گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
كتاب «موغان فولكلورو» منتشر شد

كتاب «موغان فولكلورو» منتشر شد

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

كتاب «موغان فولكلورو» منتشر شد

 

كتاب «موغان فولكلورو» توسط آقای آیدین (علی محمد) خلفی زینگیر از دبیران فعال و پرتلاش گرمی مغان در 264صفحه و در 1000جلد و به قیمت 9000 تومان گردآوری و توسط انتشارات اندیشه نو منتشر شد.

این كتاب به زبان توركی نگاشته شده و در آن در خصوص موضوعاتی چون؛ فولكلور نه دیر؟ بایاتی، حكایه، دبلر، آلقیشلار، قارغیشلار، اینانجلار، اویونلار، توركه داوا، اوشاق ادبیاتی، یاهالتماجلار و...  بحث شده است.

استفاده از منابع مختلف و نیز قید اسامی اشخاصی كه به محقق در گردآوری هر یك از موضوعات كمك نموده اند در هر صفحه و نیز پرداختن به موضوعاتی كه تا بحال روی آن در منطقه كار نشده بود و ... از ویژگیهای این كتاب بشمار میرود.

مهمترین ایراد كتاب به غیر از برخی ایرادات جزئی محتوایی و غلط های املایی كه در فرصتی مناسب به آنها پرداخته خواهد شد، مربوط به طرح روی جلد آن است كه به صورت ضعیفی كار شده و امید است در چاپ های بعدی مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

در مقدمه كتاب می خوانیم : « یازی‌یا آلینان باشلیقلارین هر بیری اؤزلویونده تك بیر یازی (مونوگرافی) و آراشدیرما قونوسو اولابیلردی آما بیر شخصین امكانی و گوجو دایره سینده اولمادیغینی آنلاییب اونودولماسین دئیه قیسا صورت‌ده آدینی لیسته آلدیق. اونلارین عمله‌گلمه‌سینی او سایدا بیلگه و ماراقلی ایگیدلریمیزین ایراده‌ و ایستگینه تاپشیریریق.

فولكلور توپلاما ایشی زمان و امكانات ایسته‌ییر. دئمه‌لی، هر باخیمدان دولتی بیر قوروم آرخادا دورماسا شخص واسطه‌سیله بو ایشین گؤرولمه‌سی ممكن‌سوز دئمه‌سك ده چوخ-چوخ چتین اولار. اونون اوچون موغانین بوتون كند و ائل-اوبالارینی گزه‌بیلمه‌سك ده امكان دایره‌سینده الیمیز چاتان قایناقلارا یئتینیب بو ایشدن قالمادیق. بو قیسا توپلونو (مجموعه‌نی) اوخویان هر بیر شخص، بوردا گؤردویو و یا باشقا بیلدییی قونولار اوزره، اوزاقلارا الی چاتماسا دا، اؤز اطرافیندا اولان بیلگینی امكانی قدر توپلاسا، اؤز فرهنگ و هویّتینه اولان بورجوندان اؤده‌میش اولار. بئله‌لیكله بو معنوی ثروتیمیزین نمونه‌لری، اونو داشییان (عُمر سوروب- دونیا گؤرموش) یاشلی‌لاریمیزین اؤلومو ایله ایتیب-باتمادان قورونار و گله‌جك نسل‌لریمیزه كؤكلریندن آیریلیب فرهنگیندن خبرسیز اولماماق اوچون زنگین بیر خزینه كیمی میراث قالار.»  

گرمی نیوز ضمن تبریك به آقای خلفی بخاطر انتشار این كتاب وزین و باارزش و آرزوی توفیق در انجام كارهای تحقیقی جدید، مطالعه كتاب «موغان فولكلورو» را به خواندگان عزیز توصیه می نماید.




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش