گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
گرمی نیوز

انتقاد حجت الاسلام والمسلمین صفری از عملكرد شورای شهر و شهرداری شهر گرمی مغان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

عملكرد ضعیف اعضای شورای اسلامی و مسولان شهرداری در چند سال اخیر موجی از عقب‌ماندگی و نارضایتی را باعث شده است. تخلفات آشكار در مسائل مالی، عدم توان مالی برای پرداخت حقوق كارگران، وضعیت خراب آسفالت معابر از مهمترین مواردی است كه كارنامه‌ای سیاه را برای اعضای شورای شهر و شهرداری شهر گرمی مغان ورق زده است. موضوعی كه باعث واكنش امام جمعه شهر نیز شده است.
قبل از پرداختن به انتقاد حجت الاسلام و المسلمین صفری لازم است تا از پی‌گیری‌های مسولانه وبلاگ‌های منطقه برای مسائل به وجود آمده توسط مسولین شهر تقدیر و تشكر شود.


...خطیب جمعه گرمی در بخش دیگر سخنانش به وجود بیش از 400 میلیون تومان اعتبار عمرانی در حساب شهرداری گرمی اشاره كرد و گفت:در حالیكه فرصت جذب این اعتبار تا پایان تیرماه می باشد اختلاف نظر بین اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار گرمی بر سر نحوه هزینه كرد آن و انتخاب پیمانكار، به ضرر مردم شهر است.
وی واگذاری كارخانه آسفالت شهرداری را به بخش خصوصی با شرایط پرداخت 20 درصد سود كاركرد به حساب شهرداری و 80 درصد سود به بخش خصوصی، صحیح ندانست و افزود:این درحالیست كه كارگران شهرداری گرمی از اول سالجاری تاكنون حقوق دریافت نكرده اند و شرمنده خانواده خود هستند.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

من آغا، سن آغا؛ اینك لری كیم ساغا... / ملانصرالدین

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:


یورولمایین تاكسی چی لار

ملا نصرالدّین چوخ ناراحات ایدی. دیلینین آلتیندا دانیشا- دانیشا منه ساری گلدی.

دئدیم: ملاّ نه اولوب سنه؟ 

دئدی: بعضی لرین اوتانمازلیق لاریندان عصبانی ام....


سوروشور نه اولدو قارداش، بئله روزگارین اولدو

- نه من ایش لری گؤرردیم، نه سنین چیخارین اولدو

كیشی لر اؤلوبدو یوخسا، كی قالیبدی یئرده ایش لر

اوءرگیم شهرده عؤمرون، نئجه زهرمارین اولدو...



آرديني اوخو -ادامه مطلب

گیرده‌كان چیرپماق و اور سالماق / علی محمد خلفی زنگبر

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

موغان بؤلگه‌سینده اَن اَسكی و یئرلی آغاج‌لاردان بیری گیرده‌كان «قوز، جینقیر» آغاجی‌دیر. گیرده‌كانی اؤنجه ائوده یا ائوه یاخین باغچا كیمی بیر یئرده شیتیل ائدیللر، بیر ایلدن سونرا، بایرام قاباغی گؤیه‌رن شیوی آپاریب ایسته‌دیكلری یئرده اَكیرلر. بو شیولر یئددی-سككیز ایلدن سونرا بار وئرمه‌یه باشلاییرلار. بئله اَكمه‌ده گیرده‌كانین قابیغی یوموشالسین دئیه، اونو اَكمه‌دن اؤنجه بیر نئچه گون سووا یاتیردیرلار.

گیرده‌كانی قیشین قاریندان قاباق ایسته‌دییین یئرده آپاریب اَكسن، داها شیتیل ائله‌مك لازیم اولمور. قیشین قاری و بوزو اونون قابیغینی یوموشالدیر و او یازدا گویه‌ریر. اما بئله اَكمه‌ده كیرده‌كانی قورد-قوش تاپیب یئییر و تك-تكی ده چورویور و كسیر.



آرديني اوخو -ادامه مطلب

جدیدترین اخبار از تغییرات احتمالی ادارات شهرستان مغان / نوشته یك خواننده + نظرات تكمیلی آذرقلم

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

یكی از همشهریان عزیز نظری را درباره تغییرات احتمالی مسولین ادارات شهرستان مغان (گرمی) به وبلاگ‌های فعال شهرستان فرستاده است كه در وبلاگ‌های آذرقلم و آزادلو انعكاس یافته است. همین نظر به وبلاگ گرمی نیوز هم ارسال شده است. به علت توضیحات تكمیلی جالب از طرف آذرقلم، نظر مرتبط به همراه توضیحات آذرقلم ارائه می‌شود.

گرینه های صد در صد حتمی برای ادارت زیر به نقل از چند تن از نزدیكترین یاران موسوی كه در جلسه های محرمانه بررسی میشود.

فرمانداری = یاسر شاهی - محمود علایی و چند تن دیگر كه احتمال آنها كم میباشد(آذرقلم: مورد اول صدرصد منتفی است)
آموزش و پرورش گرمی = محمود فلاح - بخشعلی كامرانی آذرقلم: محمود فلاح تمام شده است
آموزش و پرورش انگوت = معرفت
معاون مالی دانشگاه آزاد = عسگر توكلی
بخشدار مركزی = دهقان - شهابی  (آذرقلم:شهابی درحال بازنشسته شدن است پس منتفی است وخودش هم علاقه ای ندارد)
معاون پژوهشی داشنگاه آزاد = احمد بخشی - صداقت صوری
معاون فرمانداری = مرتضی باهری - بخشعلی كامرانی
رییس دانشگاه آزاد = ناصر شاهی .(آذرقلم) این فرد بعید است چیزی دستگیرش شود
رییس دانشگاه پیام نور = فرزانه
بخشدار انگوت = فریدون محبوبی
رییس اداره بهزیستی = علی نوروزی


آرديني اوخو -ادامه مطلب

بایرامینیز موبارك اولسون / گرمی نیوز داوام ائدیر

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

ایلك اونجه هامینیزی نیمه شعبان بایرامی موناسیبت‌ایله قوتلاییرام. اوغورلو اولسون.
كئچن هفته ماموریت‌ده اولدوغوم اوچون گرمی نیوزو آپ‌دئیت ائده بیلمه‌دیم. خبرسیزلییه گوره عوذورلو سایین. بئله زامان‌لاردا گرمی نیوز چالیشقان قالماق اوچون دوست‌لارین بیرین "آلتای" آدی‌لا گرمی نیوزون سوروملولویونه آرتیردیم. اومود ائدیرم هر شئی قایداسیندادیر. هامینیزا حورمت‌له؛ گرمی نیوز.




واكنش آذرقلم گرمی به آتش گرفته شدن پارك محله موجره / آقایان پرادعا وطرفدارانشان برایتان متاسفم

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

گرمی نیوز ضمن حمایت از حركت آگاهانه وبلاگ آذرقلم گرمی در اطلاع رسانی مسائل منطقه به انتشار واكنش این وبلاگ نسبت به سوزانده شدن پارك محله موجره می‌پردازد:

آقایان پرادعا وطرفدارانشان برایتان متاسفم

دیروز فرصتی شد تا گشتی در شهر بزنم .گرچه هر سانتیمتر آن آدمی را  از نظر عمران و آبادانی  بیاد گورستانهای متروكه می اندازد . اما آنچه از همه بیشتر دلم را سوزاند به آتش كشیده شدن پارك محله موجره بود .كه چندین اصله درخت زیبا طعمه حریق شده بود . وكم مانده بوده است دوباره به قبرستان قبلی تبدیل گردد.

از نگهبان پارك موضوع را سوال كردم گفت : یكی از اهالی محل ( نامش را نیز برد ) اینكاررا كرده است ! پرسیدم مسئولین چكار كرده اند ؟ گفت : من نمیدانم

آقای شهردار

آقایان اعضاء شورای شهر بخصوص رئیس پرادعایش

طرفداران سینه سوخته این آقایان ........

درمقابل این خسارت سنگین و غیر قابل گذشت چكار كرده اید ؟ چه اقداماتی انجام داده اید ؟ آیا میدانید اگر این اتفاق در یكی از كشورهای اروپائی یا یكی از شهرهای بزرگ ایران اتفاق می افتاد. چه سرو صدائی براه می انداختند . باور كنید زمین و آسمان را بهم می دوختند . هرآنچه كه درتوان داشتند از اعتبارات حوادث برای ترمیم آن دریافت میكردند . شما چكار كرده اید؟



آرديني اوخو -ادامه مطلب

شرح زندگانی بانیان سرشناس مدارس اولیه و مدارس بعدی مغان (1)/ سید محمد ابراهیمی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

در قسمت ابتدایی معرفی مشاهیر شهرستان مغان (گرمی)، كه با تاریخچه آموزش و پرورش شهرستان مرتبط است،
شرح زندگی پیشگامان تحول در آموزش و پرورش منطقه مغان آورده شد. در قسمت قبلی به معرفی افرادی چون میرزا ابوالحسن رضوانی ،مرحوم میرزا بابا رضوانی، مرحوم حاج میرمنصور منصوری و مرحوم میرزا جواد اوجارودی پرداخته شد. در قسمت دوم این نوشته " زندگانی بانیان سرشناس مدارس اولیه و مدارس بعدی مغان" در دو بخش ارائه می‌شود. در این پست به معرفی "سلطان عیسی خان"، "سلطان ماكویی" و "مرحوم میربهمن موسوی" پرداخته می‌شود. در بخش دوم به معرفی شخصیت‌هایی چون "مرحوم سید آلیشان ابراهیمی"، "مرحوم میرزا محمود اجارودی" و "روسای طوایف منطقه مغان" پرداخته خواهد شد.
طبق تقسیم بندی انجام شده توسط گرمی نیوز و با كسب اجازه از نویسنده محترم مطالب جناب سید محمد ابراهیمی،  در قسمت‌های بعدی به معرفی تنی چند از مسولین، مدیران و معلمان نامی منطقه مغان پرداخته خواهد شد.


سلطان عیسی خان : دراواخر حكومت دولت قاجار جهت تاسیس مدارس دولتی دستورات ویژه ای صادر گردیده و این مسئله بعد از كودتای1299هجری شمسی وارد مرحله جدیدی شده است. در اجرای دستورات مركز، فرماندهان مناطق مرزی از جمله مغان اقدام به تاسیس مدرسه دولتی نموده اند كه یكی از این فرماندهان كه درتاسیس مدرسه شهر گئرمی مغان نقش ارزنده ای داشته است سروان سید عیسی خان كریمی فرمانده « گردان 2 فرج آورمغان » بوده كه در بین مردم به سلطان عیسی خان معروف بوده است.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

اقدام رانندگان تاكسی شهر گرمی مغان برای پر كردن چاله‌های شهر / اعضای شورای اسلامی و مسولان شهرداری یاد بگیرند

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

خبری خواندنی از سایت وزین آزادلو:

امروز جمع كثیری از رانندگان تاكسی شهرمان در حركتی عجیب و هوشمندانه اقدام به پر كردن ناهمواری ها و چاله های شهرستان كردند . 
در گفتگو با یكی از این عزیزان متوجه ناراحتی های فراوان و مشكلات طاقت فرسای ایشان شدیم . وی می گفت ما در روز صد ها بار این مسیر را می پیماییم و هیچ چیز ما را اندازه این چاله ها خسته نمی كند . 
او اظهار داشت مردم  شهرمان بسیار فهیم هستند و وضعیت ما را درك میكنند اما آنها فقط یك مسیر و  یك زمان كوتاه را با ما هم مسیرند و آنچه برای ما باقیست همین درد سر هاست ... 
وی افزود كه ما دیگر از وضعیت حاكم خسته شدیم و اقدام به پر كردن و مسطح كردن چاله ها با شن و خاك كردیم ...




آرديني اوخو -ادامه مطلب

آگهی استخدام استانداری اردبیل (مهلت ۹۰/۸/۴)

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

طبق این آگهی چند نفر نیروی كار برای شهرستان مغان (گرمی) مورد نیاز است.

استانداری اردبیل برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاههای اجرایی استان طبق مفاد قانون مدیریت خدمات كشوری و دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای به كارگیری افراد در دستگاههای اجرایی از محل سهمیه استخدامی شماره۲۱۳۵/۹۰/۲۲۰ مورخ ۰۵/۰۲/۱۳۹۰ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و از محل مجوز شماره ۲۷۲۸۰/۶/۱۷ مورخ ۲۶/۵/۹۰ معاونت توسعه مدیریت ومنابع انسانی استانداری از افراد واجد شرایط (بومی صد در صد شهرستان مورد تقاضا و در صورت نداشتن افراد واجد شرایط، بومی شهرستان مجاور و بومی استان) تعداد ۳۷ نفر از طریق برگزاری آزمون توانمندیهای عمومی، تخصصی، و گزینش بصورت پیمانی بشرح مندرج در آگهی استخدام می نماید.


مشاهده متن كامل آگهی(كلیك كنید)

 لینك ثبت نام (كلیك كنید)


لزوم احداث سد بر روی رودخانه بالهارود

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

سرپرست اداره منابع آب شهرستان مغان (گرمی) گفت:به رغم برنامه ریزی ومطالعات انجام یافته برای مهار رودخانه مرزی بالهارود این شهرستان،این رودخانه دائمی همچنان از مرز كشور خارج می شود.
به گزارش گرمی نیوز از آینه، عباس قنبری در اجتماع نمازگزاران گرمی در مسجد جامع این شهرستان با اعلام این مطلب افزود:رودخانه مرزی بالهارود به عنوان منبع دائمی آب، پس از طی اراضی بخش موران،وارد خاك جمهوری آذربایجان می شود و برنامه ریزی برای مهارآن ضرورت دارد.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش