گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
خانه‌های تاریخی استان اردبیل شناسنامه‌دار می‌شوند

خانه‌های تاریخی استان اردبیل شناسنامه‌دار می‌شوند

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، كریم حاجی‌زاده عصر امروز در بازدید از مرمت و احیای برخی از بناهای تاریخی در اردبیل اظهار داشت: با هدف صیانت از اماكن تاریخی به ویژه بناهای ماندگار در این استان تلاشمان بر این است تا علاوه بر احیا و مرمت آنها نسبت به بهره‌برداری مناسب از این اماكن اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با انتقاد از بی‌توجهی‌های گذشته به این بناها و نادیده گرفتن تاریخ كهن آنها گفت: حفظ و احیای اماكن و بناهای تاریخی كه بیشتر در اختیار بخش خصوصی است با ترغیب و تشویق صاحبان آنها در بهره‌مندی از تسهیلات كم‌بهره با هدف احیا و مرمت به انجام می‌رسد كه ما نیاز در صدور مجوز برای تغییر كاربری‌های آنها متقاضیان را از پرداخت هزینه های این تغییر كبری معاف می‌كنیم.

حاجی‌زاده تصریح كرد: تنها با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانیم حفظ و احیای بناهای تاریخی و مكان‌های گردشگری را شاهد باشیم چرا كه در برخی از موارد مالكان بناهای تاریخی رغبتی به احیای آن ندارند كه ما نیازمند همكاری شهرداران و اعضای شوراهای شهر در مناطق مختلف این استان هستیم تا در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به فعال كردن موزه‌های میراث فرهنگی را در شهرهای مختلف نظیر خلخال، نیر، نمین و گرمی بیان كرد: با رفع نواقصات حفاظتی و امنیتی تلاشمان بر این است تا این موزه‌ها و آثار برجای‌مانده آنها بتواند مورد صیانت قرار گرفته و جلوی تخریب‌های نامناسب آنها گرفته شود.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: اگر بتوانیم این خانه‌های قدیمی را مرمت كنیم به طور قطع در جذب گردشگران نیز موفق عمل كرده و بخش عظیمی از نارسایی‌ها و خلاءهای به وجود آمده در زنجیره حضور گردشگران برطرف می‌شود.

 




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش