گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
بهمن 1393 | گرمی نیوز

منطقه آزاد تجاری - صنعتی ساوالان؛ مساله این است

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
تاسیس منطقه آزاد تجاری - صنعتی ساوالان و لکه هایی که برای این منطقه آزاد تعریف خواهند شد مساله ای مهم برای ساکنان شهرستان مغان (گرمی) است. عدم توجه کافی به این مساله می تواند ضربات جبران ناپذیری را به شهرستان وارد کند. لحن صحبت های مسئولین نشان می دهد که گرمی مغان در حال حذف از این بازی است. بازی های سیاسی بین نمایندگان و مسئولین استانی الحاق مغان به منطقه آزاد تجاری - صنعتی را به تعویق انداخته است اگر این تعویق نتواند به ادعاهای الحاق 4 لکه منطقه مغان به منطقه آزاد ساوالان جامه عمل بپوشاند چه کسی پاسخگوی مردم منطقه خواهد بود؟

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری: با توجه به اینکه تصویب الحاق به منطقه آزاد تجاری  و صنعتی ارس نیازی به مصوبه مجلس شورای اسلامی نداشت و از اختیارات دولت بود ، الحاق یک بخش و یا لکه از شمال استان در جلسه مشترک هیئت دولت و شورای اداری استان ، مورد موافقت اولیه ریاست محترم جمهور قرار گرفت و رسماً اعلام گردید. ولی موضوع ایجاد منطقه آزاد گردشگری ساوالان به دلیل اینکه نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی داشت و طرح توجیهی آن هم از قبل مطالعه و آماده نشده بود ، به منظور پیشگیری از ایجاد انتظارات نامعقول ، تصمیم گیری درمورد آن به بعد موکول گردید.
بعداز سفر ، این دو مهم به موازات هم و در دو فاز جداگانه مورد پیگیری مسئولین استان قرار گرفت . برای ایجاد منطقه آزاد گردشگری ساوالان مکاتباتی با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی صورت گرفت و اقدامات برای تهیه طرح توجیهی آغاز گردید . برای الحاق  بخشی از شمال استان به منطقه آزاد تجاری  و صنعتی ارس نیز در جلسه مورخه 23/8/93 کارگروه تخصصی شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی که با حضور استاندار محترم اردبیل در منطقه آزاد ارس تشکیل شده بود ، الحاق 4 لکه از شمال استان شامل اصلاندوز ، پارس آباد ، بیله سوار در مقیاس محدود ، مورد موافقت قرار گرفت و برای تصویب به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی پیشنهاد گردید...

آرديني اوخو -ادامه مطلب

پیام استاندار به مردم گرمی مغان: امکان قرار دادن تمام استان در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی وجود نخواهد داشت

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
به نظر می رسدنگرانی های برومند نماینده مردم شریف پارس آباد و بیله سوار مغان در خصوص تاخیر در توسعه منطقه آزاد تجاری مغان به حق است. ایجاد منطقه آزاد تجاری مستقل اردبیل تنها تاخیر در ایجاد منطقه ای است که سود آن به مردم گرمی مغان نیز می رسید. حداقل نتیجه ایجاد منطقه آزاد تجاری بیله سوار می توانست بزرگراه شدن مسیر گرمی مغان - اردبیل باشد.  افسوس که با جوسازی نامناسب و برداشت های غلط از صحبت های یکدیگر کل منطقه ضرر و زیان را احساس خواهد کرد. مستقل شدن منطقه آزاد تجاری استان اردبیل به معنای منطقه آزاد شدن کل استان نیست و نخواهد بود و این مساله ایست که خیلی ها به علت هزینه های بالایی که این واقعیت برای آنها دارد نمی خواهند قبول کنند و در مورد مساله فرافکنی می کنند. 

استاندار اردبیل گفت: اهمیت ایجاد منطقه آزادتجاری صنعتی مستقل اردبیل کمتر از استان شدن آن نیست. به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اردبیل ، مجید خدابخش روز پنج شنبه با حضور در یادواره شهدای سه ماهه چهارم شهرستان گرمی مغان در مسجد جامع این شهر با اشاره به تصویب مرحله اول ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی استان خواستار تلاش و همدلی نمایندگان استان برای تصویب قطعی و نهایی آن در مجلس شورای اسلامی شد.

وی گفت: هر چند امکان قرار دادن تمام استان در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی وجود نخواهد داشت اما کل استان از مواهب و ثمرات آن بهره مند خواهد شد. 

آرديني اوخو -ادامه مطلب

برومند: فقط مغان شرایط منطقه آزاد تجاری را دارد

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن
نماینده مردم مغان در مجلس شورای اسلامی گفت: مطرح کردن ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی مستقل در استان اردبیل به جای الحاق منطقه مرزی مغان به منطقه آزاد تجاری ارس نه تنها سودی ندارد بلکه فقط توسعه مغان را با تاخیر مواجه می کند
حجت الاسلام برومند تصریح کرد: حتی اگر قرار باشد در استان اردبیل منطقه آزاد تجاری مستقل ایجاد شود، باز هم پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز و گرمی تنها نقاطی هستند که شرایط لازم را دارند زیرا هر چهار نقطه مرزی هستند، پارس آباد دارای فرودگاه است و با توجه به اینکه منطقه آزاد ارس هنوز فرودگاه ندارد این امتیاز بزرگی است، بیله سوار دارای گمرک بوده و گمرک اصلاندوز نیز در شرف بازگشایی است در حالی که سایر نقاط استان فاقد این ملاک های اصلی شمول در منطقه آزاد هستند.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

استاندار اردبیل از ایجاد منطقه آزاد تجای - صنعتی مستقل در این استان خبر داد.

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

مجید خدابخش در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا گفت: در جلسه روز سه شنبه شورای عالی مناطق مناطق آزاد و ویژه کشور که به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و با حضور وزرای عضو با دستور جلسه الحاقی نقاطی از شمال استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس تشکیل یافت، ظرفیت های استان با مد نظر قراردادن اهمیت استراتژیک استان اردبیل به عنوان دروازه آسیای میانه به تفصیل بیان شد که در نهایت اکثریت اعضای این شورا به موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی مستقل برای این استان رای داده و آن را تصویب کردند .


آرديني اوخو -ادامه مطلب

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل:الحاق شمال استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری وصنعتی ارس منتفی شد

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

اردبیل - ایرنا- رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت : با مصوبه امروز شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کشور در باره ایجاد منطقه مستقل آزاد تجاری و صنعتی اردبیل ، الحاق بخش هایی از شمال استان به منطقه آزاد ارس منتفی شد.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

معاون اول رییس جمهوری:مناطق آزاد کشور نباید به محلی برای خرده فروشی تبدیل شود

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه مناطق آزاد از امتیازاتی برای سرمایه گذاری برخوردار می شوند گفت: باید مراقبت کنیم تا این مناطق به محلی برای خرده فروشی و واردات کالاهای مصرفی به کشور تبدیل نشوند.

همچنین در این جلسه مقرر شد لوایحی از سوی شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی جهت ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی مهران، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد و ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی در استان اردبیل تهیه و برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

اتصال یکی از نقاط پیشنهادی مغان به منطقه آزاد ارس

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر برنامه های تدبیر شده برای بهره مندی از ظرفیت های مناطق شمالی استان اردبیل گفت: چهار منطقه از مناطق شمالی استان اردبیل به شورای عالی مناطق آزاد پیشنهاد شده که بنا به دستور ریاست محترم جمهوری قرار است یکی از این مناطق در راستای افزایش روابط با جمهوری آذربایجان انتخاب و تصویب شود.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش