گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
آبان 1392 | گرمی نیوز

حاشیه‌نگاری مراسم معارفه استاندار اردبیل

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

استاندار جدید اردبیل كار خود را به صورت رسمی شروع كرد. صحبتهای عجیب و بی ملاحظه نماینده پارساآباد و بیله سوار مغان و همچنین غیبت نماینده شهرستان مغان (گرمی) از حاشیه های قابل توجه این معارفه بوده است.

* مراسم كه بیش از سه ساعت و نیم به طول انجامید دارای سخنرانان متعددی بود كه تعداد زیادی از نمایندگان استان در مجلس سخنرانی كردند ولی خبری از حضور منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس، یونس اسدی نماینده مردم مشگین‌شهر و میر قسمت موسوی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نبود.

* حاضر نشدن این سه نماینده حرف و حدیث‌های مختلفی را به همراه داشت به طوری كه برخی‌ها اظهار می‌كردند كه نماینده مشگین‌شهر و گرمی به خاطر برخی اختلاف نظرها با مجمع نمایندگان استان در انتخاب استاندار در این آیین حاضر نشده‌اند.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

پیام عاشورا: اگر ایمان ندارید لااقل آزاد مرد باشید

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

"اگر ایمان ندارید لااقل آزاد مرد باشید" این مهمترین پیام عاشورا است. پیامی كه ظاهرا كمترین طالب را در خیل افرادی دارد كه ظاهرا رهروی امام حسین (ع) هستند. پیامی كه درك آن وظیفه ای بسیار سنگین بر روی هر انسانی می گذارد و درك این راه به هر واسطه كه باشد زندگی آدمی را پر از سختی ها می كند.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

دفاع از صحبت كردن به گیلكی در جلسات رسمی شورای رشت

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

رییس شورای اسلامی شهرستان رشت گفت: اداره جلسات این شورا با گویش گیلكی مغایرقانون نیست.

ˈاسماعیل حاجی پورˈ روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اولین جلسه این شورا كه پنجشنبه هفته گذشته تشكیل شد، تصمیم گرفته شد كه از این پس جلسات داخلی این شورا با گویش گیلكی اداره شود و افراد با این گویش مطالب خود را بیان كنند.

وی تصریح كرد: از آنجائیكه گویش گیلكی زبان محاوره ای مردم گیلان محسوب می شود، این تصمیم توسط اعضای نهادی كه با آرای مردم انتخاب شده اند؛ به منظور زنده نگهداشتن گویش گیلكی گرفته شده است.

 


آرديني اوخو -ادامه مطلب

مجید خدابخش استاندار اردبیل شد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

اردبیل- محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت اعلام كرد: هیات دولت در جلسه امروز چهارشنبه ˈمجید خدابخش ˈ را به عنوان استاندار اردبیل منصوب كرد.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش متولد شهرستان اردبیل ، دانش آموخته مقطع كارشناسی ارشد رشته برق بوده و دكترای خود را در رشته مدیریت دولتی دریافت كرده است.

مجید خدابخش پیش از این معاونت عمرانی و سپس معاونت سیاسی- امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در دولت های سازندگی و اصلاحات را برعهده داشت ، او همچنین برای مدت كوتاهی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی را برعهده داشت .

خدابخش در آخرین مسوولیت خود به عنوان مدیرعامل شركت سرمایه گذاری پترو امید آسیا فعالیت می كرد.

مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس از استانداری خدابخش حمایت كرده و وی را بعنوان گزینه اول خود به وزارت كشور برای تصدی استانداری اردبیل معرفی كرده بودند .

گفتنی است پیش از این محمود احمدی نژاد، سیدحمید طهایی، سیدجواد نگارنده، علی نیكزاد، منصور حقیقت پور، سیدحسین صابری و اكبر نیكزاد استانداران اردبیل از زمان تاسیس این استان در سال 1373 بودند.
منبع: ایرنا


درد دل یك سرمایه گذار / افراد فعال و نخبه یا در انزوا هستند یا از منطقه فرار می كنند

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

شهرستان مغان، جایی كه به سرعت در حال از دست دان منابع انسانی خود است و منطقه ای كه علیرغم دارابودن نقاط قوت مخصوص به خود هنوز هم توان نگهداری از جمعیت خویش را ندارد. گرمی نیوز بارها در مورد باندهای قدرت و راههای پوسیده و بی مصرف این باندها برای حفظ قدرت اشاره كرده است. این دردها را باید همگی درك كنیم و برای فردای فرزندانمان به فكر راه چاره باشیم. باید كمی متفاوت تر بیاندیشیم و عمل كنیم.

درد دل دكتر سیدی را با هفته نامه امید اردبیل ویژه گرمی می خوانیم كه از سایت وزین آزادلو برداشته شده است.

متأسفانه برخی ها در این شهر و منطقه فرهنگ غلطی اجرا كرده و می كنند كه باعث تخریب افراد فعال و نخبه و خواص بومی و محلی شده و در نتیجه این افراد یا در انزوا هستند یا از منطقه فرار كرده و در شهرها و مناطق دیگر قدرت نمایی می كنند كه بعد از رفتن آنها افسوس و آه كشیدن به مردم منطقه می ماند. در حالی كه روزگاری این عزیزان با ذهنیت دهی غلط افراد خاص علیه این عزیزان بودند و هستند.
در خصوص سرمایه گذاری متأسفانه در گذشته و امروزه ما شاهد تخریب و فراری دادن اندك سرمایه گذاران هستیم و جالبتر اینكه این مسایل از طرف تعداد اندكی لیدر منحرف سیاسی مطرح شده و تعداد كثیری از مردم ماهم آن را تأیید می كنند......

فرهنگ اشتباه دیگری كه متأسفانه در شهرهای محرومی همچون گرمی به شدت رواج یافته است این است كه مانع از فعالیت افراد كاندیدهای انتخابی دیگر می شویم و تنها و تنها سعی در پیشبرد اهداف خود هستیم. تاریخ نشان داده است در تمامی دوره ها به غیر از موارد خیلی نادر ، هر گروهی به قدرت رسیده است مانع فعالیت كاندیداهای دیگر می شود. این مورد تنها شامل گروه حاكم نمی شود و سایر كاندیداهای احتمالی نیز با عدم موفقیت نماینده یا گروه حاكم نیز خوشحال می شوند. غافل از اینكه در این بین تنها ضرر اصلی را مردم زحمتكش منطقه می برند.

 


آرديني اوخو -ادامه مطلب

هویت‌زدایی از انسان‌ها با تصفیه و تحریف نام‌های جغرافیایی در ایران / رضا مرادی غیاث آبادی

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

بررسی نقشه‌های جغرافیایی ایران در عصر قاجاری و مقایسه آنها با نقشه‌های جدیدتر، نشان از یك فاجعه بزرگ دارد: آسیمیلاسیون گسترده فرهنگی با نگاه نژادپرستانه و آریاگرایانه و حذف بسیاری از نام‌های تركی، عربی، كردی، لری، بلوچی، گیلكی، تاتی و حتی در مواردی فارسی. تعداد نام‌های قربانی و محذوف شده بیش از آنست كه حتی به وهم و خیال كسی برسد. این هویت‌زدایی و یكدست‌سازی ظالمانه فرهنگی كه به دست اكثریت حاكم انجام شده، دارای چنان شمول گسترده و سراسری بوده كه تقریباً می‌توان گفت چنانچه كسی به یكی از نقشه‌های ایران در عصر قاجاری نگاه كند، به اندازه‌ای با نام‌های غریب اما كهن و اصیل كه قربانی نام‌های جدید و جعلی فارسی شده‌اند، روبرو می‌شود كه تصور می‌كند در حال تماشای نقشه‌ای از یك سرزمین رمزآلود و ناشناخته و دوردست است.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش