گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
كاروان جذب سرمایه شهرستان مغان! دنیایی از نكات منفی و مثبت

كاروان جذب سرمایه شهرستان مغان! دنیایی از نكات منفی و مثبت

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

براساس گزارشات سایت فرمانداری شهرستان مغان، كاروان جذب سرمایه این شهرستان به شهر بابلسر رسیده است. و اما نكات مورد نظر گرمی نیوز:
1- جذب سرمایه بخش خصوصی به عنوان مهمترین استراتژی دولت تدبیر و امید برای توسعه اقتصادی كشور است. اگر هم این چنین نبود باز هم جذب سرمایه های بخش خصوصی بزرگترین خدمتی است كه مسئولان شهرستان می توانند در حق شهرستان انجام دهند. از این جهت به مسئولان شهرستان یك خسته نباشید مردانه می گوییم. خدا پشت و پناهتان باد.
2- همدلی و همفكری بین مسئولان استانی و شهرستانی اعم از استاندار و فرماندار و نماینده می تواند یك هم افزایی خوبی را برای توسعه شهرستان به ارمغان بیاورد. تاكید استاندار بر جذب سرمایه های بخش خصوصی و تلاش مسئولان شهرستان در این جهت می تواند به شرط تدبیر امیدهای توسعه شهرستان را زنده نگه دارد.
3- و اما داستانی است كه می گوید یك نفر سوزنش را در جای تاریك گم كرده بود و در جای روشن به دنبال آن می گشت... و این كاروان نیز از برخی جهات گم شده خود را در جایی جستجو می كند كه در آنجا سرمایه ای نیست. انشاالله كه باشد. چرا كه شهر رشت و كرج و بابلسر پر از كارگرهای تركی است كه از شهرستان مغان و یا سایر شهرستان های منطقه به این شهرها كوچ كرده اند تا لقمه نانی به دست بیاورند و زندگی بكنند و همین افراد هستند كه مساجد منطقه ای تشكیل می دهند و در آنجا حضور دارند. عموما سرمایه دارهای ما را كمتر می توان در این مساجد پیدا كرد. نه به خاطر ضعف اعتقاد و یا مسائل مذهبی بلكه به خاطر اینكه یك سرمایه گذار همیشه در تكاپو است در سركار است در سر سرمایه خود است و او را باید از راهش و در مكان خودش پیدا كرد....
4- برای جذب سرمایه باید برنامه داشت. باید به سرمایه دار نشان داده شود كه چرا شهرستان مغان بهتر از رشت و كرج و بابلسر می تواند سود بالاتری را عرضه كند؟ چه ویژگی های ممتازی در این منطقه است كه بازگشت سود سرمایه را تضمین می كند؟ آیا این كاروان با خود چنین برنامه ای برده است؟ انشاالله كه برده است.
5- سرمایه گذار عموما چشمان تیزبینی دارد. كافی است كه به او نشان بدهی واقعا ایده سودآوری داری و این كار واقعا عملی است. كاری كه شهرهای با قابلیت رقابت بالا در دنیا انجامش می دهند. شهرهایی كه واقعا سال به سال در حال پیشرفت هستند. باید سرمایه گذار را دعوت كرد. باید او را به منطقه آورد باید به او قابلیت ها را نشان داد. امكانات خلق شده و تسهیلات را به او نشان داد تا بتوان او را نگه داشت.
6- فرماندار شهرستان سعی دارد نشان دهد كه او با برنامه های دولت تدبیر و امید همسو است تا از این طریق بتواند صندلی خود را حفظ كند. اینكه او تا چه اندازه می تواند در این راه موفق باشد مساله ایست كه گذر زمان بهتر نشان خواهد داد. به هر حال هر شروعی پر از نكات مثبت و منفی است. با تمام نكات منفی گرمی نیوز این قدم را مثبت پنداشته و به مسئولان شهرستان خسته نباشید می گوید. امید است با جذب سرمایه گذران داخلی و خارجی به شهرستان تغییر مثبتی در وضعیت معیشت مردم منطقه ایجاد شود. آمین.



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش