گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
گرمی نیوز

گرمی مغان، شهری بدون چهارراه!!؟؟

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

استحاله و یا الیناسیون مفهومی است برای اشخاصی كه واقعیت خود را فراموش می‌كنند و به شكلی درمی آیند كه دیگران به آنها تلقین كرده‌اند.
روزی روزگاری مردم شهرهای دیگر برای دست انداختن اهالی گرمی مغان به آنها می‌گفتند كه شهرشان تنها شهر دنیاست كه چهارراه ندارد!! و ما نیز جوابهای لازم را برای تمسخرشان در چنته داشتیم. و شایع كرده بودند كه این در جداول مال روزنامه‌ها هم می‌آید!! و متاسفانه اكنون ما خود به مبلغان این تمسخر تاریخی تبدیل شده‌ایم.
چرا؟ من نمی‌دانم. شاید من خیلی حساس هستم اما هر چه كه هست، هر تحریفی و با هر نیتی پسندیده نیست.


و یك سوال: چند تا چهار راه در این تصویر وجود ندارد!!!؟؟؟؟



نماینده شهرستان مغان از طرح مشكلات عمرانی شهر گرمی مغان در دیدار با رئیس جمهور خبر داد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

نماینده شهرستان مغان از طرح مشكلات عمرانی شهر گرمی مغان در دیدار با رئیس جمهور خبر داد. به گزارش گرمی نیوز از آینه، نماینده شهرستان مغان (گرمی) در مجلس شورای اسلامی از طرح مشكلات عمرانی شهر گرمی در دیدار با رئیس جمهور و درخواست 10 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی رودخانه ها،محله كوتول،ترافیك شهری و آسفالت خیابان های این شهر خبر داد.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

كاظم دبیر فرماندار شهرستان اردبیل شد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

بورا گونش دوغان ظلمت بوغان‌دیر-بورا موغان‌دیر

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی‌نیوز:

این یك تكه از شعری بسیار زیباست كه زمانی از رادیو اردبیل شنیدم. هیچ موقع شعر كامل آن را پیدا نكردم و نفهمیدم كه چه كسی آن را سروده است. در حقیقت اگر چه این شعر همیشه درخاطرم زنده مانده است اما به صورت جدی این كار را پیگیری نكردم و اطلاعاتی در مورد ابتدا و انتها شعر و شاعر و... در دست ندارم. تنها خواستم زیبایی این قطعه را با شما قسمت كنم.

بورا گونش دوغان، ظلمت بوغان‌دیر
بورا موغان‌دیر...



روح‌سوز دونیانین روحو!

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:


بیرینجی پرده:

او تك و تنها، یاردیم‌سیز و اومودسوز یاشاییر. هر شئی قارانلیق‌لیغا دوغرو گئدیر. هر یئرده ظولم وار، تاریخ بویونجا ظولم و او بو ظولم‌لر قاباغیندا هئچ بیر گوجه مالیك دئییل. اونو اونا آتاسی اویره‌تمیش‌دیر، آناسی، فامیل‌لری و یاشادیغی توپلومو....

اونون دوشونجه‌لری بونلاری قبول ائتمیردی آنجاق بو ظولم قاباغیندا دورماق اونون همیشه‌لیك آرزوسو ایدی. او بیلیردی كی بیر اینسان ظولم قاباغیندا دورمالی‌دیر. آنجاق اونون ذهنینده یارانان دوشونجه‌لر ضعیف‌لیك، عورضه‌سیزلیك و بوشلوق‌لا دولوایدی....

او بیلیردی كی بو ظولم‌لره قارشی هئچ بیر گوجو یوخدور. ناخارتا چالیشسادا نهایتده اوغورسوزلوق‌لا اوزبه‌اوز اولاجاق و هر شئیی اوتوزاجاق، چونكو ظولمون گوجو سونسوزدور و اینسان‌لار بیربیرلرین و اوبیری‌لرین ظولم اونونده تك قویورلار....

ایكینجی پرده:

او تك باشینا بو ظولم‌لر اونونده دورماق ایسته‌میر. او بیلیر كی الیندن هئچ ایش گلمیر. باشلاییر یالوارماغا. آنجاق آتا-آناسی و توپلوم اونا اویرتمیشدیلر كی ظالیم قاباغیندا یالوارماق اولماز! او ظولم قاباغیندا دورماغا گوجو یوخدور و عینی حالدا ظولم صاحیبینه یالوارا بیلمیر....

او یالوارماغا و بو حدده ضعیف‌لیگینی بیرینه دانیشماق ایسته‌ییر و بو ظولم‌لر اونونده اوزوندن داها گوجلوسون آختاریر. او نهایت آختاردیغین تاپیر. بو دونیادا اولمایان بیر وارلیق....



آرديني اوخو -ادامه مطلب

انتصاب استاد ارجمند را تبریك.... / این مسئولان بی‌عرضه شهر و شهرستان!!

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

روزگار عجیبی‌است نازنین! ما نیز انتصاب شایسته جناب استاد را تبریك می‌گوییم! و می‌گوییم كه امان از دست این مسئولان بی‌عرضه شهر و شهرستان!!
به این می‌گویند طنز. طنز واقعی؛ در حالیكه لبخندی برلبانت نقش می‌بندد از صمیم قلب غصه‌دار نیز هستی. آری "اساتید ارجمند و فرهیخته" كه بر میزهای رنگی شهر و شهرستان تكیه زده‌اید ما به شما تبریك می‌گوییم و ای "مسئولان بی‌عرضه" شهر و شهرستان ما از شما گلایه‌های فراوان داریم و از بی‌عرضه‌گی‌های آشكارتان متنفریم.
ای اساتید گرانقدر! و ای مسئولان بی‌عرضه!! كاش ما می‌توانستیم شما را به بلندای ستاره‌ها بالا ببریم و بر اعماق دره‌ها بكوبیم. ولی حیف كه نمی‌توانیم!!!


شهرده نه خبر ؟؟؟ / گرمی سسی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:


گرمی سسی:  سوژه اصلی این هفته دوستان و رفیقان شیش بنده هستند. رفقای بدبخت و بیكار (و از همه مهمتر بی عرضه) بنده كه با شنیدن خبر به پایان رسیدن دنیا سر از پا نمی شناختند.این فلك زده ها كه خیال می كردند دنیا حتمی حتمی به پایان می رسد و این ها هم از این وضیعت، بالاخره خلاصی می یابند روز ها را شمردند تا .....قیامت نشد كه هیچ، دیشب هم احمدی نژاد آمد تو تلویزیون ، از خوب بودن اوضاع مملكت گفت،گفت تا نمك درست و حسابی رو زخم این عزیزان ریخته باشد..... و متاسفانه این دوستان هم همگی" آغزی اوسته اوزانیبلار....

خبر بعدی اینكه آذر ماه تمام شد. بله دوستان آذر ماه همان ماهی كه رئیس جمهور قول داده بود تا اخر این ماه خانه های زلزله زده ها آماده می شود.....خودشان برای بازدید تشریف می آورند.....همان ماهی كه نرخ تولید كشور به منفی 9 دهم رسید.همان ماهی كه با اتمامش هفت، هشت ماهی شد كه هیچ مسئولی از بیكاری حرف نزنند.....درست در همین ماه هم آقای ژوزه از تیم پیروزی، برای 7 میلیارد طلبش به فیفا شكایت كرده..و امیدوارم همگی در جریان هستید كه این 7 میلیارد باید از پول بیت المال كه پول بنده و شما ها هست باید تامین شود.....و تیراختور باخت.....

خبر بعدی " منیم كلیسا یا داش آتماغیمین خبریدی" بعضی از همشهریان گرامی به خاطر مخالفت ما با مقبره میر عزیز و درج مطلبی با این عنوان در وبلاگ لطف كرده و فحاشی نموده بودند...و صد البته بنده هم بدون اینكه قیافه روشنفكری به خودم بگیرم ،  به همه ی این ......فلان، فلان شده ها می گویم كه خودتان هستید و بس..." هله اوولیدی ، هاراسین گؤروب سوز....ا

خبر آخر اینكه خبر برای گفتن زیاد است. و بنده صرفآ به خاطر ترس از گفتن آنها معذورم.



طولانی‌ترین شب سال و زلزله زدگان آزربایجان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

طولانی‌ترین شب سال را در حالی جشن می‌گیریم كه عده‌ زیادی از مادران، خواهران و برادران و كودكان آزربایجان این شب را در حال مبارزه با سرمای سوزناك در چادرها سپری می‌كنند. نمی‌دانم چگونه با این احساس متناقض كنار بیایم. به خاطر جشن قدیمی كه یادگاری از آفتاب پرستان است و از ترسشان تا سحر بیدار می‌ماندند و دعا می‌كردند تا آفتاب این طولانی‌ترین شب را در هم بشكند و ادامه زندگی را نوید دهد را پاس بدارم و یا فرصتی پیدا كنم تا برای انسان‌های بی‌پناه اشك بریزم و از اینكه هیچ كمك خاصی آنطور كه لایقشان بود را انجام نداده‌ام، خود را ندامت كنم و در روزی كه می‌توانستم از شادی بنویسم به خاطر آنها از تلخی‌ها بنویسم....



یك خبر و چند سوال! / احداث مسكن مهر خودسرانه در شهرستان مغان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

یك خبر داغ و هیجان انگیز از مدیر كل راه و شهرسازی استان اردبیل باعث شد تا گرمی نیوز غرق هیجان شود احداث مسكن مهر به صورت "خودسرانه" پدیده نو در ادبیات بخش مسكن است. با خواندن خبر اولین مساله‌ای كه در ذهن هر نفر متبادر می‌شود اینست كه مكان انتخاب شده برای مسكن مهر هر شهرستان چه پروسه‌ای را طی می كند و مجوز ساخت این مسكن‌ها چه روندی را طی می‌كنند؟
هرگونه مكان‌یابی برای احداث مساكن مهر طبق مطالعاتی است كه توسط مهندسان مشاور معمار و شهرساز صورت می‌گیرد و در مراجع قانونی استانی مورد بررسی و تصویب قرار می گیرند و بقیه كارهای اجرایی آن دارای فرایند مشخص است.
سوال اینست كه جناب مدیر كل! پروسه طی شده در احداث مساكن مهر استان به چه شكل است؟ شما آن را چگونه مدیریت می‌كنید؟ و چگونه است كه عده‌ای بتوانند با احداث یك "تعاونی" به احداث "مسكن مهر خودسرانه" اقدام نمایند؟ و شما به جای برخورد، واحدها را مورد بازدید قرار می‌دهید! تعدادی از آن را تایید می‌فرمایید!! و به مردم تحویل می‌دهید!!!! آیا ریگی در كفشتان است؟ من نمی‌دانم. در صورت امكان و در صورتی كه زمان لازم برایتان مقدور است لطفا برای تنویر افكار عمومی توضیحات لازم را ارائه فرمایید....

و اما اصل خبر:

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در یك اتفاق نادر در شهر گرمی عده‌ای با تشكیل تعاونی خودسرانه اقدام به ساخت مسكن مهر كرده بودند كه به تعداد 174 واحد فونداسیون اجرا شده را مورد بازدید قرار دادیم و قرار شد 111 واحد آن با قیمت كارشناسی خریداری و 63 واحد نیز به متقاضیان تحویل داده شود.

دبیر شورای مسكن استان اردبیل انصرافی‌های گرمی را بسیار زیاد و آورده شخصی آنها را علیرغم سرمایه‌گذاری 2 میلیارد تومانی دولت بسیار پایین اعلام كرد و گفت: ما از طریق اعتبارات دولتی این واحدها را تكمیل كرده و به فروش می‌رسانیم.




برخورد پراید با اتوبوس در منطقه گرمی / 4 كشته و مجروح

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

در پی تصادف یك دستگاه پراید با یك دستگاه اتوبوس در محور گرمی - قره آغاج 4 نفر از همشهریان عزیزمان كشته و مجروح شدند. گرمی نیوز برای كشته‌شدگان این حادثه از خداوند متعال طلب بخشش و برای بازماندگان طلب صبر دارد.

گروه استان ها - برخورد پراید با اتوبوس در محور "قره آغاج" شهرستان "گرمی" به "پارس آباد" در استان اردبیل، 4 كشته و مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، ساعت 17 عصر روز گذشته یك دستگاه خودروی پراید كه در محور" قره آغاج" شهرستان "گرمی "به سمت "پارس آباد" در حال حركت بود با یك دستگاه اتوبوس بشدت برخورد كرد.

در این حادثه، دو نفر از سرنشینان پراید در دم كشته و دو نفر دیگر مجروح و با كمك نیروهای انتظامی و اورژانس به بیمارستانی در شهرستان "پارس آباد" انتقال یافتند.

یكی از كارشناسان پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اردبیل علت این حادثه را انحراف به چپ خودروی پراید اعلام كردو گفت: بارش برف و لغزنده بودن سطح جاده بسیاری از محورهای مواصلاتی استان نیازمند هوشیاری در رانندگی داشته و توصیه میشود: تا مساعد بودن شرایط جوی شهروندان حتی الامكان در مسافرتها از خودروهای عمومی استفاده كنند.

 منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس





سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش