گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
شهريور 1392 | گرمی نیوز

تعریف یك مفهوم؛ "خیانت" به چه معناست؟ / برسد به دست صاحبش!

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

اخیرا نماینده مردم عزیز شهرستان در سخنانی انتقاد از كم كاری های خود و ادارات را "خیانت" نامیده اند.  گرمی نیوز به عنوان یك وبلاگ بیطرف كه تا به حال انتقادهایی را بر كارهای اشتباه و یا عدم فعالیت مسئولین وارد كرده است و در عین حال تلاشهای موثرشان را قدر نهاده است به این حرفهای نماینده محترم حساس شده است. چرا كه با مطالعه منابع مختلف "خیانت" نه آنچیزی است كه منتقدان انجام می دهند بلكه آنچیزی كه مسئولین به آن متعهد شده اند ولی انجام نمی دهند.

نماینده مجلس در سخنانی اظهار داشته اند:

"برخی ها علی رغم مشاهده خدمات دولت و مسئولان نظام، با نادیده گرفتن حقایق، سیاه نمایی خدمات و ایجاد ناامیدی در مردم به تخریب مسوولان می پردازند.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل در نشست مشورتی دهیاران بخش موران گرمی با بیان این مطلب افزود:این كار خیانتی آشكار به نظام و آب در آسیاب دشمن ریختن است." منبع

حال به تعریف مفهوم "خیانت" از ویكی فقه توجه كنید:

"خیانت در مقابل امانت، از رذائل اخلاقی است. به كسی كه در امانت تصرف ناحق می‏كند و رعایت امانتداری نمی‏كند، خائن گویند؛ خواه موضوع امانت مال متعلّق به دیگری باشد، مانند ودیعه و مالی كه به عنوان مضاربه یا عاریه یا اجاره و مانند آنها در اختیار كسی قرار گیرد، و یا امری معنوی باشد، مانند پیمانی كه با دیگری بسته می‏شود، مثل قرارداد امان و آتش بس. بنابر این، می‏توان گفت خیانت عبارت است از نقض عهد و تضییع امانت. برخی لغویان خیانت را به ارتكاب عمل خائن به صورت مخفی معنا كرده‏ اند. بنابر این تعریف، به تصرف در اموال دیگری به صورت آشكار خیانت اطلاق نمی‏شود. "

حال مساله اینست كه پیمانی كه نماینده مجلس و سایر مسئولین با مردم بسته اند چیست؟ و پیمانی كه یك روشنفكر و منتقد با مردم خود بسته است كدام است؟

خیانت سكوت در برابر مهاجرت هزاران نفر ساكن شهرستان مغان در سالهای گذشته است كه بعلت عدم وجود اشتغال كافی و درآمد پایین مجبور به كوچ خانه خود شده اند. خیانت سكوت دربرابر سرمایه هایی است كه بدون استفاده هدر می رود. خیانت سكوت درمقابل عدم پاسخگویی دربرابر مردمی است كه وجود مسئولان به وجود آنها بسته است، خیانت تهمت زدن به دیگران از موضع قدرت است تا آنها به سكوت وادار شوند، خیانت سكوت دربرابر خرج از جیب اسلام و انقلاب و كشور برای سرپوش گذاشتن بركم كاری یك مسئول است. خیانت عدم جسارت است در برابر قدرتمندان و استفاده از ابزار زور است در مقابل كسانیكه مدافعی جز خدای خود ندارند. خیانت عمل نكردن به پیمانی است كه با دیگری بسته می شود.....



امكان سرمایه گذاری 3 میلیارد تومانی در دریاچه گیلارلو / راهی كه باید طی شود

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

بنا به گزارش آینه فرماندار گرمی از اختصاص 80 میلیون تومان به دریاچه گیلارلوی گرمی مغان خبرداده است. فرماندار همچنین مدعی شده است كه درصورت توافق نهایی 3 میلیارد تومان توسط سرمایه گذار برای توسعه گردشگری این دریاچه خرج خواهد شد. امری كه وقوع آن ممكن است و در صورت امكان می تواند تحول شگرف را در صنعت گردشگری شهرستان رقم بزند.

بدیهی است كه با یك گل بهار نمی شود اما پله پله تا ملاقات خدا! این می توان شروع باشد. تكمیل زیرساخت هایی چون جاده امن به اردبیل و احداث مهمانپذیرها و هتل های مناسب برای اقامت و اطلاع رسانی مناسب برای جذب گردشگر می تواند این پازل را تكمیل كند. برای توسعه اقتصاد شهرستان راهی جز فراهم كردن اشتغال به وسیله صنعت گردشگری نیست. این راهی است كه دیر یا زود باید طی شود.....



عطایی رئیس جدید شورای اسلامی شهر گرمی مغان / استعفای شكوهی از شهرداری

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

در اولین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر گرمی مغان عطایی با پنج رای موافق برای یكسال به عنوان رئیس شورا انتخاب شد. در این جلسه با استعفای شكوهی، شهردار سابق شهر، موافقت شد و حسن زاده بعنوان سرپرست شهرداری تعیین شد.

در روزهای آخر فعالیت شهردار سابق، شهر شاهد فعال شدن شهرداری در برخی زمینه ها بود. بعد از 6 سال خواب، بیداری چند روز دوای درد شهردار نبود و شكوهی مجبور شد از صندلی شهرداری خداحافظی كند. ادعای اینكه وضعیت نابسامان فعلی تنها برعهده شهردار سابق است، به دور از انصاف هست چراكه این وضعیت اسفناك حاصل عدم تلاش شهرداری و وضعیت فلاكتبار شورای اسلامی سابق بود و این دو با همكاری صمیمانه توانستند شهر را به خاك سیاه بنشانند.

امید است همكاری صمیمانه شورای جدید با شهرداری كه انتخاب خواهند كرد نتیجه ای متفاوت داشته باشد.



"امیركبیر مغان"؛ بت پرستی مدرن در عمق باندبازی خانمان برانداز

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

آمار بازدید گرمی نیوز از مرز 100.000 بازدید گذشت. گرمی نیوز ضمن تبریك این اتفاق به خوانندگان پروپاقرص خود؛ امیدوار است تا در راهی كه گرفته است بتواند به صورت قدرتمندتر به فعالیت خود ادامه دهد.

بت پرستی تنها پرستیدن سنگ تراشیده شده در شكل شمایل یك الهه نیست. بت پرستی شامل پرستش یك فكر یا عقیده، شخص، حزب و حركت هست به طوریكه آنرا عاری از هرگونه ایراد بدانیم و نسبت به آن تعصب كوركورانه داشته باشیم. اریش فروم Erich Fromm ، روانكاو و فیلسوف اجتماعى آلمانى‏تبار آمریكایى (1980ــ1900)، در كتاب روانكاوى و دین به حق، معتقد است كه ذات بت‏پرستى خالص چیزى جز مطلق دانستن امور مقید و مشروط، كامل انگاشتن جنبه‏هاى ناقص جهان و تسلیم به آن امور و جنبه‏هایى كه به مقام خدایى رسیده نیست. مرز بت‏پرستى از غیربت‏پرستى این است كه اگر چیزى را مطلق و كامل مى‏دانیم، واقعا مطلق و كامل هست یا خیر؛ نه اینكه چیزى كه پرستش مى‏شود چه هست یا چه نیست. شك نیست كه امروزه كمتر كسى ستاره، خورشید، ماه یا مجسمه‏اى فلزى یا چوبى را مى‏پرستد؛ اما این بدان معنا نیست كه بت‏پرستى امرى منسوخ و متروك شده است؛ بلكه مى‏تواند فقط حاكى از این باشد كه اشكال و صورى از بت‏پرستى، جاى خود را به اشكال و صور دیگرى سپرده‏اند. امروزه دیگر تندیس تراشیده‏اى را نمى‏پرستیم؛ اما ممكن است پول، قدرت، موفقیت، شهرت، محبوبیت، حیثیت اجتماعى، لذت، علم، افكار عمومى، گروهى سیاسى، انسانى خاص، رژیمى حكومتى یا ... را بپرستیم.

باندبازی و طایفه بازی در گرمی مغان نوع خفیفی از این بت پرستی است كه رفته رفته اشكال جدید و خطرناكی به خود میگیرد و دوای آن هر روز سخت می شود. آخرین ورژن از بت پرستی طایفه بازان دادن لقب به سردسته باندهاست. اگر به همین منوال ادامه پیدا كند فردا شاهد ظهور "مدرس مغان"، "ستارخان مغان" و...مغان خواهیم بود. شهرستانی كه در 10 ساله گذشته به خاطر مشكلات اشتغال و درآمد و فلاكت هزاران نفر از جمعیت خود را ازدست داده است و از كمترین امكانات مملكت محروم است به سوی پرتگاه خطرناكتری در حال حركت است.

این نوشته به معنی انكار كارهای انجام شده نیست. یك شخص می تواند در بازی سیاست از دیگر قدرتمندتر باشد و یا ضعیف تر باشد. احترام و تجلیل از خدمات یك چیز است و بت پرستی و عمیق تر كردن باندبازی و طایفه بازی چیز دیگری است.

باندهای قدرت در حال سوق دادن منطقه به عمق سیاهی ها هستند. اگر نتوانیم در كنار یكدیگر مهارشان كنیم، آنها ما را با خود به عمق سیاهی ها خواهند كشاند....




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش