گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
احداث دو سد توسانلو و سینه سر در شهرستان گرمی مغان

احداث دو سد توسانلو و سینه سر در شهرستان گرمی مغان

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

احداث دو سد توسانلو و سینه سر در شهرستان گرمی

محمود علائی در جریان بازدید از عملیات مطالعه ژئوتكنیك سد سینه‌سر بخش مركزی گرمی، اظهار كرد: در حوزه شهرستان گرمی مغان سالانه 300 میلیون متر مكعب آب از شهرستان خارج و به دریای خزر ریخته می‌شود كه با جلوگیری از خروج این مقدار آب امكان آبیاری بیش از 60 هزار هكتار از اراضی كشاورزی فراهم می‌شود و بیش از 20 هزار شغل نیز ایجاد می‌شود.

فرماندار گرمی  افزود: در این‌صورت سرانه درآمد هر نفر در شهرستان 75 میلیون ریال افزایش می‌یابد و متوسط درآمد ماهانه یك خانوار چهار نفره به 300 میلیون ریال می‌رسد.

مهندس علائی گفت: از 300 متر حفاری سد سینه‌سر، تاكنون 90 متر معادل 30 درصد انجام شده است و با اتمام مطالعه ژئوتكنیك، عملیات احداث آن شروع می‌شود.

وی با مناسب دانستن كیفیت آب سد سینه‌سر، اعلام كرد: احداث سد سینه‌سر با توجه به منطقه جغرافیایی و منابع آبی به صرفه می‌باشد و این سد با امكان ذخیره‌سازی بیش از 10 میلیون متر مكعب آب، نقش مهمی را در رونق اقتصادی روستاهای بخش مركزی و موران خواهد داشت.

وی گفت: برای آب‌رسانی به بخش موران از سد گیلارلو، 190 میلیارد ریال هزینه برآورد شده است كه اگر سد سینه‌سر پیش از این به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده بود؛ با توجه به مسافت كوتاه با بخش موران، اعتبار مورد نیاز برای پروژه آب‌رسانی بخش موران كاهش می‌یافت.

وی خاطرنشان كرد: بعد از اتمام مطالعه ژئوتكنیك سد سینه‌سر، عملیات مطالعه سد توسانلو در رودخانه برزند منطقه انگوت شروع می‌شود.

http://germi.ostan-ar.ir/index.aspx?siteid=19&pageid=421&newsview=10430




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش