گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
گرمی نیوز

محل دفن زباله شهر گرمی مغان مغایر با ضوابط زیست محیطی است

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

محل دفن زباله شهر گرمی مغان مغایر با ضوابط زیست محیطی است. به گزارش گرمی نیوز از آینه؛ مسئول مركز تحقیقات زیست محیطی گرمی گفت:محل دفن زباله شهرگرمی به علت نزدیكی به شهر،واقع بودن در مسیر جریانات آب وهوایی،تهدیدآب های سطحی وزیرسطحی با شیرآبه های مضر ونداشتن حصار وتابلو راهنمامغایر با ضوابط زیست محیطی است.
رامین جمشیدی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود:مرتفع بودن محل دفن زباله از شهر گرمی،پراكنده شدن زباله در حین وزش باد و قرار گرفتن در مسیر ورودی این شهر،علاوه ایجاد منظره ناخوشایندبرای مسافران و گردشگران، به محل تجمع،رشدوتكثیر جوندگان وحشرات ناقل بیماری تبدیل شده است.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

وای وای یئنه بیچاره اوغول موشكوله دوءشدو - مدرسه لرده نه كئچیر / ملانصرالدین

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

مكتب خانادان چیخان اوغلان كتاب لارینی جیریب داغیدیردی. كئف ائله ییردی. آخی امتحانلار قورتارمیشدی و داها راحت اولموشدو. مكتب خانادان چیخا- چیخا معلّمینه سؤیوش هدیّه وئریردی...

وای وای یئنه بیچاره اوغول موشكوله دوءشدو

وای وای یئنه بیجا یئره دیلدن دیله دوءشدو

اوغلوم كی، گئدیر مدرسه یه، دیپلوما خاطر

هئی درس اوخودو، امتحانیندا بئله دوءشدو

اوغلوم، اوخوما، نومره نه دیر، درس نه لازم

بو اؤلكه میزین علمی سارای تك سئله دوءشدو

آردینی اوخویون لوطفن....


آرديني اوخو -ادامه مطلب

96 كیلومتر راه روستایی در گرمی مغان آماده آسفالت شد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

فرماندار شهرستان مغان (گرمی) از آماده آسفالت بودن 96 كیلومتر راه روستایی در این شهرستان خبر داد. به گزارش گرمی نیوز از آینه؛ عزیز صحرایی در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت:امتداد راه های روستایی گرمی 730 كیلومتر است كه بیش از 300 كیلومتر آن آسفالت شده است.
وی راه را از بسترهای توسعه دانست و افزود:به منظور تسریع در خدمات رسانی دولت به روستاها و مناطق دور افتاده،تامین راه روستایی مناسب در الویت برنامه های فرمانداری گرمی می باشد.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

لكه گیری جاده اصلی بخش موران

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

جاده اصلی بخش موران لكه‌گیری می‌شود. به گزارش گرمی نیوز از وبلاگ بخشداری موران، پس از پیگیری های مداوم بخشداری موران بالاخره چندین نقطه از جاده اصلی بخش موران توسط اداره راه و ترابری شهرستان مغان لكه گیری می شود.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

برداشت گندم در شهرستان مغان (گرمی) آغاز شد + برداشت انواع سبزیجات در بخش موران

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

فرماندار شهرستان مغان (گرمی) از آغاز برداشت گندم در سطح بیش از 70 هزار هكتار در این شهرستان خبرداد. به گزارش گرمی نیوز عزیز صحرایی در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت:بلحاظ بارش های مناسب پیش بینی می شود بیش از 100 هزار تن گندم در این شهرستان استحصال شود. وی افزود:با توجه به میانگین خرید گندم در گرمی در سال های گذشته، پیش بینی می شودامسال بیش از 90 هزار تن گندم مازاد نیاز زارعان خریداری شود.

همچنین به گزارش گرمی نیوز از آینه بخشدار موران از كاشت و برداشت انواع سبزی خوردن در اراضی حاصلخیز این بخش خبر داد.
عبداله آقایی در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت:در اراضی پایین دست روستاهای آقاحسن بیگلو و قوری درق موران در سطح 15 هكتار انواع سبزی كاشت و برداشت می شود.

متن كامل خبرها را در ادامه مطلب بخوانید....

آرديني اوخو -ادامه مطلب

مرحوم میرزا جواد اوجارودی / سید محمد ابراهیمی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

مرحوم میرزا جواد اوجارودی از اهالی باسواد و روشنفكر روستای ظاهرای(ظاهیرآلی كندی) بخش موران بوده كه پس از تحصیل علم و دانش از محضر اساتید در شهر اردبیل و بازگشت به روستای خود در این روستا به سال 1315 اقدام به تاسیس مدرسه نموده و افراد زیادی را باسواد نموده است.

تلاش ایشان در زمینه علم و دانش سبب شده كه روستای كوچك ظاهراكندی دراندك زمانی به مركز فكری بخش موران مبدل شود. تاسیس اولین مدرسه دولتی منطقه موران در این روستا از آگاهی مردم آن حكایت دارد كه این آگاهی نتیجه تلاش مرحوم اوجارودی می باشد.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

عذرخواهی به خاطر مشكلات آرزوبلاگ

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

به خاطر مشكلات فنی به وجود آمده در سایت آرزوبلاگ، دیروز و امروز مشكلاتی در دسترسی به وبلاگ ایجاد شده بود. گرمی نیوز با عذرخواهی از خوانندگان امیدوار است كه این مشكلات از طرف تیم فنی سایت به خوبی حل شود و دیگر شاهد چنین مشكلاتی نباشیم.


اعتراض كارگران شهرداری شهر گرمی مغان به عدم پرداخت حقوق ماهیانه و پاسخ شهرداری

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

یكی از كارگران شهرداری شهر گرمی مغان در پیامی به آقای پاشاپور خبرنگار خبرگزاری ایرنا در شهرستان مغان (گرمی) خواستار پیگیری مساله پرداخت حقوق ماهیانه خود و همكارانشان شده است. شهردار شهر در پاسخ به پیگیری خبرنگار ایرنا اعلام كرده است كه حقوق كارگران به زودی پرداخت خواهد شد.
گرمی نیوز به عنوان یك رسانه مرتبط با شهرستان از زحمات گرانقدر جناب پاشاپور در پیگیری مسائل شهر و شهرستان تشكر می‌كند و امیدوار است كه با پیگیری مسولین كارگران شهرداری شرمنده خانواده خود نباشند و به زودی این مشكل مرتفع شود.


سلام آقای پاشاپور من نمیتونستم با شما تماس بگیرم آقای پاشاپورچرا گزارشی در بابت پرداخت نشدن حقوق كاگران بیچاره تهیه نمیكنید یا این از خط قرمزهای شماست شما خبرنگار هستید و قسم خوردیدتمام حقایقو بدون كمو كاست اعلام كنید پس چرا كاری نمی كنید خیلی دوست دارید آب شدن و از بین رفتن همشهری های خودتون رو ببینیدتورو خدا یه گزارشی تهیه كنید قسمتون میدم به خدا شما اقدامی انجام بدیدتا شاید صدای مارو مسئولان بشنون چهار ماهه محتاج هستیم برای خرید نان از نانوایی قرض گرفتیم به همه بدهكاریم .....


شهردار گرمی از پرداخت حقوق معوق كارگران شهرداری گرمی از چند روز آینده خبر داد....

متن كامل در ادامه مطلب....


آرديني اوخو -ادامه مطلب

شهرداری شهر گرمی مغان از سوی فرمانداری این شهرستان تجلیل شد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

شهرداری شهر گرمی مغان به خاطر عملكرد خوب در تزئین این شهر در مناسبت ها،از سوی فرمانداری این شهرستان مورد تجلیل قرار گرفت.
به گزارش گرمی نیوز از خبرنگار ایرناصحرایی فرماندار گرمی در جلسه شورای اداری این شهرستان،با اهدای هدایایی به خدارحیم شكوهی شهردار گرمی،عملكرد شهرداری گرمی را در تزئین سیمای این شهر در اعیاد و مناسبت ها قابل ستایش دانست.
وی تلاش همه جانبه شهرداری گرمی در برگزاری باشكوه مراسم سالگرد ارتحال امام ره را نشانه احساس مسئولیت كاركنان این نهاد اعلام كرد و ادامه داد:تزئین متنوع میادین و معابر و تغییر محسوس چهره شهر در اعیاد و سوگواره ها،بیانگر همراهی شهرداری با شهروندان است.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

نماینده شهرستان مغان (گرمی) برای تامین پزشكان متخصص بیمارستان ولایت این شهرستان قول مساعد داد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

 نماینده شهرستان مغان (گرمی) برای تامین پزشكان متخصص بیمارستان ولایت این شهرستان قول مساعد داد. به گزارش گرمی نیوز از آینه، حجت الاسلام والمسلمین میرقسمت موسوی اصل در گفتگو با مدیر شبكه بهداشت ودرمان گرمی گفت:در این رابطه با معاونت وزارت بهداشت و درمان گفتگو شده كه برای حصول نتیجه باید از ناحیه شبكه بهداشت ودرمان پیگیری شود.
وی با اشاره به كمبودها و مشكلات دانشكده پرستاری ومامایی گرمی افزود:برای تامین نیازمندی های این مركز علمی تلاش می شود.
بابك رضازاده مدیر شبكه بهداشت ودرمان و سرپرست دانشكده پرستاری و مامایی گرمی هم نبود خوابگاه را مشكل اصلی این دانشكده دانست.
وی با اعلام اینكه دانشكده پرستاری ومامایی گرمی از ترم آتی در سه رشته دانشجو خواهد داشت ضرورت تامین خوابگاه برادران و خواهران را برای این مركز خاطرنشان شد.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش