گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
نماینده خلخال و كوثر: تحریم مشكل اكتشاف نفت در منطقه مغان

نماینده خلخال و كوثر: تحریم مشكل اكتشاف نفت در منطقه مغان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

به نظر می‌رسد در دوره اخیر، نمایندگان استان اردبیل به صورت سیستماتیك درصدد هماهنگی باهم برای حل مشكلات استان هستند. جلسات منظم به همراه مشخص كردن خواسته‌های اصلی استان نشان می‌دهد كه نمایندگان نصف بیشتر راه را رفته‌اند. تنها پیگیری‌های مداوم لازم است تا اهداف تعیین شده در دسترس باشند. به امید آن روز....

جلیل جعفری‌بنه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در مورد اكتشاف نفت مغان كه به نظر می‌رسد ذخایر قابل ملاحظه‌ای نیز در آن منطقه باشد تنها مشكل پیش آمده بحث تحریم‌ها و عدم اقبال شركت كرواسی برای انجام تعهدات است.

وی تصریح كرد: شركت كرواسی نیز مشكل اصلی را تحریم نفتی ایران و كمبود امكانات زیرساختی برای استخراج و اكتشاف نفت مغان می‌دانند كه با پیشنهاد وزیر نفت قرار شده شركت‌های داخلی در این كار ورود پیدا كنند.

نماینده مردم خلخال در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از معطل ماندن موضوع اتصال خط راه آهن اردبیل به شمال استان گفت: برای تكمیل شبكه ریلی استان به بخش‌های شمالی و اتصال آن به آن سوی مرزها وعده‌هایی داده شده اما همچنان این موضوع بلاتكلیف مانده كه از وزیر راه و شهرسازی خواسته‌ایم هر چه زودتر آن را تعیین تكلیف كند.

جعفری‌‌بنه وضعیت توسعه جاده‌های اصلی را در شأن مردم و استان ندانست و ابراز داشت: در توسعه جاده‌های ارتباطی به ویژه اصلاح جاده‌های خطرناك و كوهستانی ضعف مشهود است به طوری كه ما یك جاده ارتباطی ایمن و با شرایط مطلوب را شاهد نیستیم.

وی مشكل تامین آب شرب مناطق روستایی، ضرورت توسعه بخش صنعت و معدن به ویژه صنایع خودروسازی، پتروشیمی و نفت و گاز و همچنین توسعه آموزش عالی را با وجود استعدادهای مناسب دانش‌آموزی و دانشجویی ضروری خواند و افزود: در تمام این حوزه‌ها می‌توانیم سرآمد كشور باشیم.

این نماینده مجلس توسعه انرژی را جزو اولویت‌ها برشمرد و گفت: ما با تقویت نیروگاه‌های سیكل تركیبی و تقویت خط لوله 32 اینچ گاز قادر خواهیم بود انرژی مورد نیاز صنایع و واحدهای مختلف تولیدی را تامین كرده و در این بخش تحول‌آفرین باشیم.

وی در پایان سخنان خود پرهیز از هرگونه نگاه سنتی را به بخش توسعه علمی، پزشكی و درمانی یادآور شد و اظهار داشت: قادر هستیم با نگاه توسعه‌ای به بخش بهداشت و درمان به استان سالم جامعه تبدیل شود.


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910426000632





سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش