گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
ثبت دو مدرسه از استان در فهرست مدارس ماندگار كشور / جای خالی مدرسه خواجه نصیرالدین طوسی

ثبت دو مدرسه از استان در فهرست مدارس ماندگار كشور / جای خالی مدرسه خواجه نصیرالدین طوسی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

ملتی كه تاریخ، فرهنگ و زبان خویش را  فراموش كند محكوم به نابودی است. این سخن را بارها و بارها خوانده و شنیده ایم و متاسفانه با آن زندگی می كنیم. مگر نابودی چگونه است؟ فقر و بدبختی مهاجرت و كارگری در شهرهای مختلف كشور و... نشانه بدبختی نیست؟ ما به تاریخ و فرهنگ و هویتمان بی اعتناییم و روز به روز به سمت تاریكی قدم برمی داریم.
مدرسه خواجه نصیرالدین طوسی شهر گرمی، احداثی سال 1299، كه یكی از قدیمی ترین مدارس مدرن منطقه است به واسطه عدم درك درست مسئولین از فرهنگ و هویت با خاك یكسان شد و به جای آن یك ساختمان چند طبقه ساخته شد. چه چیزی به دست آوردیم و چه چیزی از دست دادیم؟ اینها مسائلی است كه آیندگان بهتر از ما درك خواهند كرد.

ایرنا:

مدارس شاهد(صفوی) اردبیل و امام خمینی (ره) بیله سوار ماندگار شدند

اردبیل - ایرنا- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل از ثبت دبیرستان شاهد (صفوی ) در اردبیل و مدرسه ابتدایی امام خمینی (ره) بیله سوار در فهرست مدارس ماندگار كشور خبر داد.

  طوس احمدی حصار روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این مدارس قدمتی بالای 50 سال دارند و با توجه به ارزش فرهنگی و تاریخی در این فهرست ثبت شده اند.

او، ادامه داد : 11 مدرسه از استان اردبیل برای ثبت در فهرست مدارس ماندگار معرفی شده بود كه بر اساس تحقیقات و كارشناسی های انجام گرفته این دو مدرسه به دلیل عدم تغییر كاربری آموزشی در این فهرست ثبت شد.

احمدی حصار گفت: در كل كشور 21 مدرسه در فهرست مدارس ماندگار ثبت شده است كه دو مدرسه از این تعداد به استان اردبیل اختصاص یافته است.

وی ثبت این مدارس به عنوان مدارس ماندگار را امتیازی برای استان دانست و افزود: برای مدارس ماندگار اعتبارات ویژه ای برای مرمت و ابقا اختصاص می یابد.



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش