گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
برومند : در هیچ نطق یا سخنرانی نگفته ام کلمه مغان از نام شهرستان گرمی حذف شود

برومند : در هیچ نطق یا سخنرانی نگفته ام کلمه مغان از نام شهرستان گرمی حذف شود

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن
گرمی نام اصیل و تاریخ اش را با تابلو بدست نیاورده که با عوض شدن تابلو عوض بشود
 برومند : در هیچ نطق یا سخنرانی نگفته ام کلمه مغان از نام شهرستان گرمی حذف شود
تاریخ  :  1393/10/05
موضوع : اجتماعی , سیاسی (منبع خبر http://www.brumand.ir/fa/index.php?Page=definition&UID=890744)
 برومند: علاقمندم نام مغان علاوه بر پارس آباد و بیله سوار نه تنها زینت بخش نام شهرستان گرمی باشد بلکه در صورت تمایل مردم دیگر شهرستان های استان از جمله اردبیل، مشگین شهر و خلخال؛ نام این شهرستان ها نیز مزین به نام اصیل مغان باشد


نماینده مردم شریف مغان در مجلس عنوان کرد: بنده در هیچ نطق یا سخنرانی نخواسته ام کلمه مغان از نام شهرستان گرمی حذف شود، بلکه از وزیر کشور درخواست کرده ام نام شهرستان‏های حوزه‏ ام به پارس آباد مغان و بیله سوار مغان تصحیح شود، زیرا دشت مغان و جلگه مغان در این دو شهرستان واقع است.
حجت الاسلام والمسلمین برومند در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ارادت قلبی و تعلق خاطر بنده به گرمی بر کسی پوشیده نیست چرا که همانند دوره سوم مجلس شورای اسلامی قلبا خود را نماینده پارس آباد و بیله سوار و همچنین گرمی می دانم، یکی از گواهان این ارادتم که بر مردم گرمی پوشیده نیست، مساله الحاق پارس آباد، بیله سوار و گرمی به منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس می باشد. به گواهی اسناد و مدارک، از همان ابتدا که پیگیر این موضوع بودم، در درخواست ها و پیگیری هایم از جمله اولین نامه ام که به رئیس جمهور سابق تحویل دادم تا مکاتبات و مذاکرات در دولت فعلی و صدور مصوبه هیات دولت، خواستار الحاق هر سه شهرستان شده ام، زیرا بر این باور بودم که اگر این منشا خیر به منطقه می آید چه بهتر که هر چه بیشتر امتداد پیدا کند تا مردم بیشتری از برکات آن بهره مند شوند و چه کسی بهتر از مردم مظلوم و انقلابی گرمی.
برومند تصریح کرد: در همین جا اعلام می کنم با توجه به بزرگی نام مغان و اهمیت این خطه زرخیز، بنده به عنوان نماینده مغان علاقمندم نام مغان علاوه بر پارس آباد و بیله سوار نه تنها زینت بخش نام شهرستان گرمی باشد بلکه در صورت تمایل مردم دیگر شهرستان های استان از جمله اردبیل، مشگین شهر و خلخال؛ نام این شهرستان ها نیز مزین به نام اصیل مغان باشد و حتی سزاوار است نام استان نیز به استان مغان تغییر نام دهد چرا که به اذعان همگان مغان قلب استان اردبیل و نگین آذربایجان و کل شمال غرب کشور است.
وی خاطرنشان کرد: عده ای معلوم الحال که مردم، آنها و نیاتشان را به خوبی می شناسند اقدام به شایعه پراکنی نموده و سپس بر اساس این شایعات مصاحبه کرده و مقاله می نویسند که برومند گفته مغان از نام شهرستان گرمی حذف شود، اینان دروغگویان مغرضی بیش نیستند، سخنی کذب گفته و بر مبنای سخن کذبشان مقاله می نویسند! سخنی بی اساس بر مبنای سخن بی اساس دیگر! این سخنان در میان مردم جایگاهی نداشته و نیازی هم به پاسخگویی ندارد. اما شگفتی من از برخی مسئولین است که در دوره مسئولیت خود هیچ خیری را نصیب مردم شریف گرمی نکرده اند ولی امروز بر اساس یک شایعه و به قصد سوء استفاده از احساسات مردم، خویشتن را در جایگاه وزارت کشور تلقی کرده و با سوء استفاده از مسئولیت خود و بر خلاف نظر علما، ریش سفیدان و فرهیختگان شهرستان گرمی، نام تاریخی و اصیل گرمی را از تابلو ها و سربرگ ادارات این شهرستان حذف کرده اند، در این باره مردم شریف گرمی را ارجاع می دهم به سخنان امام جمعه محترم این شهرستان که در تاریخ شنبه 5 آذر 1384 در روزنامه امروز اردبیل در صفحات اول و دوم منتشر شد:
ایشان طی مصاحبه ای استدلال کردند برای اینکه نام گرمی از تاریخ حذف نشود، کلمه مغان از نام این شهرستان حذف شود. همچنین تصریح فرموده اند: وقتی نام مغان می آید همه توجهات به سمت شهرستان های پارس آباد و بیله سوار و امکانات این دو شهرستان از جمله کشت و صنعت مغان و گمرگ بیله سوار و وضعیت مناسب کشاورزی و دام پروری در این دو شهرستان معطوف می گردد، در حالی که شهرستان گرمی که اسم مغان را یدک می کشد فاقد این امکانات است و ...
امروز حذف نام گرمی از تابلوها و سربرگ های ادارات شهرستان گرمی مرا به یاد سخنان دلسوزانه این عالم بزرگوار انداخت و جای تاسف است علی رغم هشدار حکیمانه ایشان در سال های گذشته، عده ای با اقدامات نسنجیده خود به کارهایی دست می زنند که مقدمات حذف نام اصیل گرمی را از تاریخ فراهم می آورد.
به نظر بنده این سخن حجت الاسلام صفری بسیار منطقی و از روی دنیا دیدگی ایشان بوده است، زیرا گرمی نامی اصیل و با قدمت تاریخی است و همگان در طول تاریخ و هم امروز این خطه را با نام گرمی می شناسند. مردم شریف این سامان همواره در خط مقدم دفاع از اسلام و انقلاب بوده اند و شهدای بسیاری را تقدیم این مملکت کرده اند، چرا چنین نام تاریخی و پرافتخاری که تاریخ و فرهنگ اصیل اش با نام گرمی عجین شده است با کوته فکری عده ای مسئولیت نشناس و فرصت طلب از تاریخ این مرز و بوم حذف شود؟ کسانی که با اقدامات شتاب زده و نسنجیده اقدام به حذف نام گرمی از تابلوهای ادارات این شهرستان کرده اند بدانند تنها چیزی که عوض شده فقط تعدادی تابلو است و مردم گرمی تاریخ شان را با تابلو کسب نکرده اند که با عوض کردن تابلو بتوان تغییر ش داد. گرمی با مردم خونگرم و فهیم اش همیشه گرمی بوده و تا ابد با همین نام اصیل و تاریخی خواهد درخشید.



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش