گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
كارهای جدید شهرداری گرمی مغان و ایجاد امید در شهروندان

كارهای جدید شهرداری گرمی مغان و ایجاد امید در شهروندان

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

شهرداری گرمی مغان در ایام پایانی فصل كاری شهرستان، جانی تازه گرفته و با نصب سبد شلیل میوه در میدان شعرای سابق و بسیج فعلی و نیز نصب سبد میوه ای دیگر در میدان تقاطع خیابانهای 22 بهمن و شهید نامجو و نیز آبیاری منظم و بموقع اشجار و گلها بخصوص در بلوار اصلی شهر یا همان بلوار شهید بهشتی و شروع آسفالت خیابان اصلی شهر (كه البته قبل از سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه به استان و شهرستان شتاب بیشتری داشت) و ... امید و نشاط را در اذهان اهالی روشن كرده و اگر باران پائیزی كه معمولا از اواسط  شهریور در منطقه شروع می شود اجازه دهد شاید اهالی گرمی مغان، لااقل در خیابانهای اصلی شهر زمستانی بی گل ولای و بدون چاله چوله را شاهد خواهند بود. 






كارهای انجام یافته هر چند در برابر خواسته اهالی خیلی كم می باشد ولی باز قابل تقدیر است و ما هم بنوبه خود از مسئولان امر تشكر می نماییم اما این كارها متاسفانه با ایراداتی نیز همراه است كه وظیفه خود می دانیم آنها را یادآوری كنیم تا بلكه در ادامه كار با برطرف شدن آنها، زیبایی كارها دو چندان شود؛

1)      دریچه های فاضلاب در تمام مسیرهای آسفالت شده با سطح خیابان برابر نبوده و گودی ایجاد نمود كه این مسئله مخصوصا در برخی جاها كه این دریچه ها در مسیر تردد وسایل نقلیه قرار گرفته دردسر ایجاد می نماید.

2)      سبد میوه شلیل اگر در ابتدای بلوار ولیعصر كه به نوعی ورودی شهر هم میباشد نصب می شد خیلی بهتر بود چون در معرض دید مسافران قرار می داشت و یا اگر در سه راهی شهرك ولیعصر و یا سه راهی شهرك صنعتی كه از جاهای حادثه خیر شهرستان هم می باشند برای این منظور میدانی در نظر گرفته می شد و سبد شلیل هم همانجا نصب می شد واقعا عالی می شد.

3)      سبد میوه نصب شده در میدان تقاطع خیابانهای  22 بهمن و شهید نامجو كه به لطف مسئولان هنوز نامی ندارد  معلوم نیست كه مربوط به چه میوه ایست. در اوائل نصب این سبد در صف نانواییهای محله در خصوص نام این میوه بحثهای داغی جریان داشت یكی می گفت كه میوه «به» یا همان هئیوا است كه گرمی از دیرباز یكی از مراكز تولید این میوه است و حتی هئیوای اَل له دره شهرت خاصی دارد اما یكی دیگر از اهالی این سبد را مربوط به میوه انبه می دانست كه واكنش دیگران را دربر داشت كه آقا  گرمی كجا و انبه كجا و در این بین یكی دیگر از اهالی گفت كه آقا این سبد خربزه یا همان یئمیش خودمان است كه باز عده ای قبول نكردند و ...

با این وصف معلوم است كه میوه درون این سبد زیاد گویا نیست و باید درانجام كارهای جدید دقت لازم انجام گیرد. مشاهده نمونه های انجام شده در شهرهای دیگر هم می تواند دراین زمینه به ما كمك نماید.







سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش