گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
آذر 1394 | گرمی نیوز

منطقه آزاد تجاری اردبیل به تصویب نرسید

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
با کمال تاسف منطقه آزاد تجاری اردبیل به تصویب نرسید.
ما به دوستان تذکر دادیم که الحاق را بچسبید و اسیر شعبده بازی های برخی نمایندگان مرکز استان نشوید. ولی شد آنچیزی که نباید می شد.
بیچاره جوانان و سرمایه گذاران و بیچاره منطقه ای که علیرغم دارا بودن توانهای بیشمار وضعیت وخیمی دارد....


اهانت به مادران و دختران معصوم گرمی مغان برای رسیدن به قدرت

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
عاشقان قدرت هر روز ترفندی جدید برای تخریب رقیبان خود بر می گزینند. کسانی که به حراج منافع عمومی برای رسیدن به منفعت شخصی و پست و مقام را سرلوحه همه تلاشهای خود کرده اند در آخرین اقدام شنیع و غیرانسانی خود به مادران و دختران معصوم گرمی مغان اهانت ورزیده اند. 
عاشقان قدرت سخن من با شماست: کدامین مادر و خواهر اهل گرمی برای رای جمع کردن "رقص" کرده است؟
کدامین مادر و خواهر اهل گرمی ناموس خود را برای قدرت فدا کرده است؟
مگر شما مادر و خواهر ندارید؟
مگر از خشم جوانان گرمی نمی هراسید؟
چرا با نامهای جعلی و بی هویت فضای مجازی را به تخریب خانه بهترین ها و صادق ترینهای گرمی تبدیل کرده اید؟
چرا عرضه فعالیت با نام واقعی خود را در فضای مجازی ندارید؟
این هشداری روشن به شماست تا دست و پای خود را جمع کنید. اگر جمع نکنید جوانان گرمی دست و پای شما را جمع خواهند کرد.


عبور از دو قطبی گرمی مغان با میرزاده

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

از هنگامی که یادمان می آید انتخابات گرمی مغان به حالت دو قطبی در می آمد. این دو قطبی ها عموما حالت جغرافیایی داشتند. دو قطبی گرمی موران و انگوت.

این دو قطبی در انتخابات دوره نهم با ظهور شخصیت تاثیرگذاری چون جناب میرزاده به هم ریخت. اگر چه در کوچه و بازار طرفداران دو قطبی گرمی – انگوت فعالیت چشم گیری داشتند ولی در نهایت ظهور قطب "صداقت و تعهد" که برنامه خویش را جلوگیری از هر گونه شکل گیری باند جدید و دوری از وعده و وعید دادن برای پست های اداری قرار داده بود همه معادلات انتخاباتی منطقه را برهم زد.

مشخص شد که ظهور دو گانه گرمی – انگوت بحثی انحرافی بوده است. عموما این تقسیم بندی ها برای انحراف افکار عمومی از واقعیتهای موجود شکل می گیرد. برهمین اساس دوگانه جدیدی در حوزه انتخاباتی گرمی مغان در حال شکل گیری است.

دوگانه صداقت و تعهد در برابر فروش مسندهای قدرت برای تصاحب صندلی سبز مجلس.

دو گانه اتحاد برای توسعه منطقه در برابر اتحاد برای فتح صندلی های قدرت.

با ظهور دو گانه جدید وضعیت منطقه و تبلیغات پیش رو کاملا متفاوت شده است. تخریباتچیان سنتی هنوز هم امیدوارند تا با حمله به شخصیت اصلی و اطرافیان خواهند توانست میزهای قدرت را حفظ کنند و در مقابل طرفداران صداقت و تعهد بر این باورند که این دوگانگی جغرافیایی برای همیشه رخت برخواهد بست و تمام دلسوزان توسعه منطقه اعم از گرمی و موران و انگوت با خلق انتخاباتی متفاوت، نماینده ای از جنس دیگر، نماینده جدید خویش را با میزان رای متفاوتی راهی مجلس خواهند کرد.

رقابت بین عاشقان قدرت با عاشقان خدمت در روزهای آتی دیدنی تر خواهد بود. باید به نظاره نشست و نتیجه را دید.  



گذر به اقتصاد تجربه در شهرستان مغان با خشیل و کته سنتی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

به نظر می رسد فرماندار شهرستان مغان تصمیمی جدی برای توسعه بخش گردشگری شهرستان را دارد. در این راه لازم است تا همگان بر حسب وظیفه و تعهد به توسعه شهرستان، به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود اقدام نمایند. شاید که از دل این پیشنهادات مواردی به درد مدیریت شهرستان بخورد. امید است که اینچنین باشد.

اقتصاد شهرستان مغان به بخش کشاورزی عموما دیم و بدون صنایع مبدل وابسته است. بخش خدمات و صنایع کارگاهی بزرگ هنوز (قبل از افتتاح کارخانه شیرآلات قهرمان) ضعیف و شکننده است. در واقع می توان گفت اقتصاد شهرستان هنوز در مرحله سنتی است. اگر بخواهیم به صورت پله به پله راه ترقی را طی کنیم در مرحله بعد صنعتی شدن و بعد از صنعتی شدن وارد شدن در فروش خدمات و در مرحله نهایی به اقتصاد تجربه خواهیم رسید.

به نظر می رسد برای توسعه شهرستان به ناچار ملغمه ای از ایجاد کارخانجات بزرگ، گسترش خدمات و به صورت همزمان تکیه بر اقتصاد تجربه در دستور کار قرار خواهد گرفت.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

نماینده اصفهانی الاصل مجلس: ایجاد مناطق آزاد جدید خیانت به ملت ایران است

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

نماینده اصفانی الاصل مجلس در سخنانی عجیب که در دانشگاه محقق اردبیلی ایراد شد، ایجاد مناطق آزاد جدید، که باعث رشد و رونق مناطق مختلف به سبب جذب سرمایه گذاریهای خارجی و داخلی و تحرکی در اقتصاد مناطق مرزی می شود، را خیانت به ملت ایران دانست.

جناب توکلی، از شما به عنوان یک اقتصاددان این حرفها بعید است. جذب سرمایه های بخش خصوصی و توسعه مناطق مرزی باعث عقب ماندگی اصفهان نخواهد شد. اصفهان آنقدر زیرساخت و کارخانه و سرمایه گذار دارد که با این سرمایه گذاری ها در مناطق محروم، اقتصادش دچار آسیب نشود.

دقیقا و برعکس گفته شما ایجاد مناطق آزاد خدمت بزرگی به ملت ایران و ابزاری مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری است. لطفا نظرات قومی-قبیله ای خودتان را با نام ملت به ما تحویل ندهید. ما خود خیانت را از خدمت بازمیشناسیم.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

کاندیداهای محترم نمایندگی مجلس خطاب من به شماست

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

تب انتخابات در شهرستان مغان شروع شده است. آغاز یک روند تکراری و بدون راه خروج از بن بست. نمی خواهم بدبینانه شروع کنم ولی شواهد امر القاء می کنند که اینچنین ببینیم.

چند روز پیش توسط یکی از دوستان به چند گروه فعال در زمینه انتخابات افزوده شدم. با یکی بررسی ساده به راحتی وضعیت وخیم فرهنگی-سیاسی شهرستان مشخص می شد. به جرات می توان گفت که در جز بعضی استثنائات، بقیه مطالب گروهها شبیه به هم بود. کپی-پیستهای جملاتی به نام بزرگان، متنهای انسانی و اخلاقی و مذهبی که با دقت در مباحث عموم اشخاص اعتقاد قلبی به آنها ندارند و در عمل همیشه خلاف آن حرفها عمل می کنند. هر روزها صدها متن غیر مرتبط با عناوین گروهها به اشتراک گذاشته می شود و تقریبا 80 درصد مطالب هر ماه تکرار مطالب ماه قبل است. 20 درصد بقیه مربوط به گذاشتن گل ودست زدن به آن 80 درصد مطلب تکراری است.

کافی است تا در این گروهها سوالی را طرح کنید و بحث جدی را شروع کنید. با شروع بحث جدی حقیقت عریان استدلالها رخ می نمایند و ادامه وضعیت اسفناک منطقه برای چهار سال بعد در جلوی چشمان یک ناظر بی طرف ظاهر می شود.

تاکتیک‌های اصلی تبلیغات چی ها عموما عبارتند از: "پنهان سازی اطلاعات مهم، توسل به ابزار غیرمستند، استفاده از مجموعۀ ایده‌های بدون معنی و دیگر راهبرد‌هایی که از منظر اخلاقی مورد سؤال هستند."

شهرستان مغان به سرعت خود را برای یک جنگ لفظی بی سروته و بدون خروجی مناسب برای توسعه خود به پیش می رود. هر روز که بگذرد توسل به ابزارهای تبلیغاتی فوق قدرتمندتر و فاصله ما با توسعه بیشتر و بیشتر خواهد شد.

چه باید کرد؟

خطاب من به کاندیداهای محترمی است که واقعا دل در گرو توسعه حوزه انتخابی خویش دارند. با کسانی که غیر از این بیاندیشند کاری نیست.

عزیزان شما از بزرگترین سرمایه های شهرستان هستید. نیروی انسانی کارکشته و متبحری که خود را در بالاترین سطح مدیریت می بینید و برای چنین امر بزرگی پا پیش گذاشته اید. من (به عنوان یک مغانی) خطابم به شماست.

ادامه مطلب را بخوانید......

آرديني اوخو -ادامه مطلب

سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش