گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
برومند: فقط مغان شرایط منطقه آزاد تجاری را دارد

برومند: فقط مغان شرایط منطقه آزاد تجاری را دارد

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن
نماینده مردم مغان در مجلس شورای اسلامی گفت: مطرح کردن ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی مستقل در استان اردبیل به جای الحاق منطقه مرزی مغان به منطقه آزاد تجاری ارس نه تنها سودی ندارد بلکه فقط توسعه مغان را با تاخیر مواجه می کند

حجت الاسلام برومند با بیان تبریک سال روز ورود تاریخی امام امت به کشور اسلامی عنوان کرد: دوازدهم بهمن ماه روزی بود که مردم ثمره سال ها مبارزه، مجاهدت و شهادت در راه اسلام به رهبری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) را چیدند. اگرچه پیروزی انقلاب روز ۲۲ بهمن بود ولی ورود تاریخی و شجاعانه امام راحل با آن آرامش و الهام بخشی بی نظیر و سیل خروشان مردم در استقبال ایشان سرآغاز فروریختن ۲۵۰۰ سال حکومت خودکامه پادشاهان بود.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) حاکم قلوب همه مردم ایران بود و رمز پیروزی انقلاب نیز در همین بود که مردم از هر رنگ و نژادی و با هر دینی حول مرجعیت و رهبری امام امت به وحدت کلمه رسیدند. امروز انقلاب اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری (مد ذله العالی) تنها مرجع و ملجا مظلومان جهان و الگوی عزت، عظمت و استقلال است و سربلندتر از همیشه پیش می رود.
برومند با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی بیان کرد: مطرح کردن ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی مستقل در استان اربیل به جای الحاق منطقه مرزی مغان به منطقه آزاد تجاری ارس نه تنها سودی ندارد بلکه فقط توسعه مغان را با تاخیر مواجه می کند و من به عنوان نماینده مردم شریف مغان اجازه نخواهم داد توسعه مغان عقب بیافتد.
حجت الاسلام برومند تصریح کرد: حتی اگر قرار باشد در استان اردبیل منطقه آزاد تجاری مستقل ایجاد شود، باز هم پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز و گرمی تنها نقاطی هستند که شرایط لازم را دارند زیرا هر چهار نقطه مرزی هستند، پارس آباد دارای فرودگاه است و با توجه به اینکه منطقه آزاد ارس هنوز فرودگاه ندارد این امتیاز بزرگی است، بیله سوار دارای گمرک بوده و گمرک اصلاندوز نیز در شرف بازگشایی است در حالی که سایر نقاط استان فاقد این ملاک های اصلی شمول در منطقه آزاد هستند.
عضو کمسیون کشاورزی مجلس افزود: از مسئولین تعجب می کنم که چگونه با کارشکنی و ندانم کاری موجبات تاخیر در توسعه مغان را فراهم می آورند. در استان ما به غیر از منطقه مغان که دارای شرایط منطقه آزاد تجاری است، شهر اردبیل در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری از مرز واقع شده آنهم مرزی کوهستانی و صعب العبور، حتی در نزدیکی این شهر گمرکی هم وجود ندارد، یعنی هیچ کدام از شرایط اولیه مناطق آزاد تجاری را ندارد باقی شهر های استان نیز به لحاظ بعد مسافت تا مرز و نداشتن گمرک و فرودگاه بهیچ وجه شرایط اولیه و لازم را ندارند و کسانی که غیر از این را عنوان می کنند اگر از روی غرض ورزی نباشد از روی نا آگاهی شان است.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس خاطر نشان کرد: وقتی قرار است در هر دو حالت فقط مغان منطقه آزاد بشود، چرا باید از راه سخت تر وارد شد و منتظر تصویب مجلس و سپس ایجاد زیرساخت ها از نقطه صفر باشیم؟ آیا این معقول است که فقط برای تعویض نام منطقه آزاد به اردبیل، توسعه مغان را چندین سال به عقب بیاندازیم؟ چرا با استفاده از امکانات منطقه آزاد ارس که تا فاصله چند قدمی مغان گسترش و سرایت پیدا کرده است به سرعت روند الحاق و توسعه را آغاز نکنیم؟
نماینده مردم مغان در ادامه بیان کرد: در کشور به تعداد ۷ منطقه آزاد وجود دارد که همگی در نقطه صفر مرز خاکی یا متصل به دریا هستند. جزایر قشم و کیش، بنادر انزلی و چابهار، شهرهای مرزی جلفا و ماکو و منطقه مرزی اروند که بین آبادان و خرمشهر قرار دارد و هیچ یک از این مناطق در فاصله طولانی با مرز یا مناطق مرزی صعب العبور واقع نیستند. بنابراین اینکه عده ای به خیال واهی و غیر ممکن گسترش منطقه آزاد تا کیلومترها ورای مرز رسمی کشور باعث عقب افتادن الحاق مغان به منطقه آزاد ارس بشوند جز کوته فکری و تنگ نظری دلیلی ندارد.
برومند یاد آور شد: بنده به جد پیگیر الحاق به منطقه آزاد ارس بوده و ذره ای کوتاه نخواهم آمد. بنده به عنوان نماینده مردم مظلوم و عزیز مغان بلافاصله پس از اعلام خبر مایوس کننده مصوبه جدید شورای عالی مناطق آزاد، در نامه به رئیس جمهور لغو دستور صریح ایشان توسط برخی مسئولین را به اطلاع رسانیده و تقاضای دستور مجدد الحاق نموده ام و تا گرفتن حق مردم شریف و زحمت کش مغان از پای نمی نشینم.




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش