گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
مرداد 1395 | گرمی نیوز

شرایط تاریخی و حساس منطقه و توانایی های اندک ما

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
به جرات می توان ادعا کرد که منطقه مغان حساسترین شرایط تاریخی خود در چند دهه اخیر را پشت سرمی گذارد. تصویب منطقه آزاد در مجلس شورای اسلامی می تواند افق های توسعه منطقه را روشن کند و منطقه را به دارا شدن زیرساختهایی چون بزرگراه و راه آهن و همچنین جذب سرمایه گذاری ها و احداث کارخانجات و... امیدوار کند. به همین صورت عدم تصویب آن باعث از دست رفتن فرصتی گرانبها و تقویت دور باطل عدم توسعه یافتگی در منطقه خواهد شد. 
در این شرایط حساس دست های پشت پرده، صدا و سیما را برعلیه لایحه آزاد تهییج می کنند تا بتوانند شاید ضربه ای را به دولت وارد کنند. بند 11 از سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری بر توسعه مناطق آزاد تاکید دارد ولی مافیای حاکم بر اقتصاد کشور بی توجه به سیاستهای کلان کشور شمشیر خود را از رو بسته است و در حال تاخت و تاز است.
در همین وضعیت عدم دقت در نامگذاری منطقه آزاد در مراحل ابتدایی، به عنوان یک مساله انرژی داخل استانی را به تحلیل می برد و متاسفانه تیم های رسانه ای وابسته به فرمانداری و استانداری اردبیل به جای کمک به نمایندگان استان، در حال بهره برداری سیاسی برای منافع حزبی از این مساله هستند.
امکان بسیج نیروها برای هدف مشترک مهمترین توانایی برای مدیریت منطقه به حساب می آید. در این شرایط حساس، وظیفه مجمع نمایندگان، نخبگان و رسانه ها بسیار حساس و حیاتی است تا به دور از بازی های قومی - قبیله ای طایفه سالاران منتسب به فتنه که چند وقتی است جو غالب اردبیل را برعلیه مغان می آشوبند، منافع استان را بر منافع فردی و حزبی ترجیح دهند و اجازه ندهند تا سرنوشت مردم و استان اسیر کوته نظری های عده ای خاص شود.
اتحاد داخل استانی، به همراه اتحاد با سایر نمایندگان موافق و تلاش برای قانع کردن نمایندگان مخالف به تلاش شبانه روزی نمایندگان و نخبگان جامعه و به حاشیه راندن تیم های رسانه نفاق افکن داخل استان نیاز کنونی استان و منطقه است باشد که از این شرایط حساس تاریخی سربلند بیرون بیاییم. آمین.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش