گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
گرمی نیوز

پس لرزه‌های اسكان دزدان حرفه‌ای در شهر گرمی مغان / سارق حرفه‌ای دستگیر شد!

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

در خبری با عنوان سارق حرفه ای در گرمی مغان دستگیر شد در وبلاگ آینه، فرمانده انتظامی شهرستان مغان (گرمی) از دستگیری یك سارق حرفه ای در این شهرستان خبر داده است.
در همین مطلبی شخصی به نام "رضا" نظری گذاشته است با این مضمون:
"امید واریم كه برادران نیروی انتظامی ماشین های دزدیده شده در هفته های گذشته را پیدا كنند تا هم صاحبان ماشین به حقشان برسند و همچنین كسانی مثل ما كه پاركینگ نداریم و در خیابان پارك می كنیم خیالمان راحت باشد"
روز شنبه 18 شهریور ماه 1391 بود كه گرمی نیوز در مطلبی با عنوان شهر گرمی تبعیدگاه دزدان حرفه‌ای / مسئولین به فكر امنیت مردم باشند از تبعید 21 نفر دزد حرفه‌ای به شهر گرمی مغان خبر داد و از مسئولین شهر و شهرستان خواست تا به سرعت به این عمل واكنش نشان داده و شهر را از وجود این افراد خالی كنند.
دزدان حرفه‌ای هنوز به حیات خود ادامه می‌دهند و كار به جایی رسیده است  كه كسی را جرات پارك ماشین شخصی در خیابان نیست بدون اینكه ترس از دزدیده شدن ماشین تمام وجود صاحب آنرا به تسخیر درنیاورد. و این برای شهروندان شهری به مانند  گرمی كه به زندگی با آرامش عادت كرده‌اند سم مهلك و كشنده‌ایست.


سگ و گرگ / آدسیز

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:


سگ: من یك شیر هستم و سلطان و مالك تمام سرزمینهایی كه ادعا دارم. من سلطان همه جا هستم.

گرگ: اولا تو سگی بیش نیستی. از قلاده‌ای دور گردنت هست چه برداشتی داری؟ اویی كه تو را پرورش داده است و چنین افكار سخیفی در ذهنت جاداده است به دنبال چه بوده است؟

در ثانی كوهستان جایگاه گرگ است. كوهستان یك سلطان بیشتر ندارد و آن گرگ است. هیچ شیری را به كوهستان‌های بلند راهی نیست. چرا كه در كوهستان یك شیر را توان راه رفتن، دویدن و شكار نیست. و گرگ سلطان سرزمین‌های ناهموار است. سلطان سختی‌ها و آزادگی‌ها.......

و تو به واسطه حیله‌های روباه پیر بود كه قدرت گرفتی و اكنون وقت آنست دمت را روی كولت گذاشته و به حیاط همان روباه پیر بازگردی. كوهستان مقدس را به وجود نامقدس تو نیازی نیست.....




شورای شهر گرمی مغان و داستانی كه ادامه دارد...

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

این بحث باید بارها و بارها بازنویسی شود تا عمق واقعه به تصویر كشیده شود. گرمی نیوز علیرغم میل باطنی برای تحلیل عمیق‌تر و واقعی‌تر موضوع هنوز قلمش آنطور كه باید نمی‌چرخد. متن زیر اگرچه كلیشه‌ای به نظر می‌رسد ولی نگاهی است كه انسان‌های عادی و شهروندان شهر به مساله دارند....

در درس 6 ص 40 از كتاب اجتماعی سال سوم راهنمایی كه فعالیت خارج از كلاس می باشد چنین آمده است:
با استفاده از منابع (قانون اساسی، روزنامه، دعوت از اعضای شورا، بازدید و گفت و گو با اعضای شورا و...) درباره موارد زیر اطلاعاتی به دست آورید؛
الف) علت تشكیل شوراهای شهر و روستا چیست؟
ب)مهمترین برنامه های در دست بررسی شورای منطقه محل سكونت شما چیست؟
پ) این برنامه ها چه نیازهایی از مردم منطقه را تامین می كنند؟
ت) ما دانش آموزان چگونه می توانیم با این شورا همكاری كنیم؟
جواب یكی از دانش آموزان مدارس گرمی مغان به این سوالات كه دبیر مربوطه در یك مجلسی نقل می كرد شنیدنی است.
جواب الف - هدف از تشكیل شوراهای شهر و روستا رسیدگی بهتر به مشكلات مردم و حل مسایل و مشكلات عمومی و اجتماعی مردم می باشد.
جواب ب- شورای شهر ما منحل شده و هیچ برنامه ای نداریم . برنامه قبلی آنها نابودی شهر بود كه خرابی آسفالت خیابانها و وضعیت نامناسب پارك ها و اماكن عمومی نشانه بارز آن است.
جواب پ) هیچ نیازی برطرف نشده است كه وضعیت مردم بدتر هم شده است.
جواب ت) شورایی در كار نیست كه همكاری كنیم خدا آبرویشان را ببرد كه آبروی شهر و مردم گرمی را بردند.



شانزدهمین جشنواره تئاتر منطقه ای مغان اسفند ماه امسال برگزار می شود

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

گئرمی سسی:

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری شانزدهمین جشنواره تئاتر منطقه ای مغان، اسفندماه سال جاری در یكی از شهرستان های مغان خبر داد.

منصور شرفی امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با بیان اینكه امسال میزبانی این جشنواره را "گرمی" و یا "بیله سوار" عهده دار خواهد بود، گفت: در جلسه ای كه به همین منظور امروز در اردبیل برگزار خواهد شد، شهرستان میزبان برگزاری این رویداد مهم هنری و فرهنگی مشخص خواهد شد.

وی، پارس آباد مغان را بنیان گذار این جشنواره مهم اعلام كرد و افزود: دبیرخانه مركزی این جشنواره در این شهرستان مستقر است.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره تئاتر منطقه ای مغان در سال 1373 در شهرستان مرزی پارس آباد برپا شده است.

وی، پارس آباد مغان را بنیان گذار این جشنواره مهم اعلام كرد و افزود: دبیرخانه مركزی این جشنواره در این شهرستان مستقر است.

وی، با اشاره به نقش چنین جشنواره ها و برنامه هایی در اعتلای فرهنگ و هنر و شكوفایی استعدادهای هنری منطقه ی مغان، خواستار مشاركت و حضور فعال هنرمندان و علاقه مندان به هنر به ویژه هنر تئاتر در شانزدهمین جشنواره تئاتر منطقه ای مغان(گرمی- پارس آباد و بیله سوار) و برگزاری پرشور این جشنواره معتبر شد.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره تئاتر منطقه ای مغان در سال 1373 در شهرستان مرزی پارس آباد برپا شده است.

پارس آباد مغان در منتهی الیه شمال استان اردبیل و كناره های رودخانه ی پرآب و مرزی ارس قرار دارد.


 



بعد از ثبت هنر "آشیق‌"لار، اینبار ثبت "تار" آزربایجانی به عنوان میراث معنوی بشر در یونسكو

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

بعد از ثبت هنر "آشیق"لار به عنوان جزئی غنی از میراث‌های غیرمادی بشری در یونسكو به نام ملت آزربایجان، اینبار "تار" به عنوان میراث غیرمادی بشر به نام ملت آزربایجان به ثبت رسید.
در پی این حوادث بوی سوزش از كسانی بلند شده است كه خود را مالك تمام فرهنگ بشریت می‌دانند ولی در عمل آنچه در وجودشان یافت نمی‌شود فرهنگ و هنر است. كسانی كه ادعا می‌كنند "آشیق" های آزربایجانی را مالكند و در عمل "ساز" این آشیق‌ها را به آتش می‌كشند و كسانی كه ادعای مالكیت بر "تار" آزربایجانی را دارند و در عمل آنچه كه به گوششان دلخراش است نگاه نژادپرستانه‌ایست كه بر این صدای دلنشین دارند. صدایی كه جزوی از میراث بشری است....
و در نهایت: ایت هورَر كاروان كئچر


اختلاف در اخراج كارمندان متخلف شهرداری / خبر فوری

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

طبق اطلاعات به دست آمده، به علت وابسته‌بودن كارمندان متخلف شهرداری به منابع قدرت شهرستان، رایزنی برای حفظ آنها در حال انجام است. مقاومت‌هایی در برابر این بی‌قانونی‌ها از طرف شهردار در جریان است و امكان دارد به بهانه‌های مختلف ایشان مورد هجوم اینترنتی و غیراینترنتی قرار بگیرند.
گرمی نیوز به موقع كانال‌های قدرتی را كه سعی در حفظ خلافكاران در سركار دارند را به صورت روشن و آشكار بیان خواهد كرد و به عنوان یك "رسانه" به محض آشكارتر شدن وقایع، اطلاعات لازم را در اختیار افكار عمومی قرار خواهد داد.


شرح زندگی و فعالیت معلمان سرشناس و فعال در منطقه مغان؛ عباسعلی همتی و خانم اكرم رجاپور / سید محمد ابراهیمی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

با این پست معرفی مشاهیر مرتبط با آموزش و پرورش شهرستان مغان به قلم پژوهشگر ارجمند جناب سید محمد ابراهیمی به اتمام می‌رسد. امیدوارم در هماهنگی با ایشان بتوانم كل مطلب را به صورت یكجا در فرمت pdf در اختیار خوانندگان گرمی نیوز قرار دهم.

عبا سعلــــــــی همتی : مرحوم عباسعلی همتی فرزند شربتعلی متولد دوم مرداد1303در سال1328 با حقوق ماهی400 ریال به استخدام اداره فرهنگ درمی آید و در دبستان دولتی خیام قالابرزند مشغول به خدمت می شود. پس از دریافت مدرك ششم بصورت متفرقه از مدرسه گئرمی مغان از مهرماه سال1331 با پست آموزگاری در مدرسه عباسی اونگوت مشغول انجام وظیفه می شود. مرحوم همتی در سال1351(مهرماه) به دبستان خواجه نصیر منتقل و چند سال معاونت و مدریت این مدرسه را برعهده می گیرد واز تیرماه1354به اداره منتقل شده و متصدی كارگزینی اداره می شود. ایشان سرانجام بعد ازعمری فعالیت در زمینه تعلیم وتربیت در سال 1362بازنشسته شده و در سال 1383چشم از جهان می بندد و در شهرگئرمی مغان به خاك سپرده می شود.
خانم اكــــــرم رجاپـــور : خانم اكرم رجاپور كه اصلا آستارایی می باشد اولین معلم خانم مشغول به تدریس در منطقه بوده كه به سال1338مدرسه دخترانه مسعود سعد را در شهر گئــرمی مغان افتتاح و مدیریت آن را برعهده گیرد. ایشان بعد ازچند سال تلاش دراین شهر
ازمهرماه سال1341 به بیله سوار منتقل و در مدرسه دخترانه نسرین آن شهر مشغول بكارمی شود. نادره ضربی، اشرف پیرایه گر، لطیفه دوانگر، شهناز پناهی، پروین بهرامی و... از دیگر معلمان خانم این شهر در سالهای اولیه تاسیس مدرسه دخترانه بوده اند.




لیسانس، حداقل مدرك برای كاندیداهای انتخابات شورای شهر

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

با افزایش سطح تحصیلات در میان اقشار مختلف جامعه، مدرك مورد نیاز برای احراز نمایندگی مردم نیز در حال تغییر است. اگرچه این امر به لحاظ نظری مثبت تلقی می‌شود، ولی باعث كنار گذاشته‌شدن افراد باتجربه‌ای می‌شود كه به هر لحاظ به لحاظ كاردكرد مدیریتی از هر تحصیل كرده‌‌ای متبحرتر هستند و تنها به اقتضای سن و وضعیت آموزش و پرورش در دوران زندگی‌شان، نتوانسته‌اند تحصیلات خود را در سطح دانشگاهی به اتمام برسانند. گرمی نیوز در یكی از مطالب خود به این موضوع اشاره كرده بود. شاید می‌شد این مساله را با تاثیردادن مساله سن حل كرد. یعنی سطح تحصیل مورد نیاز برای افراد دهه‌های مختلف را به صورت متفاوت تعریف كرد و.....
به هر لحاظ با كلیك برروی لینك زیر می‌تواند  این خبر را از خبرگزاری ایسنا بخوانید.

لیسانس، حداقل مدرك برای كاندیداهای انتخابات شورای شهر / خبرگزاری ایسنا


كردوانیسم و خربزه كاری در كره ماه / دكتر حسین آخانی - استاد دانشكده زیست شناسی دانشگاه تهران

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

در پی سخنان ناامید كننده كردوانی برای نابودی دریاچه‌ها و جنگلها و تبدیل دریاچه ارومیه و كل كشور به كویر برای استفاده گردشگری و تجاری، جامعه علمی كشور و افكار عمومی منطقه آزربایجان به این مساله واكنش نشان داد. سایت آزادلو نیز در این مورد مقاله‌ای را منتشر كرده است. همه این عوامل باعث شد تا گرمی نیوز نیز به این حركت مقدس بپیوندند و در افشای رسوایی جناب كردوانی برای تبدیل كشور به بیابان و كویر پیشقدم شود. به نظر گرمی نیوز كسی كه از ابتدای عمر خود در كویر بزرگ شده است و روحا با مفاهیمی چون دریا، جنگل، سبزه‌زار و... بیگانه است نباید بیش ازا ین نیز انتظار داشت. حتما با كلیك برروی ادامه مطلب همه نوشته را به صورت كامل بخوانید.


نمی دانم باید دعوت دوست گرامی آقای محمدی را در نقد آقای دكتر كردوانی جدی بگیرم یا نه. اگر بخواهم در نقد نظر ایشان در پر كردن دریاچه ارومیه با شن و ماسه بنویسم كه این حرفشان به حدی فاقد ارزش علمی است كه بیشتر به طنز شبیه است تا نظریه.  و طبیعی است كه ارزش قلم فرسایی را هم ندارد. البته دوست عزیزم آقای مهندس درویش این كار را به خوبی انجام داده اند و تكرار آن لازم نیست.

.....
چرا ارزش پول ما به یك باره تا این حد تنزل كرد؟ اتفاقا پاسخ این سوالها در انحراف دستگاهی است كه كارش كردوانی سازی است.

.....
هر چند نظریه پر كردن دریاچه ارومیه ایشان با شن و ماسه رگ گردن همه متخصصان و دردمندان محیط زیست ایران را برجسته می كند، اما نان پیمانكاران و مهندس نمایان سوسولی كه در دفترهای لوكس شان در الهیه تهران نشسته اند سالهاست كه با این دست نظریات در دیگ بزرگ روغن فرو می رود. بیخود هم نیست كه باید هم انواع القاب دهن پر كن را برای جناب استاد بتراشند تا ایشان همچنان با نظریات بدیع شان تضمینی برای نان آوری پروژه های مخرب و جیب پركن آنها باشد. پروژه هایی مانند جاده كلانتری از وسط دریاچه ارومیه، اتوبان شمال، انتقال آب خزر به استان جناب استاد، جاده كشی در سواحل خزر، وصل كردن قشم به بندر عباس و سد سازی بر تمامی رگهای حیاتی ایران گوشه ای از گلهای مصنوعی است كه بر كویر تفتیده ایران كاشته اند و نتیجه اش جز بیابانی شدن و زشت تر شدن بیشتر ایران زمین نداشته و خدا می داند چه كسی بایستی تابان این همه ندانم كاری را بدهد.

....
اگر به جدول رتبه ارجاع به مقالات ایران در سایت ISI نگاه شود در خیلی از رشته ها در جهان یا آخرین هستیم و یا تا قعر جدول چند پله فاصله داریم. بد نیست بدانید كه اتفاقا استاد كردوانی هم دو مقاله ISI در خصوص كویر لوت منتشر كرده اند:
 
به استناد همان سایت از سال 1978 و 1979 كه این دو مقاله منتشر شده اند، حتی یك نفر هم به آنها ارجاع نداده است.



آرديني اوخو -ادامه مطلب

بورالارا تاریخن موغان دئییرلر؛ لوطفن سیز قبول ائتمه‌یین!

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

موغان و اونون سینیرلاری باره‌سینده اولان بحث اوزونا چكمك‌ده‌دیر. حقیقت و اوجارود آدلی اوخوجولاریم بو باره‌ده یانلیش دوشونجه‌لرینی قئیری دئموكراتیك و قئیری علمی یوللارلا ثابیت ائتمك‌لرینه داوام ائدیرلر و من مجبور اولدوم اونلارین نئچه نظرین قبول ائتمه‌دن سیلیم.
من بوردا بیر تاریخی نقشه گوستره‌جه‌یه‌م. نقشه‌ده موغانین سینیرلاری بللی‌دیر. سیزین‌ده الینیزده هانسی‌سا یازی و یا نقشه وارسا گوسترین. منطقه‌ و یا بولوم ایچینده بولوم اولماق چوخ عادی بیر حال‌دیر. اوجارود موغانین بیر گوشه‌سی‌دیر. موران‌دا اوجارودون بیر گوشه‌سی‌دیر. ظاهرا كندیده مورانین بیرگوشه‌سی‌دیر و....
بونلار چوخ ابتدایی بیر مساله‌لردیرلر. بونلارین باره‌سینده بحث ائتمك چوخ گولمه‌لی‌دیر. من اوزومون عالی تحصیلاتیم جوغرافیا و تاریخی جوغرافیا ایله ایلگی‌لی اولدوغو اساسیندا بئله بیر ساده بحث‌لره گیرمك‌دن گئری چكیلیرم.
هر حالدا سندینیز وارسا من یایماغا حاضیرام. اوغورلار.





سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش