گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
استان اردبیل هفتمین میزبان كاروان تدبیر و امید

استان اردبیل هفتمین میزبان كاروان تدبیر و امید

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن


معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری به همراه كاروان تدبیر و امید فردا (چهارشنبه) به استان سرافراز اردبیل سفر می كند. 

نكات قابل توجه این سفر برای اهالی شهرستان گرمی مغان؛

1-     حضور وزیر آموزش و پرورش در گرمی مغان

2-     پیگیری مجوز منطقه آزاد تجاری، مطالبه جدی مردم گرمی مغان

3-     شنیده شدن سوت قطار تا سال 96

4-     توسعه و تكمیل بزرگراه قفقاز

لطفا مشروح خبرها را بخوانید؛

استان اردبیل هفتمین میزبان كاروان تدبیر و امید   

تهران - ایرنا - معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری به همراه كاروان تدبیر و امید فردا (چهارشنبه) به استان سرافراز اردبیل سفر می كند. محمد شریعتمداری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: بر اساس برنامه كه از حدود یك ماه قبل پیش بینی شده سفر رییس جمهوری به استان اردبیل دو روزه است و با دیدار عمومی مردم در ورزشگاه شهر اردیبل آغاز می شود.

وی همچنین اظهار داشت: رییس جمهوری در جریان این سفر علاوه بر دیدار علماء با ایثارگران، نخبگان و برگزیدگان بخش های مختلف این استان دیدار می كند.

معاون اجرایی رییس جمهوری ادامه داد: طبق روال سفرهای داخلی رییس دولت تدبیر و امید، جلسات بررسی ظرفیت توسعه اقتصادی استان اردبیل هفته گذشته با حضور 70 سازمان، موسسه و شركت توسعه ای و سرمایه ای شامل بانك ها، موسسات مالی و اعتباری و نهادهای عمومی غیردولتی برگزار شد.

شریعتمداری با بیان این كه طی این جلسات هماهنگی های لازم برای سفر رییس جمهوری انجام شده است، خاطرنشان كرد: این جلسات در جریان سفر رییس جمهوری به استان اردبیل با حضور جمعی از فعالان اقتصادی تحت عنوان توسعه و ظرفیت های اقتصادی این استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین روحانی در اردبیل برگزار می شود.

وی همچنین گفت: رییس جمهوری در این جلسه رهنمودهایی را درباره توسعه متوازن در استان اردبیل به فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران ارایه خواهد كرد.

معاون اجرایی رییس جمهوری با یادآوری برگزاری جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور رییس قوه مجریه اظهار داشت: در این جلسه، مقامات محلی و استانی مسایل و مشكلات این استان در زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را در حضور رییس جمهوری مطرح خواهند كرد.

شریعتمداری با یادآوری این كه نشست خبری پایان بخش سفر روحانی به اردبیل است، گفت: ممكن است رییس جمهوری در جریان این سفر از برخی مراكز تولیدی استان اردبیل نیز دیدن كند.

وی افزود: صبح فردا برای بررسی مسایل این استان به اردبیل می روم. رییس جمهوری تاكنون به همراه شماری از اعضای دولت تدبیر و امید به استان های مرزی خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و چهار محال و بختیاری سفر كرده است.

مغانی ها میزبان وزیر آموزش و پرورش

اردبیل - ایرنا - فرماندار گرمی مغان از حضور وزیر آموزش و پرورش در گرمی مغان در جریان سفر دولت به استان اردبیل خبر داد.

محمود علایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده تام الاختیار دولت در گرمی حضور خواهد داشت.

وی دیدار با مردم در فاصله نماز ظهر روز چهارشنبه در مسجد جامع گرمی و بررسی مسائل و مشكلات این شهرستان را از برنامه های نماینده عالی دولت در منطقه برشمرد.

وی تامین 700 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تكمیل بزرگراه قفقاز و اختصاص اعتبار لازم برای تامین آب و راه روستاهای گرمی را از موارد قابل طرح در سفر رییس جمهوری به استان اعلام كرد.

علایی افزود: ستاد استقبال ریاست جمهوری در قالب ستادهای برادران و خواهران در گرمی فعال شده و جمعی از اهالی برای استقبال از رییس دولت تدبیر و امید در ورزشگاه تختی اردبیل حضور خواهند بافت.

این مسوول با اشاره به امید مردم استان به بركات اولین سفر دولت یازدهم ابراز امیدواری كرد جای جای استان از توجه دولت برخوردار شود.

 

منطقه آزاد تجاری مطالبه جدی مردم گرمی مغان است

اردبیل - ایرنا – فرماندار گرمی مغان الحاق این شهرستان به منطقه آزاد تجاری ارس را مطالبه جدی مردم گرمی دانست.

به گزارش ایرنا،محمود علایی روز سه شنبه در نشستی با نخبگان و جوانان فعال در عرصه های مختلف در گرمی گفت:الحاق شهرستان های گرمی ، پارس آباد و بیله سوار به منطقه آزاد تجاری ارس در سال 1392 در فرمانداری گرمی به امضای نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی رسید.

وی افزود: زمینه تحقق این خواسته مردم فراهم شده و امید می رود در سفر دولت به استان از سوی رییس جمهوری ابلاغ شود.

وی این سفر را با بركت دانست و اظهار امیدواری كرد ثمرات مثبت سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل موجب خروج این استان از ركود اقتصادی شود.

 

اردبیلی ها تا سال 96 سوت قطار را می شنوند

اردبیل - ایرنا- سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت : یكی از بركات سفر رییس جمهوری به استان اردبیل تعیین تكلیف پروژه راه آهن اردبیل است و براساس اعلام دكتر محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری این پروژه تا سال 96 و در زمان دولت یازدهم

پروژه راه آهن اردبیل در سال 78 كلنگ زنی شده است و عملیات اجرایی آن كمی بیش از 35 درصد پیشرفت فیزیكی دارد ، برای پایان این پروژه به 13 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است كه قرار است از طریق فایناس تامین شود.

كمال الدین پیرموذن دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آخرین جلسه نمایندگان استان اردبیل با محمد باقر نوبخت وی همچنین اعلام كرد كه 275 پروژه عمرانی علاوه بر پروژه راه آهن در استان اردبیل اجرا می شود.

وی بیان كرد: از این تعداد پروژه 266 پروژه امسال به بهره برداری رسیده و 9 پروژه نیز نیمه اول سال آینده افتتاح خواهد شد.

پیرموذن همچنین در باره تصمیم دولت در باره نیروهای استخدامی دستگاههای اداری استان اردبیل گفت : دكتر نوبخت در این جلسه اعلام كردند كه كسانی كه به صورت قانونی مراحل استخدام خود را طی كرده اند تا پایان سال جاری بكار گرفته خواهند شد.

نزدیك به یك هزار نفر در آزمونی كه از طریق استانداری اردبیل در ماههای پایانی دولت دهم برگزار شد پذیرش شده و عمده كار گزینش آنها نیز انجام شده است.بكارگیری این افراد بدلیل آنكه در مراحل استخدام تامین اعتبار مورد نیاز برای آن مورد توجه قرار نگرفته بود تاكنون در دستگاههای اجرایی اردبیل ممكن نشده است.

سخنگوی مجمع نمایندگان اردبیل گفت : رییس جمهوری پیش از ظهر روز چهارشنبه به اردبیل سفر خواهد كرد اما نمایندگان استان اردبیل برای حمایت از دكتر فرجی دانا وزیر علوم در جلسه استیضاح حضور داشته و بعد از ظهر همین روز به كاروان تدبیر و امید خواهند پیوست.




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش