گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
فاضلاب نیروگاه اتمی ارمنستان حیات ارس را تهدید می‌کند

فاضلاب نیروگاه اتمی ارمنستان حیات ارس را تهدید می‌کند

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

به گزارش آران مغان، کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مایه تأسف است که ورود این مواد آلاینده به رودخانه ارس به صورت مستقیم حیات این رودخانه و ساکنان حریم آنها را به مخاطره انداخته و اسباب نارضایتی‌های بسیار زیادی را در شمال استان اردبیل فراهم کرده است.

وی افزود: این امر باعث شده تا سرطان در منطقه مغان سالانه هزاران نفر را به کام مرگ بکشاند و بر دغدغه‌ها و مشکلات ساکنان این منطقه بیفزاید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از مسئولان کشوری درخواست می‌کنیم در اسرع وقت از هر اهرم ممکن استفاده کنند تا به این فاجعه زیست محیطی و انسانی پایان داده شده و با مسببان آن نیز برخورد قانونی انجام شود.

پیرموذن عنوان کرد: به هیچ‌وجه برای ما مقبول و پسندیده نیست که با یک اقدام نامناسب کشور همسایه بر دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم بیفزاییم یا زمینه‌ای را فراهم کنیم تا اسباب گله‌مندی و ناراحتی مردم فراهم آید.

وی با بیان اینکه باید هر دو طرف ایرانی و ارمنی در این زمینه به یک جمع‌بندی مقبول و مناسب دست پیدا کنند، گفت: به هیچ‌وجه نباید اجازه دهیم تا حیات رودخانه‌ها و تالاب‌ها و محیط زیست این استان آلوده شود.

سخنگوی فراکسیون حفظ محیط زیست مجلس در پایان سخنان خود تصریح کرد:‌ دولت تدبیر و امید بحث توجه و بها دادن به مؤلفه صیانت از محیط زیست را خط و مرز واقعی خود قرار داده و به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهند تا عده‌ای بخواهند در این حوزه دست‌اندازی را داشته باشند.




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش