گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
اسفند 1393 | گرمی نیوز

یئنی ایلینیز مبارک اولسون

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
1393-جو ایل بوتون یاخشی-پیس خاطیره لری ایله سونا چاتدی. 1394-جو ایلده هامینیزا سئوینجله دولو یاشاییش آرزولاییرام. اومود ائدیرم ایشلرینیز اوغورلا قاباغا گئتسین. بایرامینیز مبارک اولسون. 



سفر قریب‌الوقوع معاون اول رئیس جمهور به اردبیل / لایحه منطقه آزاد اردبیل به مجلس رفت

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
به نظر می رسد تکلیف منطقه آزاد در سال بعد مشخص خواهد شد. باید منتظر نشست و بازی سیاسیون استان را مشاهده کرد. امید است شهرستان مغان سهم خود را به صورت عادلانه دریافت کند. گذر زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. 

کمال‌الدین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: این سفر قرار است بهار سال آینده و با هدف کلنگ‌زنی و افتتاح برخی از پروژه‌ها و طر‌ح‌های اجرایی دولت و بخش خصوصی در استان اردبیل انجام شود.

وی افزود: در این سفر قرار است آیین کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی نمین به انجام رسیده و فاز جدیدی از کارخانه بزرگ ام‌،دی‌،اف نمین به بهره‌برداری برسد.

ادامه مطلب را بخوانید.....


آرديني اوخو -ادامه مطلب

لکه گیری راه های روستایی شهرستان مغان برای نوروز 94 + تصاویر

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
در روزهای انتهایی سال 1393 اداره محترم راه و شهرسازی شهرستان مغان اقدام به لکه گیری معابر روستایی شهرستان نموده است. با توجه به فرارسیدن نوروز 1394 و مراجعه میهمانان نوروزی این اقدام از چند جنبه قابل تقدیر است: 1- مهمترین دلیل بالارفتن امنیت جاده ها و ضریب امنیت جانی مسافران است. 2- دومین دلیل حفظ استحکام خودروهای مسافرین و عدم ضربه دیدن آنها به خاطر افتادن در چاله هاست. 3- سومین دلیل حس بهتر راننده نسبت به منطقه است و اینکه با همه مشکلات کارهایی نیز صورت می گیرد.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

بعلت سطح پایین تحمل جامعه: جز به به و چه چه هیچ نظری پذیرفته نمی شود!

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

فشار بر رسانه از طرف هر شخص و گروه سیاسی-فرهنگی پذیرفته شدنی نیست. بر اثر فشار مضاعف به وبلاگ آینه در این وبلاگ "به علت خطر فیلترینگ، جز به به و چه چه هیچ نظری پذیرفته نمیشود!" این مساله یا دلیل دیگری باعث شده است تا بازدید وبلاگ آینه طی روز جمعه 22 اسفند ماه 93 عدد صفر را نشان دهد. این اتفاق زنگ خطری برای فضای فرهنگی-سیاسی شهرستان است که در صورت تداوم دود آن به چشم همه ما خواهد رفت.
لازم است علاوه بر رعایت حال وبلاگ های فعال منطقه توسط نظر نویسان عزیز، مسئولین امر و اشخاص و گروههای فعال منطقه ظرفیت انتقاد پذیری خود را افزایش دهند. 
آینه از فعالترین و قدیمی ترین وبلاگهای خبری شهرستان مغان محسوب می شود.



نمایشهای سیاسی – انتخاباتی در لباس سازمان مردم نهاد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

با نزدیک شدن به زمان انتخابات نمایشهای جدید سیاسی – انتخاباتی در حال شکل گیری است. با تبارشناسی پدیده نمایشهای انتخاباتی مغان متوجه می شویم که مشاوران انتخاباتی و گروههای سیاسی فعال هر دوره با فعالیت ها و شعارهای نوین توان خود را برای به خدمت گرفتن تخیل مردم به کار می گیرند تا بتوانند به صندلیهای مجلس و صندلیهای قدرت شهرستان تکیه بزنند و یا نمایندگان را وادار به پذیرفتن خواسته های خود بکنند. به نظر می رسد که طایفه بازی و باندبازی قلب این حرکات را تشکیل می دهند. متاسفانه این گروهها عموما برای رسیدن به اهداف سیاسی خود حاضرند هرچیزی را فدا کنند: از توسعه منطقه گرفته تا ابزار ساختن آبروی منطقه و سازمان های مردم نهاد. شروع با نام فرهیختگان مغان[i] ساکن تهران و حومه و کرج و... بود و ادامه با حضور سیاستمداران به خانه مغان[ii] تغییر نام داده است و در انتها بعد از اتمام انتخابات، بدون مجوز فعالیت راکد خواهد ماند.

به نظر گرمی نیوز این حق طبیعی هر شخص و گروه است که علایق و فعالیت سیاسی داشته باشد ولی هیچ شخص یا گروهی نمی تواند با تخریب فرهنگ منطقه به این مهم دست یابد. اینجاست که رسانه باید حضور پیدا کند و تلاش کند تا با معیارهای درست و اصیل دروغها و نیرنگها را به کناری بزند و امکان دیدن افقهای دورتر را برای دیگران فراهم سازد. بعد از قهرمان سازی ها و شخصیت سازی دروغین و زنده باد-مرده باد گفتن های زیاد باندبازی های منطقه در حال گسترش جغرافیایی فعالیتهای سیاسی خود هست. اینبار می خواهند تا روزگار مغانیهای فرار کرده را نیز سیاه کنند. آنها هم مجبورند هر روز برای باندهای قدیمی محفل و گروه مردم نهاد سیاسی!! تشکیل دهند و این شروع روندی خطرناک را نشان می دهد. نفوذ دشمنی ها و باندبازی ها به قلب مغانیهای ساکن در استانهای دیگر.

سعی داریم وارد جزئیات شویم تا شوهای سیاسی به راه افتاده را از نزدیک مشاهده کنیم و استدلال کنیم این امر به لحاظ قانونی از همان ابتدا عقیم خواهد ماند و تنها برای استفاده انتخاباتی خواهد بود. از جغرافیا شروع می کنیم و بعد به فعالیت های سازمان های مردم نهاد می رسیم و تمام اینها را طبق آیین نامه مصوب هیات دولت پی خواهیم گرفت تا نشان دهیم که آنکه مدام بر پشت درها می کوبد دزد چراغ است و به دزدی نور آمده است.

به لحاظ جغرافیایی سازمان مردم نهاد می تواند در سطح شهرستان، استان و کشور فعالیت کند. به زبان بسیار ساده یک گروه مردم نهاد فعال در مغان باید در هیات نظارت مغان درخواست فعالیت خود را مطرح کند و آدرس فعالیت سازمان نیز در همان شهرستان باشد. پس در ابتدای امر تشکیل یک سازمان مردم نهاد برای یک منطقه و شهرستان در یک استان دیگر به لحاظ قانونی امکان ناپذیر است؛ مگر تشکیل سازمان مردم نهاد برای مغانیهای ساکن در کرج. این اولین بن بستی است که فرار از آن امکان ناپذیر است. به لحاظ قانونی مغانیهای ساکن در تهران و کرج نمی توانند برای مغانی های ساکن در مغان سازمان مردم نهاد تشکیل دهند و به لحاظ قانونی چنین مجوزی هیچگاه صادر نخواهد شد. و در انتها بعد از اتمام انتخابات، بدون مجوز فعالیت راکد خواهد ماند.

و اما در مورد فعالیت این نهاد در حال شکل گیری: به علت فعالیت سیاسی آشکار این نهاد و عدم وجود اهداف غیرانتفاعی-غیرسیاسی (طبق تعاریف موجود قانونی) در ساختار آن امکان فعالیت در قالب سازمانهای مردم نهاد وجود نخواهد داشت.

گرمی نیوز پیشنهاد می کند که گروههای فعال سیاسی منطقه به جای پناه بردن به اهداف غیرواقعی نامی حقیقی برای خود انتخاب کنند و سعی کنند خود و  دیگران را به بازی نگیرند، چرا که آنچه در شروع فعالیت مشهود است با نزدیک شدن به انتخابات مجلس صورت عمیق تر و جدی تری به خود خواهد گرفت و جمع مغانیهای را نسبت به هم دلسر و ناامید خواهد کرد. لطفا منطقه را فدای آرزوهای سیاسی خود نکنیم.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

نامه حجت الاسلام حبیب برومند به رئیس جمهور در باره الحاق مغان به منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس + تصویر

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

حجت الاسلام حبیب برومند، نماینده مردم شریف پارس آباد و بیله سوار مغان، طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار بررسی مجدد الحاق مغان به منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس شد.

ایشان ضمن حمله به تعداد انگشت شماری از افراد که منافع منطقه مغان را فدای دشمنی با شخص ایشان کرده اند از آمادگی خود برای استعفا به خاطر منافع منطقه خبر دادند.

آنچه بیش از همه برای ما جلب توجه می کند استفاده از "منافع منطقه" در این نامه است؛ امری که عموما در بین سیاستمداران ما "پدیده ای گمشده" محسوب می شود. ترجیح منافع عموم بر منفعت شخصی بزرگترین خدمتی است که یک نماینده مجلس می تواند در حق موکلین خود انجام دهد. به نظر می رسد وقت آن رسیده است تا ما نیز آستینهایمان را برای حمایت از منافع منطقه و توسعه آن بالا بزنیم و به دور از هرگونه نگاه غیرواقعی این سوال را از مخالفان الحاق مطرح کنیم که: با توجه به شرط مرزی بودن شهرستان در تصویب منطقه آزاد تجاری، منافع کدام شهرستان مرزی دیگر استان است که روند الحاق منطقه مغان به منطقه آزاد تجاری را دچار مشکل کرده است؟ و چرا؟

تصویر نامه در ادامه مطلب



آرديني اوخو -ادامه مطلب

وضعیت نامناسب معابر شهر گرمی مغان قبل از وورد مسافران نوروزی + تصاویر

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

عدم شروع طرح های اجرایی در فصل کاری علاوه بر حیف و میل پول مردم و بیت المال، با افزودن بر هزینه های اجرای طرح و تاثیر در کیفیت خدمات، باعث آزار و اذیت شهروندان می شود. تعویض جداول و کانال های شهری از جمله فعالیت های عمرانی است که نیازمند آب و هوای مساعد می باشد. عدم رعایت این امر ساده و بدیهی باعث می شود تا ضمن مختل شدن زندگی شهروندان به واسطه گل و لای حاصل از تخریب معابر، هرگونه فعالیت عمرانی بعدی با تاثیر بر کیفیت بتن و فعالیت های انسانی، تحت الشعاع قرار گیرد. حیف و میل بودجه حتی اگر به بهانه هایی همچون جذب اعتبارات باشد عملی بی معنی و غیرمنطقی است. مسئولان شهرداری و اعضای محترم شورای اسلامی شهر گرمی مغان چه توضیحی در این باره می توانند داشته باشند؟

 


آرديني اوخو -ادامه مطلب

دکتر بهشتی: با همت نمایندگان استان منطقه آزادی تجاری-صنعتی مغان ایجاد شود

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

سایت مغان نیوز در مصاحبه ای با دکتر بهشتی، معاون سابق برنامه ریزی استانداری اردبیل، نظر ایشان را در مورد الحاق و یا ایجاد منطقه مستقل آزاد تجاری-صنعتی مغان جویا شده اند. با توجه به آشفتگی نوشتاری مصاحبه و عدم دقت در تدوین گزارش، گرمی مغان با انجام تغییرات جزئی سعی در بازنوشت مصاحبه بدون دخالت در محتوای آن کرد. مضمون مصاحبه نشان از نگرش عمیق علمی دکتر بهشتی و احاطه ایشان نسبت به مسائل در هر حال انجام است. توصیه گرمی نیوز به نماینده محترم شهرستان گرمی مغان و سایر نمایندگان استان اینست که اختلافات قومی – قبیله ای و دشمنی های تاریخ مصرف گذشته با مناطق را به کناری نهاده و با تکیه بر واقعیت های موجود به توسعه استان همت گمارند. به امید آن روز.

دکتر بهشتی: در اول نظراتم اعلام کنم که الحاق خیلی سریع تر و بهتر بود تا ایجاد منطقه آزاد مستقل؛ الحاق هم می توانست بعدها به منطقه آزاد مستقل و خاص استان اردبیل تبدیل شود. بحث الحاق فقط در خود هیات دولت تصویب می شد و خود آقای دکتر روحانی قول تصویب آن را در هیات دولت داده بودند و به نوعی تمام شده بود ولی ایجاد منطقه آزاد مستقل بایستی به تصویب مجلس هم برسد که احتمال رای آوری به خاطر جو غالب حاکم بر مجلس بسیار ناچیز می باشد.

ایشان مرزی بودن، داشتن گمرک، وجود بعضی زیر ساختها ازجمله فرودگاه و داشتن تعامل مفید وسازنده با کشورهای دیگر و سایر زیر ساختهای لازم را شرایط ایجاد منطقه آزاد صنعتی و تجاری دانست و تاکید کرد: نظر کارشناسی بنده این است که سه شهرستان مغان بعنوان منطقه آزاد صنعتی -تجاری و با نام مغان ایجاد گردد که با قول دکتر روحانی منطبق است. در صورت ایجاد منطقه آزاد صنعتی -تجاری در شمال استان کل مردم استان از جمله مناطق مرکزی و جنوبی استان نیز از منافع آن بهره مند خواهند شد در نتیجه با ایجاد منطقه آزاد در شمال استان که دارای استعدادهای بی نظیر از نظر زمینه های سرمایه گذاری در آب وخاک و صنعت و تجارت می باشند کل استان اردبیل را می تواند توسعه دهد و به همین دلیل است همه نمایندگان استان فقط یک دل و یک صدا در ایجاد منطقه آزاد مغان همت به خرج دهند تا دولت لایحه آن را با قید یک فوریت به مجلس تقدیم کند و تلاش نمایندگان چنان باید باشد که فوریت آن در مجلس تصویب شود و صحن علنی مجلس حداکثر در تیر ماه 1394 ان را با رای حداقل 146 رای نمایندگان تصویب کنند در این صورت هست که منطقه آزاد مستقل در استان اردبیل میتواند تصویب شود و در غیر این صورت باید موضوع الحاق را دنبال کرد .


آرديني اوخو -ادامه مطلب

شهر گرمی مغان؛ زمستان 1393 + تصاویر

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

فصل زمستان سختی ها و زیبایی های خاص خودش دارد. در سرمای زمستانی گرمی مغان اهالی سیاست تنور انتخابات را گرم کرده اند. تنور گرم انتخابات را فعلا به کناری نهاده و عکسهای سرد زمستانی را تقدیم کانون گرم خانواده هایتان می کنیم.

 


آرديني اوخو -ادامه مطلب

عدم شرکت شهرداری گرمی مغان در نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری های کشور

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری های کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال انجام می باشد. حضور در این نمایشگاه علاوه بر فراهم کردن امکان استفاده از فرصتها برای جذب سرمایه و گردشگر به شهر، مجموعه شهرداری را با پیشرفت ها  نوآوری های شهرداری های دیگر کشور آشنا می کرد. عدم شرکت شهرداری گرمی مغان در این نمایشگاه جای سوال و تاسف دارد.
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اردبیل: .... علاوه بر شهرداری اردبیل شهرداری شهرهای مشگین شهر، خلخال، نیر،نمین، بیله سوار، جعفرآباد و سرعین نیز از استان اردبیل ضمن به نمایش گذاشتن عملکردها و اقدامات خود، نسبت به ارائه ظرفیت ها و پتانسیل های قابل سرمایه گذاری هر شهر در این نمایشگاه اقدام کرده اند. 




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش