گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
فروردين 1392 | گرمی نیوز

دانلود نرم افزار تقویم به زبان توركی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

به لینك داده شده بروید و از پایین صفحه نرم‌افزار تقویم به زبان توركی را دانلود كنید. نرم‌افزار بعد از نصب شدن در روی مانیتور شما نشان داده خواهد شد و شما می‌توانید از تاریخ هر روز به زبانهای توركی و فارسی آگاه شوید

http://iranturks.arzublog.com/post-32982.html



به جای نماینده فعلی شهرستان نماینده قبلی درباره فعالیتهایش اطلاع رسانی كرد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

چند وقت پیش گرمی نیوز مطلبی را با عنوان "یكسال گذشت/ابهام و سردرگمی در فعالیت‌های یكساله نماینده شهرستان" منتشر كرد و به نوعی خواستار ارائه گزارشی از نماینده محترم مجلس درباره فعالیت‌های یكساله‌اش به مردم و رسانه‌ها شد. تاكنون گزارشی از طرف نماینده محترم در اینباره منتشر نشده است و اگر منتشر شده است گرمی نیوز از آن بی‌خبر است. در همین حال نماینده قبلی شهرستان، فعالیت‌های خود را در قالب گزارشی ارائه كرده است كه در لینك زیر می‌توانید ببینید (بدیهی است كه گرمی نیوز واقعا تبلیغ‌گر هیچ كس و باند و گروهی نیست، و هر كسی تبلیغ گر خودش است!):

اقدامات و عملكرد نمایندگی حاج ولی اسماعیلی



بولاق درنه‌یینین فصلی یاریشماسی سونوجلاندی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

بولاق درنگی (خیاو شهریستانی‌نین ادبی درنَگی) آز-آجچا فرقله بیزیم محفلكه تای بیر درنكدیر. فرقی بوردادیركی بولاقدا شعرایله برابر نثره‌ده دَیَر وئریلیر و هر اوچ آیدان بیر ان یاخشی اثرلر سئچیلیب و تانیتدیلیر. اومود ائدیرم بو گوزل عنعنه بیزیم شهریمیزده اولان محفلكده‌ده یئرینه دوشه.

كئچن اوچ آیدا سئچیلمیش اثرلری گرمی نیوز اوخوجولارینا پایلاشماغی اؤزومه بورج حیساب ائدیرم:

سربست شعر بؤلومو:

كیانوش توحیدی
علی بدلی
یعقوب رنجبر



كلاسیك بؤلومو:

دومان یالچین
آرزو مورادی
كیوان قربانی



اؤیكو و اؤیكوجوك بؤلومو:

مهدی اصولی
رمضان كریم‌زاده
محمدعلی جعفری
مهسا عبدالعلیزاده

قایناق: بولاق درنگی



علی نیكزاد كاندیداتوری خود را در زادگاهش اعلام كرد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

با گذر زمان تنور انتخابات داغ می‌شود. انتخاباتی كه تاثیرات زیادی بر سرنوشت همه ماها خواهد داشت. اگر قصد شركت در انتخابات را داریم لااقل از كسی حمایت كنیم كه نفع بیشتری را به لحاظ اجتماعی-اقتصادی عاید منطقه خواهد كرد. وجود یك رئیس جمهور و یا یك وزیر از یك استان می‌توان تاثیرات مثبتی را در توسعه آن استان داشته باشد. درست است كه مهمتر از اشخاص نظریات هستند كه سیاستمداران را در چنته خود دارند و عمده ضعف ما دراین زمینه است، ولی به هر لحاظ اگر قرار باشد كسی در انتخابات شركت كند، عاقلانه‌ترین كار حمایت از كاندیدای بومی است.

استانهای فارس نشین با قبضه‌كردن نظریات توسعه به سمت خود و تبلیغ اقتصاد كویر و عدم امنیت مناطق مرزی و مهاجم نشان دادن ترك‌ها و... بخش اعظم سرمایه‌های اقتصادی-اجتماعی كشور را به سمت خود سوق داده‌اند. نظریه پرداز اصلی این امر "محمود افشار" 1304 است. او توصیه كرد كه برای داشتن كشور قدرتمند و آسیمیله كردن ترك‌ها باید آنها را به مهاجرت به مناطق فارس نشین مجبور كرد. راهی كه رضاخان و پسرش در پیش گرفت محروم كردن مناطق ترك نشین و مهاجرت دادن آنها به مناطق فارس نشین بوده‌است. امری كه به صورت یك نظریه عمده در سیاست‌های حكومتی ظاهر شده است و متاسفانه هنوز هم ادامه دارد. عدم واكنش و خرج حتی یك ریال (طبق اظهارات نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی) برای خشك شدن دریاچه اورمیه و انتقال آب دریای خزر برای توسعه مناطق كویری نمونه بارزی از باخت ما در دنیای نظریه و سیاست و اقتصاد و كل زندگی است. ما روزی به این زندگی استعمار گونه پایان خواهیم داد و نظریه‌های بدیل را جایگزین این نظریه استعماری خواهیم كرد....

علی نیكزاد در حاشیه جلسه كارگروه مسكن و حمل و نقل اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل و در پاسخ به این سئوال كه در انتخابات آماده رقابت با رقبا است، اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهم داشت.

وی در پاسخ به این سئوال كه از گروه یا جریانی خاص در انتخابات حاضر می‌شوید، سكوت كرده و پاسخی نداد.

وزیر راه و شهرسازی از توضیح بیشتر در خصوص كاندیداتوری خود برای ریاست جمهوری خودداری كرد و گفت: بعداً در این زمینه به صورت مفصل سخن خواهم گفت.

علی نیكزاد اولین وزیر راه و شهرسازی ایران است. نیكزاد پیش از بدست آوردن رای اعتماد برای پست وزارت راه و شهرسازی، وزیر مسكن و سرپرست وزارت راه در دولت دوم محمود احمدی نژاد بود. وی همچنین از 11 آذر 1391 تا رای اعتماد وزیر جدید ارتباطات با حفظ سمت سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

منابع: خبرگزاری فارس -- خبرآنلاین



شروع غیرعلنی رقابت‌های انتخاباتی با مهره‌های سوخته

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

تنور انتخابات شورای اسلامی شهر گرمی مغان در حال گرم شدن هست. برای گرم شدن هر انتخاباتی ابتدائا مهره‌های سوخته (ذغال) به بازار عرضه می‌شود. در مراحل بعد و در صورتی كه گروه‌های سیاسی واقعا به فكر توسعه شهر باشند، مهره‌های اصلی و جدید، با ایده‌های نو و قدرتمند را روانه بازار انتخابات می‌كنند.

گزینه‌های مطرح شده فعلی كه قبلا در امتحانات رفوزه شده‌اند و به قول معرف مهره‌های سوخته هستند را فعلا به كناری می‌نهیم و منتظر اعلام آمادگی چهره‌هایی با ایده‌های متفاوت می‌مانیم. امید است كه چنین چهره‌هایی خود را نامزد كنند و شهر گرمی مغان بتواند در چهار سال آینده نفسی تازه كند.

گرمی نیوز معتقد است كه یك شورا به تنهایی نمی‌تواند همه مشكلات شهر را كه ناشی از مسائل بسیاری است را به راحتی حل كند، ولی لااقل می‌تواند در حد و اندازه‌های خود گوشه‌ای از مشكلات شهر را حل كند. گرمی نیوز مخالف شركت افرادی كه قبلا در این پست و مقام‌ها بوده‌اند نیست، ولی سوالاتی دارد:

شما كه قبلا بالاترین پست‌ها را داشتید و در آن دوران ضعیف‌ترین مدیریت ممكن را داشتید اكنون با چه برنامه جدیدی قدم به میدان گذاشته‌اید؟ چه نوآوری‌هایی را عرضه می‌كنید؟ و چرا قبلا موفق نشدید این برنامه‌ها را عملی كنید؟ چرا فكر می‌كنید اگر چهار سال دیگر به صندلی‌های قدرت تكیه بزنید به نفع شهروندان گرمی است؟ و این منافع كدامند؟

و سوالی از شهروندان و نخبه‌های شهر:

واقعا باید چه كار كرد؟



سنی سئودییمی دئیه بیلمیرم.... / سید مصطفی جمشیدی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

یئنی ایلینیز موبارك اولسون

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

یئنی ایلینیز موبارك اولسون. یئنی ایلده هامینیزا خئییرلی بركتلی یاشاییش آرزو ائدیرم. اومود ائدیرم یاشاییشینیزین سئوینجلری كدرلریندن قات-قات چوخ اولسون. بایرامینیز موبارك اولسون.

 




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش