گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
استاندار اردبیل: دولت به جد نیازها ی زیرساختی كارخانه شیرآلات قهرمان گرمی مغان را تامین می كند

استاندار اردبیل: دولت به جد نیازها ی زیرساختی كارخانه شیرآلات قهرمان گرمی مغان را تامین می كند

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
استاندار اردبیل در گفت و گوی خبری با شبكه استانی سیما:

توسعه پایدار استان در گرو تقویت زیرساخت هاست

 استاندار اردبیل گفت :  توسعه پایدار استان در گرو تقویت زیرساخت هاست و در همین راستا ، دولت برای حمایت از سرمایه گذاری در استان اردبیل ،  زیرساخت های لازم را مهیا می كند. به گزارش اداره كل روابط عمومی استانداری اردبیل ، مجید خدابخش كه دیشب درگفت و گوی خبری با شبكه استانی سیما سخن می گفت  افزود: علاوه بر آن دولت وظیفه خود می داند كه در تامین منابع مالی ارزان قیمت نیز كمك حال سرمایه گذاران ذی صلاح باشد باشد.

وی بیان كرد: در این راستا ، همه دستگاه های اجرایی مرتبط در استان ، مسوول فرایند سرمایه گذاری بوده و موظف هستند طرح ها و پروزه ها را تا حصول نتیجه پیگیری كنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود ،  با اشاره به نقش زیرساخت هایی چون فرودگاه ، راه آهن ، جاده و برق در روی آوری سرمایه گذاران به استان خاطرنشان كرد: دستگاه آی. ال.اس فرودگاه اردبیل در حال نصب است و با این اقدام ، میزان لغو پروازهای این فرودگاه در شرایط جوی نامساعد به میزان محسوسی كاهش خواهد یافت.

استاندار بیان كرد: هم اینك باند فرودگاه پارس آبا نیز در حال تعریض و توسعه است و با فراهم شدن امكان فرود هواپیماهای غول پیكر در آن ، فرصت های رشد سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و گردشگری در استان بیش  از پیش فراهم خواهد شد.

خدابخش ادامه داد: در زمینه راه نیز اقدام های خوبی در شمال و جنوب استان در حال انجام است و چهار بانده شدن جاه اردبیل - مشگین شهر آغاز شده است.

به گفته وی ، در زمینه راه آهن نیز قرار بر حضور سرمایه گذار خارجی و تامین یك میلیارد دلار اعتبار مورد نیاز از طریق فایناس می باشد كه این مراحل پایانی این امر در حال طی شدن در معاونت راهبردی ریاست جمهوری است.

استاندار اردبیل هم چنین با اشاره به این كه برق  یكی از نیازهای اساسی ولازمه افزایش  صنایع بزرگ در استان  است افزود: بخش گازی نیروگاه سیكل تركیبی اردبیل هم اكنون درحال تولید برق است و به زودی بخش بخار آن نیز فعال خواهد شد.

او اظهار كرد : برای توسعه این نیروگاه عقد قرارداد شده است و با بهره برداری از فاز بخار این نیروگاه 500 مگاوات به توان تولید برق این نیروگاه افزوده خواهد شد .

خدابخش  به اجرای پایاب سد خداآفرین هم اشاره كرد و گفت: 250 میلیون دلار از سوی بانك توسعه اسلامی برای این امر در نظر گرفته شده است و با تزریق این اعتبار و به نتیجه رسیدن پروژه ، 60 هزار هكتار از اراضی زراعی منطقه مغان به زیر كشت آبی رفته و تحول بزرگی در منطقه ایجاد خواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان این كه تمامی شهرستان های استان دارای قابلیت های  گردشگری هستند، تصریح كرد: برای استفاده بهینه از این قابلیت ها در تلاش برای برنامه ریزی و سرمایه گذاری های بزرگ هستیم.

خدابخش با بیان این كه سبلان فرصت گردشگری بزرگی در استان اردبیل به شمار می رود ، اضافه كرد: دولت از ایجاد منطقه گردشگری سبلان حمایت می كند و ما در حال برنامه ریزی و تهیه و تدوین این طرح هستیم.

وی تشریح كرد: با ایجاد منطقه آزاد گردشگری سبلان، شهرستان های اطراف این كوه از جمله سرعین ، مشكین شهر ، نیر و اردبیل  تحت پوشش قرار گرفته و زمینه سرمایه گذاری های بزرگ در آن ها فراهم خواهد شد به طوری كه با اجرای  نیروگاه زمین گرمایی در مشكین شهر فرصت های بزرگی در زمینه آب های معدنی و كشت محصولات گل خانه ای فراهم می شوند.

او گفت : در شهرستان نیر هم كارهای بزرگی با همت بخش خصوصی در زمینه گردشگری در حال انجام اند و بخش نخست از سرمایه گذاری بزرگ در آب معدنی برجلو در ماه آینده در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

خدابخش گفت: در شمال استان در شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و گرمی مغان ، در نمین و در جنوب استان در منطقه كوثر و خلخال نیز فرصت های بزرگ گردشگری وجود دارند كه باید بخش خصوصی را وارد میدان كرده و در فعال كردن بیش ترآن ها كوشید.

استاندار اردبیل در ادامه این گفت وگو ، وجود بازار بزرگ خارجی در شمال استان اردبیل به ویژه روسیه ، قفقاز و آسیای مركزی را مورد اشاره قرار داد و گفت : این بازار بزرگ ،  دست كم تا چندین دهه نیاز فراوان به ویژه در زمینه محصولات غذایی دارد و استان اردبیل بهترین موقعیت را در تامین بخشی از آن دارد.

وی گفت: ما تاكنون از فرصت مرزهای طولانی خود با كشور همسایه استفاده مناسب نكرده ایم اما دولت قصد دارد با حمایت از سرمایه گذاری و گسترش تولید محصولات غذایی، حضور خود را در بازارهای خارجی شمال از جمله روسیه افزایش دهد و برای این منظور به جد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مواد غذایی  در بیله سوار پیگیری می شود، ضمن این كه زمینه های ایجاد صنایع بزرگ تولید فراورده های غذایی ، صنایع بسته بندی ، سردخانه وتبدیل منطقه مغان به قطب صادرات به شمال را پیگیری می كنیم.

خدابخش هم چنین فعال كردن منطقه ویژه اقتصادی نمین و پوشش شهرستان های شمال استان از سوی منطقه آزاد تجاری ارس را از جمله موضوعات در حال پیگیری خود در این بخش ذكر كرد.

استاندار اردبیل  وجود منابع غنی معدنی در استان  را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: در گذشته اقدام اساسی برای استخراج مواد معدنی نشده لیكن نگاه مدیریت فعلی استان در كنار استخراج معادن ایجاد صنایع فراوری مواد كانی و تولید محصولات جانبی نیز می باشد و از حضور بخش خصوصی در این بخش حمایت می شود.

او با بیان این كه منابع غنی آهن در مشكین شهر وجود دارند، اظهار كرد: بخش خصوصی برای تولید مواد اولیه آهن در این شهرستان اقدام  كرده و قرار است در آینده نزدیك سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی در این منطقه آغاز شود كه با نتیجه دادن آن در طول دوسال زمینه اشتغال سه هزار و 500 نفر فراهم خواهد شد.

وی هم چنین به وجود معادن غنی در جنوب استان اشاره كرد و گفت: باید زمینه را برای حضور بخش خصوصی و ایجاد صنایع مرتبط در این منطقه نیز فراهم كنیم.

استاندار اردبیل مشكلات بخش صنعت استان را یادآور شد و گفت: با انجام بازدیدهای مكرر و دیدار با صاحبان صنایع در تلاش برای رفع مشكلات آن ها هستیم و در این راستا موفقیت هایی نیز كسب شده است.

وی به سرمایه گذاری های بزرگ صنعتی در استان از جمله تولید شیرآلات قهرمان در گرمی مغان اشاره كرد و گفت: این سرمایه گذاری بزرگ درحال نتیجه دادن است و دولت نیز به جد نیازها ی زیرساختی آن را تامین می كند.

به گفته  خدابخش، حجم گسترده ای از عملیات احداث این كارخانه بزرگ انجام شده و با افتتاح آن در آینده نزدیك ، حدود یك هزار نفر در آن مشغول كار خواهند شد و به تدریج با گسترش و تكمیل كارخانه ، این تعداد به سه هزار نفر افزایش خواهد یافت.

استانداربا تاكید بر وجود فرهنگ غنی دراستان اردبیل گفت: نعمت های طبیعی خداوندی در كنار این فرهنگ، زمینه های لازم برای رشد و توسعه را فراهم كرده است و اگر تاكنون نتوانسته ایم از این قابلیت ها استفاده بهینه كنیم غالبا به خاطر ضعف های مدیریتی بوده است.

وی گفت : بسیاری از مناطق ، یك دهم ظرفیت های استان اردبیل را ندارند ولی بسیار پیشرفته تر از اردبیل هستند و این به دلایل توان مدیریتی و استفاده درست از فرصت ها در مناطق موصوف بوده است، چیزی كه باید در اردبیل نیز به آن اهمیت ویژه داده و به تحقق یافتن آن همت كرد. N


١٢:٠١ - یكشنبه ٤ خرداد ١٣٩٣   
http://www.ostan-ar.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=139&newsview=11413



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش