گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
گرمی نیوز

مقاله انتقادی از وبلاگ آذر قلم حذف شد!

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

به گزارش گرمی نیوز در پی فشار گروه فشار!! مقاله انتقادی وبلاگ آذر قلم با عنوان  " شرم و حیا هم چیز خوبی است!!!!"  از پست‌های وبلاگ ذكر شده حذف شد. این مقاله به انتقاد از عملكرد شهرداری و شورای شهر شهر گرمی مغان پرداخته بود.

اگرچه لحن این مقاله و نوشته‌های آن به مانند هر نوشته دیگری قابل نقد و بررسی بود، لذا فشار و تهدید اهالی قلم از طرف گروه‌های فشار به هیچ وجه قابل قبول نیست. نویسنده مقاله فوق در بخش نظرات و در جواب فشار وارده نوشته بودند كه شما "چماقداران" بمانید، ما می‌رویم.

سوالی كه باقی می‌ماند اینكه آیا با حذف انتقادها از وبلاگ‌های دگراندیشان، وضعیت شهر بهبود می‌یابد و ایرادات مسئولین محترم برطرف می‌شود؟ ناخودآگاه یاد شعری معروف می‌افتم كه می‌گوید:"آینه گر عیب تو بنمود راست//خودشكن آینه شكستن خطاست."

گرمی نیوز امیدوار است كه اعمال رعب و وحشت بر علیه اهالی قلم برچیده شود و اهالی قلم نیز علاوه بر دقت در لحن نوشته‌ها، در مقابل زورگویی‌ها عقب‌نشینی نكنند.

قسمت‌هایی از این مقاله را می‌توانید از لینك زیر مطالعه كنید:

انتقاد بسیار تند وبلاگ آذرقلم گرمی از اعضای شورای شهر گرمی مغان




نان / راضیه عظیم زاده

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

شعری بسیار زیبا از سركار خانم راضیه عظیم زاده (از اعضای انجمن مجازی شعر شهرستان گرمی - محفلك) تقدیم به همه خوانندگان هنردوست وبلاگ.

و امروز

       عشق برای كسی نان نمی شود...



آرديني اوخو -ادامه مطلب

گزارش و تصاویر كلاغ نیوز2 از گرمی مغان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

وبلاگ كلاغ نیوز گرمی2 در گزارشی كه به نقل از یكی از شهروندان نوشته است از پنجر شدن ماشین‌های شخصی توسط میلگردهایی كه از آسفالت خیابان‌ها بیرون زده‌اند خبرداده است. همچنین این وبلاگ تصاویری بدون شرح را انتشار داده است كه می‌توانید در ادامه مطلب ببینید.

 


آرديني اوخو -ادامه مطلب

انتقاد بسیار تند وبلاگ آذرقلم گرمی از اعضای شورای شهر گرمی مغان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

وبلاگ آذرقلم گرمی با مطلبی تحت عنوان " شرم و حیا هم چیز خوبی است!!!!" انتقادات تندی را نسبت به اعضای شورای شهر گرمی مغان بیان كرد.

در قسمتی از این نوشته آمده است:

"فكر نمی كنم یك موجود زنده ای دراین شهرباشد كه از شورای شهر و شهردار راضی باشد . این عزیزان با سوء مدیریت خود بلائی سر این شهر محروم و مردم مظلومش آوردند كه تاریخ هیچ وقت دوره سوم شورا بخصوص فرد جنجالی آنرا فراموش نخواهد كرد. آیا اینها چون كبك سردر برف فرو برده اند ؟ آیا خدای ناكرده نعمت شنوائی خود را از دست داده اند ؟ آیا خداوند نعمت بینائی را از اینها گرفته است ؟ آیا اینان بواسطه نفرین مردم قدرت تفكر و تعقل را از دست داده اند ؟ آخه چه بلائی سراینها آمده است كه اصلا وجودشان احساس نمی شود."

در قسمتی دیگری از نوشته می‌خوانیم:

"در مقوله آسفالت خیابانها و یا لكه گیری گودالها منتظر پول از استانداری هستند . برای پرداخت حقوق كاركنان منتظر رسیدن پول از استانداری هستند .برای لایروبی رودخانه های مملو از آشغال منتظر پول از استانداری هستند . خلاصه برای انجام هركاری منتظر اعتبارات دولتی هستند !!!!"


آرديني اوخو -ادامه مطلب

طبق قانون چه كسی مسئول معابر شهر گرمی مغان است؟

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
از موقعی كه یادم می‌آید در انتخاب نمایندگی شهرستان مغان (گرمی)، آسفالت معابر اصلی و فرعی از مهمترین شعارهای نمایندگان بود. با تشكیل شوراهای اسلامی شهر و روستا این شعار توسط همه نامزدها به صورت آشكار و قاطع اعلام شد. ولی این داستان هنوز هم ادامه دارد....
واقعا چه كسی مسئول معابر شهر گرمی مغان است؟ قانون پاسخ می‌دهد شهرداری مسئول این امر است و شورای شهر مسئول نظارت بر انجام آن.

طبق بند 23 از ماده 71 قانون تشكیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی كشور و انتخاب شهرداران، نظارت بر اجرای طرح‌های مربوط به ایجاد و توسعه معابر، خیابان‌ها، میادین و فضاهای سبز و تاسیسات عمومی شهر بر طبق مقررات موضوعه بر عهده شورای اسلامی شهر است.


ادامه مطلب را بخوانید...



آرديني اوخو -ادامه مطلب

وضعیت اسفناك معابر شهر گرمی مغان / شورای شهر و شهرداری مشغول چه كاری هستند؟

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

معابر شهر گرمی مغان وضعیت نگران كننده‌ای دارند. در حالت عادی با چاله‌های موجود و كیفیت آسفالت عبور و مرور با سختی صورت می‌گیرد. اضافه شدن ریزش خیابان و بسته‌شدن خیابان‌ها این وضعیت نگران كننده را به حد بحران می‌رساند.

با توجه به اینكه همه اعضای محترم شورای شهر در هنگام تبلیغات انتخابیشان به این مساله اشاره كرده بودند لازم است تا با یادآوری قول‌هایی كه داده‌اند به صورت سریع و با كیفیت به این وضعیت رسیدگی كنند. حتی با فرض اینكه كسی در تبلیغات خود به این مساله اشاره نكرده باشد، باز هم وظیفه شورای شهر و شهرداری رفع سریع و مناسب مشكلات عبور و مرور شهر است.

درد دل یكی از خوانندگان گرمی نیوز وضعیت اسفباری را توصیف می‌كند كه هر روزه شاهد آن هستیم:

"سلام وضعیت شهر در طول تاریخ گرمی تا این حد نرسیده بود اون از گل و لای شهر و اون هم از بسته شدن همزمان سه خیابان كه بخاطر خاكبرداری و عدم دیوار كشی ریزش كرده و مسدود شده است. خیابان طالقانی سالهاست بخاطر خاكبرداری ریزش كرده و باند بازیهای اعضای شورا و حمایت از مالك به جای حمایت از آبروی شهر و شهرداریبسته شده است چند روز قبل خیابان بالای مدرسه شهید محلاتی هم بخاطر اینكه سالها بود كه برای ایجاد مدرسه خاكبرداری شده بود و دیواركشی نشده بود بخاطر ترك برداشتن لوله آب شهری و نشت آب ریزش كرد و چند روز بعد هم خیابان شهید فهمیده در محله اسلام آباد بخاطر خاكبرداری ریزش نمود هم اینك هر سه خیابان مسدود می باشد . با این وضع زندگی مردم شدیدا دچار مشكل شده و مردم نمی دانند درد خود را به چه كسی بگویند چون همه مسئولان در جریان امر قرار دارند و شاهد و ناظر هستند. "



آرديني اوخو -ادامه مطلب

آخرین اخبار مرتبط با شهرستان مغان (گرمی)

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

از امروز تغییری در شیوه انتشار اخبار گرمی نیوز را شاهد خواهید بود. به این صورت كه تیتر اصلی اخبار به همراه چكیده آن در یك پست و یا مطلب آورده خواهد شد و گزارش كامل اخبار در ادامه مطلب آورده خواهد. این امر از ایجاد مطلب‌های جداگانه برای هر خبر جلوگیری‌ خواهد كرد و در نتیجه دوستان می‌توانند به صورت بهتری از سایر خدمات وبلاگ نیز استفاده كنند.

امكان پوشش دیجیتالی16شبكه تلویزیونی در دشت مغان مهیا می شود

با راه اندازی چهار فرستنده تا نیمه اول سال آینده در ایستگاه فرستنده 'خروسلو'، امكان پوشش دیجیتالی 16شبكه تلویزیونی صداوسیما در مناطق مختلف دشت مغان فراهم می شود.



كلنگ احداث یك مدرسه خیری در شهرستان مغان (گرمی) به زمین زده شد.

این مدرسه توسط آقای عطایی و در روستای بینه (بنه) از شهرستان مغان (گرمی) احداث و ساخته می‌شود



 

ریزگردهای كشورهای همسایه به استان اردبیل رسیدند

به گزارش گرمی نیوز از مهر این ریزگردها بیشتر متوجه شهرستان‌های جنوبی و مركزی استان است. بر اساس این خبر، احتمال رسیدن این ریزگردها به شهرستان مغان (گرمی) پایین است. در هر صورت همشهریان عزیز در صورت مشاهده هوای آلوده و با توجه به انواع آلودگی‌های میكروبی این ریزگردها بهتر است كه از ماسك استفاده نمایند.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

استخدام در دانشگاه محقق اردبیلی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

دانشگاه محقق اردبیلی 2 نفر كارشناس كامپیوتر (نرم افزار)، یك نفر كارشناس كامپیوتر (سخت افزار) و یك نفر كارشناس عمران استخدام می‌كند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات كامل به لینك زیر مراجعه كنند:

http://www.uma.ac.ir/find.php?item=1.687.683.fa


آشنایی با شهید مرحمت بالازاده / شهید بالازاده با آن سن كم چگونه راهی جبهه شد؟

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

شهید بالازاده اسمی است كه در منطقه همه به نوعی با آن آشنا هستند. او در سال 1349 در روستای چای گرمی (از بخش انگوت شهرستان مغان) چشم به جهان گشود.
گرمی نیوز برای معرفی مشاهیر منطقه مغان از این شهید عالی‌قدر شروع می‌كند. راهش پررهرو باد.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

افتتاح ایستگاه راه‌آهن شهر گرمی مغان (12 سال بعد) / نگاهی به قهرمان سازی در شهرستان مغان (گرمی)

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:


این نوشته یك طنز است و هرگونه شباهت بین شخصیت‌های متن با انسان‌های واقعی تصادفی می‌باشد.

 

به گزارش گرمی نیوز از "گیرنا" در مراسم افتتاح ایستگاه راه‌آهن شهر گرمی مغان در اردبیل! جناب باشماق آتان نماینده شهرستان مغان (گرمی) با تبریك این حادثه خجسته فرمودند: همانطور كه قول داده بودیم امروز گرمی یك شهر در سطح بین‌المللی است!

باشماق آتان ادامه داد: من از همان ده-پانزده سال پیش به جد پی‌گیر این امر بودم و اخبار آن به صورت آنلاین و دقیق مطالعه می‌كردم! امروز خوشحالم كه تلاش‌های اینجانب به بار نشست و همانطور كه در روز افتتاح ستادم گفته بودم گرمی را نه در سطح شهرستان، نه در سطح منطقه، نه در سطح استان، نه در سطح آزربایجان، نه در سطح كشور بلكه در سطح بین‌المللی ارتقاء دادیم.

 

به گزارش خبرنگار گرمی نیوز از گرمی طرفداران این نماینده از ایشان به عنوان "قهرمان" گرمی یاد می‌كنند. در اعتراض به این امر حاجی X  با بیان اینكه این طرح در زمان من شروع شده‌ بود و آن موقع باشماق آتان هنوز فرق بین راه‌آهن را با میل‌گرد نمی‌دانست به این سخنان اعتراض كرد. طرفداران حاجی X ادعا كرده‌اند كه "قهرمان واقعی" شهر گرمی ایشان است.

 

از طرف دیگر از حاجی Y خبر می‌رسد كه ایشان ادعا كرده‌اند كه با اینكه این طرح در زمان حاجی X شروع شده ولی این من بودم كه در طول دوران نمایندگی به صورت بسیار فعال این طرح را به پیش بردم وگرنه معلوم نبود طرح اجرا بشود یا نه! طرفداران حاجی Y با حمله به طرفداران باشماق آتان و حاجی X "قهرمان ملی" گرمی را حاجی Y دانستند.

 

در پی بروز اختلاف اساسی بین اهالی شهر در یافتن قهرمان شهر، حاجی قهرمان ساكن محله هلال احمر اعلام كرد كه قهرمان واقعی ایشان هستند و این امر در شناسنامه ایشان نیز ثبت شده است و ادعای بقیه اعم از باشماق آتان و... كذب محض است. اما طرفداران دیگر قهرمانان شهر ایشان را شخصی اجنبی دانستند كه محل تولدشان شهری دیگر بوده است و ایشان در چند صد سال اخیر است كه به گرمی مهاجرت كرده‌اند.

 

در همین حال جمعی از جوانان گرمی با آویختن پارچه‌ای در جلوی مسجد جامع تیم فوتبال تراختور را قهرمان اصلی در همه شهرها اعلام كرده‌اند! و این بحث همچنان ادامه دارد....

 

و اما چند سوال و یك نتیجه‌گیری:

 

سوال اخلاقی: یك شهر در آن واحد چند قهرمان می‌تواند داشته باشد؟

 

سوال جغرافیایی: چرا ایستگاه شهر گرمی مغان در شهر اردبیل واقع شده است؟

 

سوال جدی: آیا شهر گرمی مغان به قهرمان نیاز دارد؟ یا به آدم‌های معلومی با شرافت؟

 

نتیجه‌گیری اقتصادی-تجاری: باتوجه به ظرفیت بسیار قوی قهرمان سازی شهر گرمی مغان پیش‌بینی شده است كه با صادرات قهرمان به شهرهای مجاور و سایر استان‌ها كه شدیدا به قهرمان نیاز دارند علاوه بر خدمت به هموطنان نیازمند، شاهد توسعه اقتصادی شهر خواهیم بود.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش