گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
ناگفته هایی در مورد سدكلاسر گرمی مغان

ناگفته هایی در مورد سدكلاسر گرمی مغان

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن
اظهارات محمودعلایی فرماندار محترم گرمی در جلسه شورای اداری مورخه 27 شهریور مبنی بر اینكه سدكلاسر برای افتتاح در سال 91 هدف گذاری شده بود اما در سال 93 مصوب شده است ابهاماتی در برخی اذهان ایجاد كرد كه رفع آن ضروری به نظر می رسد.
احداث سدمخزنی كلاسر در سال 1388 در بخش مركزی گرمی در زمینی به مساحت 75 هكتار در حوزه گرمی چایی آغاز شد.
در سالهای اخیر با تشدید تحریم و كاهش اعتبارات عمرانی، اجرای این سد مانند بسیاری از پروژه های عمرانی دیگر به علت كمبود اعتبار، نیمه كاره ماند و سرنوشت این پروژه مورد توجه و انتقاد مسوولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.
گرچه با تلاش حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل نماینده محترم گرمی پرونده سدكلاسر به وزارت نیرو ارجاع و  تعریف و تكمیل آن مورد تصویب این وزارتخانه قرار گرفت اما باید توجه داشت كه این پروژه در سال شروع، به خاطر تامین اعتبار در سطح استان نیازی به ارجاع به وزارت نیرو و تصویب در وزارتخانه نداشته است.
نباید غافل بود كه تعریف و اجرای سدكلاسر قبل از تشدید شرایط تحریم ها صورت گرفته و به گفته ولی اسماعیلی نماینده محترم سابق گرمی احداث این سد در سال 88 با موافقت استاندار و مدیرعامل وقت آب منطقه ای استان و با اتكاء به اعتبارات استانی تصویب و آغاز شده بود.
از سوی دیگر در مورد سدكلاسر نكته شبهه انگیز دیگری نیز به فرماندار محترم گرمی بازگو شده و متاسفانه چندی قبل در همایش شوراها و دهیاران از زبان آقای علایی شنیده شد كه نه تنها با طرح توجیهی این سد مغایرت دارد بلكه جفایی در حق مسوولان قبلی محسوب می شود.
به گفته آقای علایی سدی كه با هدف تامین آب شرب 20 روستا در پایین دست محل جمع آوری فاضلاب شهر گرمی احداث شده توجیهی نداشته است.
این ادعا در حالی مطرح می شود كه تامین آب شرب حتی یك خانوار، جزو اهداف احداث سدكلاسر نبوده و مطابق یكی از صفحات طرح توجیهی قطور این سد كه در ذیل مشاهده می فرمائید تامین و توسعه آب نیازهای كشاورزی،توسعه فعالیت های تولیدی،جلوگیری از مهاجرت،حفظ محیط زیست و منابع طبیعی حوزه و تامین آب نیازهای صنعتی از اهداف سدكلاسر بوده است.
سخن آخر اینكه همانگونه كه تلاش حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل نماینده محترم و پرافتخار گرمی را در تصویب سدعمارت به عنوان پروژه ملی می ستائیم نباید با ایجاد اوهام، خدمات صادقانه آقای اسماعیلی نماینده متعهد دوره قبل این شهرستان كمرنگ جلوه شود چرا كه تخدیش چهره بزرگان و خادمان گرمی هماره به عقب ماندگی این منطقه سبب شده است.
باشد كه با همدلی و همنوایی، دیاری آباد و سربلند داشته باشیم.

عیسی پاشاپور

 

 




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش