گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
استاندار اردبیل از ایجاد منطقه آزاد تجای - صنعتی مستقل در این استان خبر داد.

استاندار اردبیل از ایجاد منطقه آزاد تجای - صنعتی مستقل در این استان خبر داد.

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

مجید خدابخش در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا گفت: در جلسه روز سه شنبه شورای عالی مناطق مناطق آزاد و ویژه کشور که به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و با حضور وزرای عضو با دستور جلسه الحاقی نقاطی از شمال استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس تشکیل یافت، ظرفیت های استان با مد نظر قراردادن اهمیت استراتژیک استان اردبیل به عنوان دروازه آسیای میانه به تفصیل بیان شد که در نهایت اکثریت اعضای این شورا به موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی مستقل برای این استان رای داده و آن را تصویب کردند .

وی بیان کرد: بر اساس این مصوبه قرار شد تا در اسرع وقت هیات دولت لایحه ایجاد منطقه مستقل تجاری - صنعتی اردبیل را تهیه و به مجلس ارایه دهد.

او اظهار کرد: تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی مستقل به نفع استان اردبیل خواهد بود و علاوه بر شهرستان های شمال استان احتمال پوشش دیگر شهرستان ها نیزبه این منطقه وجود دارد .

استاندار اردبیل گفت : تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل باعث خواهد شد تا ظرفیت های اقتصادی منطقه نیز شکوفا شود.

وی با اشاره به نظر موافق بسیاری از نمایندگان مجلس گفت : بی شک مجلس نیز به این مصوبه که به صورت لایحه از سوی هیات دولت ارایه خواهد شد رای مثبت خواهد داد.

الحاق مناطقی از شمال استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در آذربایجان شرقی در جریان سفر مرداد ماه رییس جمهوری به استان مطرح و موافقت های ابتدایی در این زمینه صورت گرفته بود که با نظر جدید شورای مناطق آزاد و ویژه کشور منطقه مستقل آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل ایجاد می شود.




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش