گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
تحلیل آخرین اخبار شهرستان مغان (گرمی)

شرایط تاریخی و حساس منطقه و توانایی های اندک ما

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
به جرات می توان ادعا کرد که منطقه مغان حساسترین شرایط تاریخی خود در چند دهه اخیر را پشت سرمی گذارد. تصویب منطقه آزاد در مجلس شورای اسلامی می تواند افق های توسعه منطقه را روشن کند و منطقه را به دارا شدن زیرساختهایی چون بزرگراه و راه آهن و همچنین جذب سرمایه گذاری ها و احداث کارخانجات و... امیدوار کند. به همین صورت عدم تصویب آن باعث از دست رفتن فرصتی گرانبها و تقویت دور باطل عدم توسعه یافتگی در منطقه خواهد شد. 
در این شرایط حساس دست های پشت پرده، صدا و سیما را برعلیه لایحه آزاد تهییج می کنند تا بتوانند شاید ضربه ای را به دولت وارد کنند. بند 11 از سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری بر توسعه مناطق آزاد تاکید دارد ولی مافیای حاکم بر اقتصاد کشور بی توجه به سیاستهای کلان کشور شمشیر خود را از رو بسته است و در حال تاخت و تاز است.
در همین وضعیت عدم دقت در نامگذاری منطقه آزاد در مراحل ابتدایی، به عنوان یک مساله انرژی داخل استانی را به تحلیل می برد و متاسفانه تیم های رسانه ای وابسته به فرمانداری و استانداری اردبیل به جای کمک به نمایندگان استان، در حال بهره برداری سیاسی برای منافع حزبی از این مساله هستند.
امکان بسیج نیروها برای هدف مشترک مهمترین توانایی برای مدیریت منطقه به حساب می آید. در این شرایط حساس، وظیفه مجمع نمایندگان، نخبگان و رسانه ها بسیار حساس و حیاتی است تا به دور از بازی های قومی - قبیله ای طایفه سالاران منتسب به فتنه که چند وقتی است جو غالب اردبیل را برعلیه مغان می آشوبند، منافع استان را بر منافع فردی و حزبی ترجیح دهند و اجازه ندهند تا سرنوشت مردم و استان اسیر کوته نظری های عده ای خاص شود.
اتحاد داخل استانی، به همراه اتحاد با سایر نمایندگان موافق و تلاش برای قانع کردن نمایندگان مخالف به تلاش شبانه روزی نمایندگان و نخبگان جامعه و به حاشیه راندن تیم های رسانه نفاق افکن داخل استان نیاز کنونی استان و منطقه است باشد که از این شرایط حساس تاریخی سربلند بیرون بیاییم. آمین.

آرديني اوخو -ادامه مطلب

عبور از دو قطبی گرمی مغان با میرزاده

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

از هنگامی که یادمان می آید انتخابات گرمی مغان به حالت دو قطبی در می آمد. این دو قطبی ها عموما حالت جغرافیایی داشتند. دو قطبی گرمی موران و انگوت.

این دو قطبی در انتخابات دوره نهم با ظهور شخصیت تاثیرگذاری چون جناب میرزاده به هم ریخت. اگر چه در کوچه و بازار طرفداران دو قطبی گرمی – انگوت فعالیت چشم گیری داشتند ولی در نهایت ظهور قطب "صداقت و تعهد" که برنامه خویش را جلوگیری از هر گونه شکل گیری باند جدید و دوری از وعده و وعید دادن برای پست های اداری قرار داده بود همه معادلات انتخاباتی منطقه را برهم زد.

مشخص شد که ظهور دو گانه گرمی – انگوت بحثی انحرافی بوده است. عموما این تقسیم بندی ها برای انحراف افکار عمومی از واقعیتهای موجود شکل می گیرد. برهمین اساس دوگانه جدیدی در حوزه انتخاباتی گرمی مغان در حال شکل گیری است.

دوگانه صداقت و تعهد در برابر فروش مسندهای قدرت برای تصاحب صندلی سبز مجلس.

دو گانه اتحاد برای توسعه منطقه در برابر اتحاد برای فتح صندلی های قدرت.

با ظهور دو گانه جدید وضعیت منطقه و تبلیغات پیش رو کاملا متفاوت شده است. تخریباتچیان سنتی هنوز هم امیدوارند تا با حمله به شخصیت اصلی و اطرافیان خواهند توانست میزهای قدرت را حفظ کنند و در مقابل طرفداران صداقت و تعهد بر این باورند که این دوگانگی جغرافیایی برای همیشه رخت برخواهد بست و تمام دلسوزان توسعه منطقه اعم از گرمی و موران و انگوت با خلق انتخاباتی متفاوت، نماینده ای از جنس دیگر، نماینده جدید خویش را با میزان رای متفاوتی راهی مجلس خواهند کرد.

رقابت بین عاشقان قدرت با عاشقان خدمت در روزهای آتی دیدنی تر خواهد بود. باید به نظاره نشست و نتیجه را دید.  



گذر به اقتصاد تجربه در شهرستان مغان با خشیل و کته سنتی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

به نظر می رسد فرماندار شهرستان مغان تصمیمی جدی برای توسعه بخش گردشگری شهرستان را دارد. در این راه لازم است تا همگان بر حسب وظیفه و تعهد به توسعه شهرستان، به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود اقدام نمایند. شاید که از دل این پیشنهادات مواردی به درد مدیریت شهرستان بخورد. امید است که اینچنین باشد.

اقتصاد شهرستان مغان به بخش کشاورزی عموما دیم و بدون صنایع مبدل وابسته است. بخش خدمات و صنایع کارگاهی بزرگ هنوز (قبل از افتتاح کارخانه شیرآلات قهرمان) ضعیف و شکننده است. در واقع می توان گفت اقتصاد شهرستان هنوز در مرحله سنتی است. اگر بخواهیم به صورت پله به پله راه ترقی را طی کنیم در مرحله بعد صنعتی شدن و بعد از صنعتی شدن وارد شدن در فروش خدمات و در مرحله نهایی به اقتصاد تجربه خواهیم رسید.

به نظر می رسد برای توسعه شهرستان به ناچار ملغمه ای از ایجاد کارخانجات بزرگ، گسترش خدمات و به صورت همزمان تکیه بر اقتصاد تجربه در دستور کار قرار خواهد گرفت.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

نماینده اصفهانی الاصل مجلس: ایجاد مناطق آزاد جدید خیانت به ملت ایران است

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

نماینده اصفانی الاصل مجلس در سخنانی عجیب که در دانشگاه محقق اردبیلی ایراد شد، ایجاد مناطق آزاد جدید، که باعث رشد و رونق مناطق مختلف به سبب جذب سرمایه گذاریهای خارجی و داخلی و تحرکی در اقتصاد مناطق مرزی می شود، را خیانت به ملت ایران دانست.

جناب توکلی، از شما به عنوان یک اقتصاددان این حرفها بعید است. جذب سرمایه های بخش خصوصی و توسعه مناطق مرزی باعث عقب ماندگی اصفهان نخواهد شد. اصفهان آنقدر زیرساخت و کارخانه و سرمایه گذار دارد که با این سرمایه گذاری ها در مناطق محروم، اقتصادش دچار آسیب نشود.

دقیقا و برعکس گفته شما ایجاد مناطق آزاد خدمت بزرگی به ملت ایران و ابزاری مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری است. لطفا نظرات قومی-قبیله ای خودتان را با نام ملت به ما تحویل ندهید. ما خود خیانت را از خدمت بازمیشناسیم.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

سخنان بی پرده با جناب ناصر معظمی عزیز و نمایندگان محترم منطقه

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

دلسوزی برای منطقه و تلاش برای توسعه آن از جانب هر شخص و گروهی پسندیده و لایق تقدیر است. این دلسوزی انگیزه ای است برای تلاش و کوشش و آزمودن راههایی که زندگی امروز و فردای ساکنان منطقه بهتر از دیروزشان باشد. اینها مسائلی است که شما به دنبالش هستید. از اینرو انگیزه شما برای نگارنده کاملا قابل احترام و تقدیر است. اما انگیزه خوب اگر با راه خوب و درست همراه نگردد علاوه بر اینکه موثر واقع نخواهد شد می تواند نتایج عکس داشته باشد. از اینرو در این فرصت چند نکته از سر دلسوزی خدمت شما عرض می کنیم:

1-      فلسفه تشکیل مناطق آزاد تجاری، رشد و توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری نه تنها برای یک شهرستان و استان بلکه برای کل کشور است. از اینرو تنها توجیهاتی قابل پذیرش است که نتایج فوق را تقویت کند. از اینرو لازم است در نوشته و گفته های خود به جای تمرکز بر نقاط ضعف منطقه بر نقاط قوت آن متمرکز شویم.

2-      وجود اعدام و فقر فزاینده در یک شهرستان نه تنها عامل جاذب سرمایه گذاری های ملی-بین المللی نیست بلکه می تواند عامل فرار سرمایه گذاری و توجیه اینکه این شهرستان مناسب برای تبدیل به منطقه آزاد نیست باشد. از اینرو بیان این حقایق در ابتدای نوشته ها نه تنها به توجیه نقاط قوت شهرستان کمک نمی کند بلکه می تواند نتیجه عکس داشته باشد.

3-      اگر تعداد اعدامی های بیشتر دلیل انتخاب یک شهرستان برای منطقه آزاد است، در آنموقع لیست شهرستانهایی که برای ایجاد منطقه آزاد صف می بندد بسیار طولانی خواهد بود و گرمی مغان باز هم از این مساله سودی نخواهد برد چراکه در انتهای صف خواهد ایستاد.

4-      نشان دادن چهره زشت منطقه – اگر چه حقیقت محض است – در مورد موضوع منطقه آزاد نه تنها گرهی از مسائل و مشکلات حل نمی کند بلکه باعث به حاشیه رفتن و ندیده شدن فرصتها و موقعیت استراتژیک مغان در زمینه جذب سرمایه گذاری بین المللی است.

5-      تفاوت اصلی الحاق و استقلال در اینست که موقعی منطقه آزاد شهرستانهای دیگر به غیر از مغان شکل خواهد گرفت، به علت فاصله با زیرساخت و مراکز قدرت، منطقه مغان توجیه اقتصادی سرمایه گذاری را از دست خواهند داد. منطقه مغان در توسعه زیرساخت هایی نظیر بزرگراه و راه آهن به منطقه آزاد در اولویت دوم قرار خواهد گرفت. با حاشیه ای شدن نقش مغان در منطقه آزاد روند توسعه منطقه با کندی مواجه خواهد شد و علیرغم داشتن نقاط بالقوه بسیار قدرتمند فاصله آن با سایر نقاط استان سرعت خواهد یافت.

6-      متاسفانه با تلاش عده از افراد که منافع شهر تولد و حوزه انتخابی خود را به منافع کل استان و کشور ترجیح می دهندبازی مغان-اردبیل به صورت زیرزمینی و قدرتمند پیگیری شده است و به علت ناشی گری های سیاسی نمایندگان شهرستان های مغان با عقب ماندگی منطقه مغان در حال پیگیری است و این مساله ایست که دود آن سالیان سال به چشم همه استان خواهد رفت. ایجاد نفرت در اهالی منطقه مغان و دهن کجی به آنها، نه تنها باعث توسعه محور نمین-اردبیل-سرعین نخواهد شد بلکه به علت غیر واقعی بودن طرح تمام دستاوردهای استان را به باد خواهد داد.

7-      هنوز هم فرصت های پیشرو در راه است. کافی است نمایندگان منطقه و استان با قبول نقاط ضعف خویش راه پیشرو را با قدرت ادامه بدهند. عدم قبول اشتباهات فاحش گذشته توسط نمایندگان نه تنها مردی و بزرگی نیست بلکه سوزاندن فرصت تاریخی منطقه است که بازگرداندن آن به آسانی – حتی به سختی – امکان پذیر نخواهد بود.

8-      بر رسانه ها و اندیشمندان منطقه است که با چشمانی باز آینده منطقه از سقوط در ورطه عقب ماندگی برهانند و با سخنان آشکار و روشن خود هداینگر راه مسئولان باشند. مسئولان منطقه در گذر زمان عوض خواهند شد و ما خواهیم ماند و منطقه....



انجام طرحهای بزرگ در گرمی مغان و بی تاثیر بودن آنها در توسعه شهرستان

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن

در سالهای اخیر اهالی گرمی مغان شاهد پخش خبرهایی از انجام بزرگترین طرحها در این شهرستان بوده اند از جمله؛


آرديني اوخو -ادامه مطلب

گرمی مغان شهری بدون جشنواره

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
زندگی در هیاهوی اینكه چه كسی نماینده خواهد شد؟ می گذرد تا روزهای تكراری مردم با هیجان بحث های بی سروته شوری بگیرد. شوری كه شوری آن به تندی می زند...
*خلخال میزبان جشنواره غذاهای سنتی اقوام ایرانی
*جشنواره سنتی آش نیر برگزار شد
جشنواره یعنی حضور دیگران در شهر تو، جشنواره یعنی حضور جوانان شهر تو در یك هیجان اجتماعی، جشنواره یعنی فرصتی برای دیدن هنرنمایی همشهریمان، جشنواره یعنی....
برای برگزاری جشنواره زیرساختهایی لازم است كه مهمترین آنها زیرساخت فرهنگی است. اینكه ما هویت منطقه خودمان را بشناسیم و اینكه با اعتماد به نفس از داشته هایمان استفاده كنیم، ویژگیهای منحصر به فردمان را تبلیغ كنیم و از دیگران برای دیدن آنها دعوت كنیم. به عنوان مثال تا زمانی كه ما از "خشیل" برای ساختن جوك و خندیدن استفاده می كنیم برای داشتن جشنواره ای در شهر باید منتظر بمانیم...


نقدی بر یك نوشته / نماینده مجلس راننده اتوبوس نیست!!

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

نوشته ای تحت عنوان "حواس راننده را پرت نكنیم" در چند وبلاگ و سایت منتشر شده است كه به چند علت لازم است مورد نقادی قرار گیرد. مهمترین این عوامل این است كه این نوشته ریشه در طرز تفكر سنتی ماها دارد و متاسفانه بسیاری از افراد با همین نوع استدلالها تفكر می كنند، صحبت می كنند، تصمیم می گیرند و دیگران را به تصمیم گیری ترغیب می كنند.

مهمترین ایراد این نوشته فرض بسیار ناقص آن است. تشبیه بسیار ساده بین جامعه و اتوبوس تنها در این مورد صادق است كه در هردوی آنها موجودی به نام انسان وجود دارد. در بقیه موارد این تشبیه بسیار نارسا می باشد. به عنوان مثال اتوبوس گرمی - تهران در مسیر مشخص حركت می كند، ابتدا و انتهای مسیر، طول زمان مسافرت، سرعت، سبقت مجاز و غیر مجاز، گردنه ها و... مشخص است اما در جامعه به همین راحتی نیست. سند اتوبوس به نام یك شخص مشخص است و او می تواند این دارایی را بلااستفاده بگذارد، معامله كند و.... مشتری می تواند انتخاب كند كه با یك اتوبوس دیگر، با ماشین شخصی، با ماشین های خطی، هواپیما، قطار و... مسافرت كند. اما نماینده مجلس راننده اتوبوس نیست!!
چرا یك نماینده مجلس راننده اتوبوس نیست؟ به خاطر اینكه جامعه اتوبوس نیست! اگر شهرستان مغان یك راننده به نام نماینده دارد پس فرماندار و بخشدار و رئیس اداره كارمندان و رسانه ها و... چه كاره اند؟ یك نماینده تنها یك قطعه از یك پازل پیچیده ای است كه نامش را جامعه گذاشته اند.
حال اگر فرض را براین بگیریم كه جامعه اتوبوس و نماینده مجلس راننده آن است باز هم نمی توانیم استدلال كنیم كه نباید حواس نماینده را پرت كرد. به چند دلیل. نماینده در ابتدای امر و قبل از انتخاب شدن هدف خود را اعلام كرده است، مردم به هدف او و راههایی كه برای رسیدن به این هدف اعلام كرده است اعتماد كرده به او رای داده اند و اكنون رانندگی می كند تا به مقصد برسد. اگر از جاده اهداف تعریف شده منحرف شده و در به سمت پرتگاه برود چه؟ اگر پشت فرمان خوابش برده باشد چه؟ آیا كاهش جمعیت هزاران نفری جمعیت شهرستان علامت به خواب رفتن جامعه نیست؟
رقابت انتخاباتی در ایران در یكی دو سال منتهی به رای گیری شروع می شود، درحالیكه نباید اینچنین باشد. باید بدون وقفه از روز اول اینچنین باشد. نه از طرف طرفداران و هوچی گران و دلالان. از طرف احزاب به مانند سایر كشورهایی كه دموكراسی را تجربه می كنند. اعمال حزب پیروز یك طرف و نقد بی رحمانه و تیز از عملكرد حزب مقابل طرف دیگر و مردم قاضی این اتفاقات.
در شهرستان مغان آنچیزیكه كمبود است وقت رانندگی برای راننده نیست، چرا كه نماینده لاجرم چهار سال بر صندلی مجلس تكیه دارد و در صورت داشتن تعهد و رفتار حرفه ای تا آخرین لحظه فارغ از حرف دیگران به برنامه های اعلام شده خود عمل خواهد كرد و جامعه درباره عملكرد او قضاوت خواهند كرد.
مشكل ما داشتن یك گروه نخبه و روشنفكر اجتماعی است. كسانی كه به لحاظ شغل و اقتصاد وابسته به هیچ گروه و دسته ای نباشند و بتوانند با وجود فكر آزاد و منتقد خود از تیررس باندهای قدرت به دور باشند. گروهی كه منافع جمع را برمنافع باندها ترجیح دهد و در مواقع لزوم با نقد تند یا با تشویق دلگرم كننده نگذارد كه كسانی كه احساس می كنند راننده هستند به خواب بروند و مردم را با خود به عمق دره هدایت كنند.


كاروان جذب سرمایه شهرستان مغان! دنیایی از نكات منفی و مثبت

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

براساس گزارشات سایت فرمانداری شهرستان مغان، كاروان جذب سرمایه این شهرستان به شهر بابلسر رسیده است. و اما نكات مورد نظر گرمی نیوز:
1- جذب سرمایه بخش خصوصی به عنوان مهمترین استراتژی دولت تدبیر و امید برای توسعه اقتصادی كشور است. اگر هم این چنین نبود باز هم جذب سرمایه های بخش خصوصی بزرگترین خدمتی است كه مسئولان شهرستان می توانند در حق شهرستان انجام دهند. از این جهت به مسئولان شهرستان یك خسته نباشید مردانه می گوییم. خدا پشت و پناهتان باد.
2- همدلی و همفكری بین مسئولان استانی و شهرستانی اعم از استاندار و فرماندار و نماینده می تواند یك هم افزایی خوبی را برای توسعه شهرستان به ارمغان بیاورد. تاكید استاندار بر جذب سرمایه های بخش خصوصی و تلاش مسئولان شهرستان در این جهت می تواند به شرط تدبیر امیدهای توسعه شهرستان را زنده نگه دارد.
3- و اما داستانی است كه می گوید یك نفر سوزنش را در جای تاریك گم كرده بود و در جای روشن به دنبال آن می گشت... و این كاروان نیز از برخی جهات گم شده خود را در جایی جستجو می كند كه در آنجا سرمایه ای نیست. انشاالله كه باشد. چرا كه شهر رشت و كرج و بابلسر پر از كارگرهای تركی است كه از شهرستان مغان و یا سایر شهرستان های منطقه به این شهرها كوچ كرده اند تا لقمه نانی به دست بیاورند و زندگی بكنند و همین افراد هستند كه مساجد منطقه ای تشكیل می دهند و در آنجا حضور دارند. عموما سرمایه دارهای ما را كمتر می توان در این مساجد پیدا كرد. نه به خاطر ضعف اعتقاد و یا مسائل مذهبی بلكه به خاطر اینكه یك سرمایه گذار همیشه در تكاپو است در سركار است در سر سرمایه خود است و او را باید از راهش و در مكان خودش پیدا كرد....
4- برای جذب سرمایه باید برنامه داشت. باید به سرمایه دار نشان داده شود كه چرا شهرستان مغان بهتر از رشت و كرج و بابلسر می تواند سود بالاتری را عرضه كند؟ چه ویژگی های ممتازی در این منطقه است كه بازگشت سود سرمایه را تضمین می كند؟ آیا این كاروان با خود چنین برنامه ای برده است؟ انشاالله كه برده است.
5- سرمایه گذار عموما چشمان تیزبینی دارد. كافی است كه به او نشان بدهی واقعا ایده سودآوری داری و این كار واقعا عملی است. كاری كه شهرهای با قابلیت رقابت بالا در دنیا انجامش می دهند. شهرهایی كه واقعا سال به سال در حال پیشرفت هستند. باید سرمایه گذار را دعوت كرد. باید او را به منطقه آورد باید به او قابلیت ها را نشان داد. امكانات خلق شده و تسهیلات را به او نشان داد تا بتوان او را نگه داشت.
6- فرماندار شهرستان سعی دارد نشان دهد كه او با برنامه های دولت تدبیر و امید همسو است تا از این طریق بتواند صندلی خود را حفظ كند. اینكه او تا چه اندازه می تواند در این راه موفق باشد مساله ایست كه گذر زمان بهتر نشان خواهد داد. به هر حال هر شروعی پر از نكات مثبت و منفی است. با تمام نكات منفی گرمی نیوز این قدم را مثبت پنداشته و به مسئولان شهرستان خسته نباشید می گوید. امید است با جذب سرمایه گذران داخلی و خارجی به شهرستان تغییر مثبتی در وضعیت معیشت مردم منطقه ایجاد شود. آمین.


آیا قطار تغییر مدیران در ایستگاه گرمی مغان هم سوت خواهد كشید؟

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

آیا قطار تغییر مدیران در ایستگاه گرمی مغان هم سوت خواهد كشید؟ این سوالی است كه بعد از انتخاب جناب آقای دكتر مجید خدابخش به عنوان استاندار اردبیل در محافل منطقه بشدت شنیده می شود.

ما قبلا هم در تجزیه و تحلیل تغییر و تحولات مدیران بعد از انتخاب آقای موسوی به نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی گفتیم كه هر گروهی كه سر كار می آید باید تیمی تشكیل دهد تا بتواند با همفكری تیمی برنامه های گروهش را پیاده كند و این مسئله صحیح یا غلط در جامعه ما جا افتاده كما اینكه آقای موسوی بعد از انتخاب با تغییر فرماندار و روسای ادارات جهاد كشاورزی ، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان ، كمیته امداد ، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، محیط زیست و منابع طبیعی ، بهزیستی ، كار و تامین اجتماعی و دانشگاهها و بخشداریها (مركزی و اونگوت) و... تیمی هماهنگ تشكیل دادند ولی بعد از گذشت دو سال و اندی از انتخابات، این تیم تا بحال نتوانسته نه تنها گامی كوچك در جهت پیشرفت و توسعه منطقه بردارد بلكه موضوع تخریب راههای شهری، بین شهری و روستایی كه واقعا اسف بار است و نیز كمبود آرد و مشكل نان در شهرستان و نبود آب آشامیدنی در بسیاری از روستاها و ... كه از ضروریات یك زندگی ابتدایی است، نشان از آن دارد كه این تیم در حل مشكل ابتدایی مردم هم عاجز مانده است.

بازدیدهای شخص فرماندار بهمراه مسئولین شهرستان از روستاها كه بی شباهت به سفرهای استانی رئیس جمهور سابق نیست و نیز دعوت از سرمایه داران منطقه ای برای سرمایه گذاری و ... هر چند از كارهای مثبت تیم نماینده فعلی است اما این اقدامات تا بحال دردی را دوا نكرده و مهاجرت سیل آسای مردم بویژه جوانان به شهرهای دیگر هم سخنان ما را تایید مینماید.

وجود چنین وضعیتی در شهرستان از یك طرف و انتخاب دكتر روحانی به ریاست جمهوری كه لازم است جهت پیاده كردن برنامه هایش تیمی هماهنگ در استان و شهرستان تشكیل دهد از طرف دیگر سبب شده تا مردم گرمی مغان بعد از انتخاب استاندار جدید امیدوار به تغییرات در سطح منطقه باشند هر چند این تغییرات در نظر طرفداران آقای موسوی خیلی زود می باشد.

البته برخی معتقدند كه تغییر برخی مسئولان چون فرماندار ، بخشدار بخش مركزی ، رئیس آموزش و پرورش و... كه از نزدیكان نماینده فعلی بوده و جزو اعضای اصلی ستاد ایشان بودند تا انتخابات قطعی خواهد بود ولی جابجایی زود هنگام و مهره چینی اصولی و جدید نماینده شاید علاوه بر ثبات تا بعد از انتخابات سبب ایجاد روزنه از توسعه در این شهرستان هم باشد كما اینكه سایر شهرستانهای استان خیلی زود با دریافتن اهمیت این امر و برای هماهنگی بهتر با استاندار به این تغییرات تن داده اند.





سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش