گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
حمایت ازسرمایه گذاری در پرورش قرقاول وگیاهان داروئی درگرمی مغان

حمایت ازسرمایه گذاری در پرورش قرقاول وگیاهان داروئی درگرمی مغان

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مغان، سید رضا موسوی مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل در دیدار با میر علی رحیمی زاد فرماندار گرمی مغان، قرقاول را نماد حیات وحش استان اردبیل نام برد و گفت: زیست گاه قرقاول وحشی عمدتا" در نوار مرزی گرمی مغان است و سالانه سرشماری این نوع پرنده انجام میگیرد.

موسوی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان  از برنامه ریزی های حفاظت محیط زیست استان برای توسعه نسل قرقاول وحشی خبر داد و افزود: گونه موجود در گرمی مغان از گونه های شاخص این پرنده وحشی است و ازدیاد نسل آن لزوم هماهنگی با کشور جمهوری آذربایجان را می طلبد.

موسوی اظهار داشت:از سرمایه گذاری بخش خصوصی در پرورش قرقاول و گیاهان داروئی حمایت میشود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از شناسائی 1200گونه گیاه در استان اردبیل خبر داد و گفت:بیش از 400گونه این گیاهان داروئی است و اختصاص به استان اردبیل است.

دکتر موسوی از ارتقاء چارت قره آغاج و گرمی به ایجاد محیط بانی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با فعالیت دو مرکز محیط بانی ،حفاظت مدیریت شده از محیط زیست گرمی بیش از پیش ارتقاء یابد.

مدیر کل محیط زیست استان اردبیل نگاه پیشگیرانه را اولویت سیاست کاری محیط زیست عنوان و خاطرنشان کرد سازمان حفاظت از محیط زیست تلاش می کند قبل از ورود ضرر و زیان به اکوسیستم طبیعی از مناطق بکر در کنار توسعه پایدار حفاظت و حراست نماید.

موسوی محل نامناسب دفن پسماند شهر گرمی در ورودی شهر گرمی را معضل زیست محیطی دانست و خواستار توجه و اهتمام جدی شهرداری گرمی در حل این معضل شد.

میر علی رحیمی زاد فرماندار گرمی مغان نیز از اختصاص اعتبار بالغ بر 550میلیون ریال اعتبار به اداره محیط زیست شهرستان گرمی خبر داد.رئیس شورای برنامه ریزی شهرستان گرمی مغان همچنین بر افزایش اعتبارات محیط زیست از دیگر منابع اعتباری گرمی مغان قول مساعد داد.

فرماندار گرمی مغان با تاکید بر پرهیز از خام فروشی گیاهان داروئی ، لزوم ایجاد صنایع تبدیلی گیاهان داروئی را خواستار شد و اظهار داشت:متاسفانه برخی گیاهان با ارزش و خودرو منطقه از جمله شیرین بیان بدلیل عرضه عمده و خام فروشی در خطر نابودی است .




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش