گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
چرا گرمی در بن بست توسعه گردشگری مانده است؟

چرا گرمی در بن بست توسعه گردشگری مانده است؟

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن
بیاید با خود روراست باشیم و از سفسطه حقایق اطرافمان بپرهیزیم…

مركز شهرستان گرمی شهری با جمعیت ۳۰ هزار نفری است كه با نگاه به هر سوی آن، حكایت داستان بلند بی مهری خیلی ها را می توان دید. شهری كه مملو از مردم خونگرم و غیور است، هم اكنون در بن بست توسعه گردشگری مانده است.

كوهستانی بودن این شهر به جای اینكه به یك فرصت بزرگ برای توسعه گردشگری تبدیل شود، به یك علت اصلی عقب ماندگی در افكار عمومی مبدل شده است. اگر نگاهی گذرا به برخی از شهرهای كوهستانی سایر استان ها بیندازیم، خواهیم دید كه وجود كوه ها با مناظر زیبا در اطراف شهر باعث رونق گردشگری شده است. اما گویا گرمی جدا از این قضایاست. شهری كه نزدیك به ۴۰ سال از شهرستان شدن آن می گذرد، یك متر فضای مناسب و درخور تفریحی و گردشگری برای مسافران و شهروندان ندارد.

گوشه و كنار این شهر دارای ظرفیت بالقوه گردشگری است كه با كمی همت می توان با ایجاد یك تفرجگاه این ظرفیت را بالفعل تبدیل كرد. دریاچه گیلارلو به عنوان نقطه قوت گرمی در گردشگری می تواند انقلاب بزرگی در صنعت توریسم این شهر ایفاء نماید. منطقه ای كه چندی پیش با حضور گسترده مردم و مسؤلان كلنگ افتتاح یك مجتمع سیاحتی تفریحی در آن به زمین زده شد.

علی رغم اینكه وعده افتتاح فاز اول این طرح تا شش ماه آینده داده شده است، با گذشت دو ماه كوچكترین اقدامی جهت ایجاد این مجتمع دیده نشده است. طرح گردشگری شوقی كه به عنوان ناجی گردشگری گرمی شناخته می شود همچنان در پیچ و خم دلایل نامعلوم گیر كرده است. به گفته مسؤلان این طرح زمینه ساز ایجاد اشتغال برای ۷۰ نفر بوده و تا ۱۸ ماه آینده به صورت نهایی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

* در آینده ای نه چندان دور با موشكافی دلایل تأخیر در احداث این مجتمع گزارش ویژه ای با مصاحبه مسؤلان منتشر خواهیم كرد…

منبع : آزادلو




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش