گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
خرداد 1392 | گرمی نیوز

گئرمی باشین ساغ اولسون / فیروز داوودی دونیاسینی دَییشدی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
فیروز داوودی، تانینمیش شاعیر و معلم دونیاسینی دَییشدی. گرمی نیوز بو موناسیبتی بوتون كولتورسئورلره تسلیت دئییب، آدلیم اوستادیمیزا رحمت و سایین عاییله سینه دؤزوم دیله ییر.



گرمی سیاسی ترین شهر كشور!!! / نگاهی به سیاست در شهر گرمی مغان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
گرمی نیوز در ایام انتخابات سكوت اختیار كرد. شاید این یك شیوه مناسب یك سایت فعال در حوزه اجتماعی - سیاسی نباشد. اما در سیاسی ترین شهر كشور!!! این سكوت ها لازم است. به نظر این قلم ما به جای هیایو و بهره برداری از مردمی كه تحت هیایو هیجانی شده اند به افرادی اندیشمند نیاز داریم كه منافع خود را بشناسند و براساس عقل و اندیشه انتخاب و عمل كنند. و تفاوت یك اندیشمند و یك  "سیاست باز عوام فریب" در همین است كه اندیشمند مردم از توهمات دور می كند تا حقیقت را ببینند و "سیاست باز عوام فریب" بر توهمات سوار می شود تا چند روزی بیشتر در مسند قدرت بماند.

گرمی مغان سیاسی ترین شهر كشور!!! به عنوان یك طنز تلخ و گزنده ای است كه روح آدمی را می آزارد. سیاست در ریشه خود با شهر و جامعه مدنی پیوند دارد  و با فعالیت های مرتبط با قدرت درگیراست.
نگاهی به نحوه تبلیغات نامزدهای شورای شهر مهمترین نشان از عدم بلوغ سیاسی در شهر بود. متاسفانه تیرهای برق و دیوارهای به محلی برای تبلیغات نامزهای "شورای شهر" تبدیل شده بود. طبق ماده 55 قانون شهرداری تمیز نگهداشتن شهر از وظایف اصلی شهرداری هاست. شورای شهری كه خود شهر را به یك زباله دانی تبدیل می كند چگونه می تواند بر شهرداری نظارت كند؟ این فرد تاچه اندازه با واژه سیاست آشناست؟ كسانی كه این افراد رای می دهند تا برسرنوشتشان حاكم شوند تا چه اندازه به معنی واقعی كلمه "سیاسی" هستند؟

اگر منظور از "سیاستی شهر" مفهومی همچون "فریب دادن دیگران" و "دروغ گفتن" و یا "تخریب به هر روش" باشد شاید بتوان در این باره تامل كرد! در یكی از مراسمات تبلیغات یكی از كاندیداهای شورای شهر از وضعیت لوله های یك محله انتقاد كرد و وضعیت خراب لوله ها را طوری توصیف كرد كه در حالت "انفجار" هستند و باید فكری به حال آن كرد. خارج از نظر نگارنده درباره این كاندیدا و نظرات وی، حرف اصلی بر سر جناب "م.ف" نامی است. ایشان بعد گفته اند كه فلانی گفت "محله شما در حالت انفجار است" تا با ایجاد یك شایعه و گفتن یك دروغ بر رای دیگران تاثیر بگذارد. این سیاسی ترین كاری است كه در شهر گرمی مغان اتفاق می افتد!!!
همین سیاست بازان عوام فریب شهر را به روزی انداخته اند كه یك وجب آسفالت سالم بر روی آن پیدا نمی شود. شهری تحویل مردم می دهند كه اكثریت مطلق شورای قبلی آن فاقد كوچكترین صلاحیت برای گرفتن كوچكترین مسولیت هستند و....

به خودمان بیاییم و به جای عوام بودن و عوام فریب بودن، به معنای واقعی كلمه یك فرد سیاسی بالغ باشیم. برای تصمیم هایمان شاخص داشته باشیم. براساس هیجان تصمیم نگیریم و عقل را سرلوحه كارهایمان قرار بدهیم.
یادمان باشد كه فردا روز كه هیجانات فرو نشست این شهر با ما هست. ما اگر به همدیگر می توانیم دروغ بگوییم، به خودمان نمی توانیم دروغ بگوییم......
این شهر شایسته این مردم نیست. بیایید واقعا متفاوت بیاندیشیم و متفاوت زندگی كنیم. برای اینكار اولین اقدام تنها گذاشتن افراد دورغ گو و عوام فریب است. از امروز شروع كنیم....



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش