گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
بررسی مشکلات عمران شهری درجلسه فرماندار باشهردار و شورای شهرگرمی مغان

بررسی مشکلات عمران شهری درجلسه فرماندار باشهردار و شورای شهرگرمی مغان

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

بررسی مشکلات عمران شهری در جلسه140دقیقه ای فرماندارگرمی باشهرداروشورای شهر

میرعلی رحیمی زاد فرماندار شهرستان گرمی در جلسه 140دقیقه ای با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار گرمی از وضعیت نامناسب معابر وکوچه های شهر گرمی انتقاد کرد و گفت:وضعیت گرمی در شأن مردم این شهر نیست.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گرمی ، رحیمی زاد با بیان اینکه بسیاری از مشکلات شهر گرمی با همت و امکانات موجود شهرداری قابل حل است و نیاز آن چنانی هم به اعتبار ندارد اظهارداشت: بسیاری از کانالهای آبرو و فاضلاب شهری شاید سالهاست لایروبی نشده و لجنهای متعفن بهداشت عمومی را به مخاطره انداخته است.

فرماندار گرمی افزود:وضعیت نامناسب رودخانه های جاری در شهر گرمی بدلیل عدم پاکسازی به هنگام و مناسب ،مملو از زباله های شهری شده و منظره زشتی را پدید آورده است و فضاهای خالی محلات نیز بجای استفاده بعنوان فضای سبز و محل تفریح مردم به محل انباشت نخاله های ساختمانی تبدیل شده است در حالیکه مردم گرمی از کوچکترین امکانات تفریحی محروم هستند.

میرعلی رحیمی زاد گفت: در صورت عدم توانائی شهرداری برای تنظیف چهره شهر و حل معضلات و مشکلاتی که در طول سالیان سال بر روی هم انباشته شده آماده بسیج امکانات دیگر ادارات ودستگاههای دولتی هستیم تا به کمک شهرداری در خدمت رسانی به مردم گرمی بشتابد.

فرماندار گرمی خواستار واگذاری زمینهای بلااستفاده شهرداری به سرمایه گذاران جهت ایجاد مراکز تفریحی و پارک محلات با هدف ایجاد رفاه نسبی برای مردم وایجاد درآمد و اشتغال وزیباسازی چهره شهر شد وخاطر نشان کرد فرمانداری گرمی آمادگی جلب وجذب سرمایه گذاران بومی گرمی و دیگر استانها را نیز دارد. 

رحیمی زاد که پس از دیدار معتمدین محلات صاحب الزمان (عج)  و جوادیه با وی و بازدید از برخی محلات و معابر گرمی  در اولین جلسه رسمی شورای شهر وشهردار گرمی با فرماندار این شهرستان سخن می گفت فعالیت شهرداری را در حوزه های فرهنگی واجتماعی را نیز رضایت بخش ندانست و خواستار برنامه ریزی مدون شهرداری گرمی برای مدیریت توانمند شهری شد واظهار داشت:شورا وشهرداری باید برنامه ریزی زمان بندی شده برای عمران شهر گرمی وحل مشکلات انباشته شده شهرداری تدوین نمایند و با اطلاع رسانی صحیح برنامه خود ،مردم را نیز در نیل به این برنامه ها همراه کنند.

 فرماندار گرمی خاطر نشان کرد وامدار کسی نیستم و بدون شعار و تعارف ،خط قرمز من مردم است.

میر علی رحیمی زاد با بیان اینکه 4700میلیون ریال از محل تملک و اعتبارات شهرستانی به شهرداری اختصاص داده است، از اختصاص اعتبارات دیگر از محل ماده 180 ودیگر محلهای اعتباری جهت حل مشکلات شهرداری قول مساعد داد و گفت:فرمانداری نظارت کامل بر جذب وهزینه اعتبارات اختصاص داده شده را خواهد داشت .

فرماندار گرمی با اشاره به شعار سال ،شورا وشهرداری گرمی را به وفاق،همدلی و همزبانی بیشتر فرا خواند و گفت: با وحدت و اتحاد همه مشکلات حل شدنی است.

حجه الاسلام علی جعفری رئیس شورای شهر گرمی اولین عضو شورای شهر گرمی بود که مشکلات مالی را علت اصلی مشکلات عمران شهری عنوان کرد وگفت:شهرداری گرمی از دوره های گذشته 40میلیارد ریال بدهی دارد.

جعفری اظهار داشت:شورای شهر گرمی تعامل وهمکاری خوبی با ادارات و دستگاههای دولتی دارد واختلافات جدی بین شهرداری وادارات گرمی وجود ندارد.

ناصر شاهی دیگر عضو شورای شهر گرمی درآمد شهرداری گرمی را ناچیز دانست و گفت:درآمدهای شهرداری کمتر از هزینه های آن است.

انوری سومین عضو شورای شهر گرمی بود که از تخصیص 22میلیارد ریال اعتبار به شهرداری گرمی خبر داد و گفت:عمده این اعتبارات در بخش آسفالت ریزی خیابانهای شهر گرمی هزینه شده است.

نعمتی دیگر عضو شورای شهر گرمی بود که بر توزیع عادلانه اعتبارات اختصاص یافته بین محلات گرمی اصرار داشت.

وی بیان کرد:معتقدم برنامه ریزی ومدیریت شهری صفر است در حالیکه برای مدیریت یک خانواده کوچک برنامه ریزی و مدیریت صحیح لازم است.

علی نوروزی دیگر عضو شورای شهر گرمی هم از آمادگی شورا برای واگذاری زمین جهت تامین امکانات اولیه رفاهی و تفریحی محلات با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد .وی خواستار تلاش فرمانداری برای حل برخی مشکلات شهرداری توسط استانداری و وزارت کشور شد.

احمد عطائی عضو دیگر شورای شهر گرمی هم از فرسودگی شبکه آبرسانی گرمی و ترکیدگی ماهانه بیش از 600بار  لوله های آبرسانی شهر گرمی که شهرداری را ملزم به حفاریهای مجدد و مکرر و هدر رفت بیت المال می نماید گفت و خواستار اصلاح شبکه های آبرسانی گرمی توسط آبفاضلاب شهری شد.

عطائی فرسودگی ماشین آلات و خودروهای شهرداری را نیز از دیگر مشکلات شهرداری گرمی برشمرد.

حسن ساعدی آخرین عضو شورای شهر گرمی بود که از مشکلات مالی شهرداری و کمبود نیروهای متخصص برای نظارت کافی به پروژه ها سخن گفت.

رسول حسن زاده شهردار گرمی گزارشی از پروژه های عمرانی شهرداری و اعتبارات اختصاص یافته ارائه کرد و بر همکاری و تعامل بیشتر وتلاش برای حل مشکلات شهری قول مساعد داد.

شهردار گرمی گفت:کمبود درآمد شهرداری علت اصلی بروز بسیاری از مشکلات شهری است و شهر 30هزار نفری گرمی و شهرک ولیعصر(عج) تنها 28 کارگر خدماتی دارد در حالیکه برای هر 400 نفر باید یک نیروی خدماتی بکارگیری شود.شهردار گرمی همکاری شهروندان گرمی را در پرداخت مطالبات شهرداری وپرداخت بموقع عوارض خواستار شد.


 

 

 




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش