گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
احتمال افتتاح شبكه‌ تلویزیونی مستقل توركی (آذری)

احتمال افتتاح شبكه‌ تلویزیونی مستقل توركی (آذری)

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

بعد از گذشت بیش از یكسال از انتخابات ریاست جمهوری و در حالیكه هیچ یك از وعده های انتخاباتی رئیس جمهور منتخب جناب آقای روحانی در خصوص اقوام و ملل ساكن در ایران از قبیل تاسیس فرهنگستان زبان توركی، چاپ كتابهای درسی به زبان اقوام و تدریس آنها در مدارس، احیاء دریاچه اورمیه و... در كمترین حد ممكن تعقیب نمی شود و امید به اجرای آنها خیلی كم شده، اینبار رئیس سازمان صدا و سیما وعده تاسیس شبكه مستقل توركی (از دیدگاه ما) با آذری (از دیدگاه ایشان) را مطرح كرده است. در توركی مثلی است كه می گوید؛ « یئمكدن اومود یاخشی دیر» ما همچنان به وعده ها امیدواریم ...


به گزارش خبرگزاری فارس، عزت‌الله ضرغامی كه در حاشیه همایش نقش رادیو در دفاع مقدس سخن می‌گفت پیش‌بینی كرد كه در شبكه سحر كه به 6 زبان خارجی مخاطبان بسیاری داشت، امكان استقلال با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی كه صورت گرفته، فراهم است. بنابراین احتمال اینكه شبكه مستقل آذری و شبكه مستقل كردی افتتاح شود، وجود دارد. اگر اینطور شود ما دو شبكه 24 ساعته بسیار تاثیرگذار خواهیم داشت كه در كنار شبكه‌های برون‌مرزی ما می‌تواند بخش زیادی از مخاطبان در منطقه و حتی در داخل كشور را تحت پوشش قرار دهد.

عزت‌الله ضرغامی كه در حاشیه همایش نقش رادیو در دفاع مقدس سخن می‌گفت، در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی راه‌اندازی شبكه‌های جدید در صدا و سیما گفت: من تاكیدی ندارم كه حتما تا تاریخ 16 آبان كه به لحاظ تاریخی سالگرد حكم من محسوب می شود، حتما شبكه‌ای تا آن مقطع افتتاح شود. سازمان روال طبیعی خود را طی می‌كند و فعالیت‌ها با قوت انجام می‌گیرد اگر تا آن زمان برخی از شبكه ها آماده شوند، ممكن است افتتاح شوند.

وی افزود: پیش‌بینی خود من این است كه در شبكه سحر كه به 6 زبان خارجی مخاطبان بسیاری داشت، امكان استقلال با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی كه صورت گرفته، فراهم است. بنابراین احتمال اینكه شبكه مستقل آذری و شبكه مستقل كردی افتتاح شود، وجود دارد. اگر اینطور شود ما دو شبكه 24 ساعته بسیار تاثیرگذار خواهیم داشت كه در كنار شبكه‌های برون‌مرزی ما می‌تواند بخش زیادی از مخاطبان در منطقه و حتی در داخل كشور را تحت پوشش قرار دهد.

رییس سازمان صدا و سیما در باره تاریخ دقیق افتتاح این شبكه‌ها نیز گفت:‌ با توجه به اینكه كار فنی این شبكه ها جلو رفته و حوزه فنی سازمان زمینه آن را آماده كرده، من احتمال می دهم پخش آزمایشی این شبكه ها را در ماه های آینده آغاز كنیم.

ضرغامی همچنین درباره شایعاتی مبنی بر تاسیس شبكه رادویی تحت عنوان «هما»؛ شبكه‌ای كه گفته می‌شود با حمایت هواداران محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق راه اندازی می‌شود، نیز گفت:  من خبر تاسیس این شبكه رادیویی را در روزنامه‌ها خواندم ولی نمی‌تواند خبر درستی باشد. چون هرگونه شبكه رادیویی و تلویزیونی كه می‌خواهد افتتاح شود باید زیر نظر صدا وسیما باشد و من از تاسیس این شبكه رادیویی بی اطلاع هستم.

وی در پایان از تدوین كتابی با موضع بررسی عملكرد صدا و سیما در 10 سال گذشته خبر داد و گفت: كتاب «راوی صادق» شامل 222 محور از مهم‌ترین اقدامات صدا و سیما است كه در حال تدوین است. این كتاب صرفا عملكرد صدا و سیما نیست بلكه یك كتاب آموزشی برای كاركنان صدا وسیما است. عملكرد سازمان در طول ده سال گذشته بر اساس این محورها و رهنمودهای رهبری در دوره اول و دوره دوم، تدوین شده است. این عملكرد را در مرحله‌ی اول درجلسه افق رسانه برای همكاران تشریح می كنیم. ولی یك جلسه ای را با حضور خبرنگاران خواهم گذاشت كه كلیات عملكرد خود را در طول این سالها توضیح خواهم داد.




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش