گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
کاندیداهای محترم نمایندگی مجلس خطاب من به شماست

کاندیداهای محترم نمایندگی مجلس خطاب من به شماست

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

تب انتخابات در شهرستان مغان شروع شده است. آغاز یک روند تکراری و بدون راه خروج از بن بست. نمی خواهم بدبینانه شروع کنم ولی شواهد امر القاء می کنند که اینچنین ببینیم.

چند روز پیش توسط یکی از دوستان به چند گروه فعال در زمینه انتخابات افزوده شدم. با یکی بررسی ساده به راحتی وضعیت وخیم فرهنگی-سیاسی شهرستان مشخص می شد. به جرات می توان گفت که در جز بعضی استثنائات، بقیه مطالب گروهها شبیه به هم بود. کپی-پیستهای جملاتی به نام بزرگان، متنهای انسانی و اخلاقی و مذهبی که با دقت در مباحث عموم اشخاص اعتقاد قلبی به آنها ندارند و در عمل همیشه خلاف آن حرفها عمل می کنند. هر روزها صدها متن غیر مرتبط با عناوین گروهها به اشتراک گذاشته می شود و تقریبا 80 درصد مطالب هر ماه تکرار مطالب ماه قبل است. 20 درصد بقیه مربوط به گذاشتن گل ودست زدن به آن 80 درصد مطلب تکراری است.

کافی است تا در این گروهها سوالی را طرح کنید و بحث جدی را شروع کنید. با شروع بحث جدی حقیقت عریان استدلالها رخ می نمایند و ادامه وضعیت اسفناک منطقه برای چهار سال بعد در جلوی چشمان یک ناظر بی طرف ظاهر می شود.

تاکتیک‌های اصلی تبلیغات چی ها عموما عبارتند از: "پنهان سازی اطلاعات مهم، توسل به ابزار غیرمستند، استفاده از مجموعۀ ایده‌های بدون معنی و دیگر راهبرد‌هایی که از منظر اخلاقی مورد سؤال هستند."

شهرستان مغان به سرعت خود را برای یک جنگ لفظی بی سروته و بدون خروجی مناسب برای توسعه خود به پیش می رود. هر روز که بگذرد توسل به ابزارهای تبلیغاتی فوق قدرتمندتر و فاصله ما با توسعه بیشتر و بیشتر خواهد شد.

چه باید کرد؟

خطاب من به کاندیداهای محترمی است که واقعا دل در گرو توسعه حوزه انتخابی خویش دارند. با کسانی که غیر از این بیاندیشند کاری نیست.

عزیزان شما از بزرگترین سرمایه های شهرستان هستید. نیروی انسانی کارکشته و متبحری که خود را در بالاترین سطح مدیریت می بینید و برای چنین امر بزرگی پا پیش گذاشته اید. من (به عنوان یک مغانی) خطابم به شماست.

به اطراف خود نگاه کنید. اطرافیان خود را بسنجید و ببینید آیا صاحبان فکرهای متفاوتی را در اطراف خود می بینید؟ کسانی که شما را به جای تخریب کاندیداهای دیگر به سمت عرضه داشته های خود می خوانند؟ کسانی که شما را به جای فرار از رودررو شدن با سوالات و مخاطبان به مواجهه با آنها می خوانند؟ آیا چنین اشخاصی در کنار شما هست؟ آیا شما تیمی برای مدیریت اصولی برنامه هایتان دارید؟ آیا شما تیمی برای بعد از نمایندگی خود در نظر گرفته اید؟ اگر گرفته اید که هیچ. اگر نگرفته اید و اطراف شما را افراد به قول خودشان "انتخاباتی" گرفتند پس خطاب من به شماست.

انتخابات هست و میدان مبارزه. میدان عرضه بهترینها. آیا میتوان به شیوه قدرتمند و فارغ از سیستمهای فرسوده انتخاباتی گذشتگان وارد عمل شد؟ آیا به راستی می توان کاندیدا و در مرحله بعدی نماینده قدرتمندی شد؟ من به شما اطمینان می دهم که می شود.

عزیزان با تمام ضعف های فرهنگی که در بالا اشاره شد حقایق دیگری نیز وجود دارند که به عنوان وظیفه خدمت شما عرض می کنم. وقتی که بحثهای جدی و با استدلال قوی چند مدت ادامه پیدا می کند به آرامی افراد متخصص انتخابات سنتی، با ابزار مجهز به تخریبات سطحی، به سرعت صحنه را ترک می کنند و آرام-آرام افراد متفکر فضا را برای حضور مناسب می بینند و وقتی احساس کردند که با کمترین میزان تخریب می توانند سوال بپرسند و اظهار نظر بکنند، مسائل ومشکلات و راه حلهای جدی ظاهر می شوند.

شما می توانید به صورت آبرومند وارد انتخابات شوید. به شرطی که به جای اعتماد به انتخاباتچیهای تخریباتچی، به افکار متفاوتی که در اطرافتان هست بها بدهید. من مطمئن هستم که با توجه به ویژگیهای شخصیتی شما عزیزان، حتما و بدون شک، در اطراف همه شماها نیروهای قدرتمند (خارج از سنشان) وجود دارند. به آنها میدان بدهید تا شما و افکار انتخاباتی فرسوده را به نقد بکشند. به راه حلهایشان بها بدهید. اجازه بدهید به جای ایجاد جنگ گلادیاتورها بین تخریباتچیهایتان که حاصل آن هدر رفتن نیروهاست، طرفداران با فرهنگ و شعورتان براساس استدلالهای محکم و منطقی بحث کنند. اجازه بدهید تا خروجی بحثهای انتخاباتی نه تخریب شخصیت ها و ثروتهای منطقه بلکه راههای برون رفت از مشکلات باشد.

فردای انتخابات بالاخره یکی از شماها انتخاب خواهد شد. آیا فردا به مشاورینی قدرتمند احتیاج نخواهید داشت؟ به مجلس خواهید رفت و چهار سال بعد دوباره مراجعه خواهید کرد؟ اگر هدف اینست که هیچ.

اگر هدف توسعه دارید اجازه بدهید تا بهترین نیروها، که در شرایط عادی شاید گوشه گیر و خجالتی به نظر برسند، وارد عرصه میدانها شوند. بهترینهای طرف مقابلتان را هم شناسایی کنید. فردا روز هر کدام که نماینده شدید با ثروتی بزرگی مواجه خواهید. با افکاری سرشار از نوآوری برای خدمت به منطقه. خدمتی که می تواند شما را برای انتخابات بعدی نیز بیمه کند. اگر واقعا برای آبادانی منطقه آمده اید، که من مطمئن هستم برای این آمده اید، پس بسم الله. این گوی و این میدان. تیمتان را بسازید و بحثهای جدیتان را آغاز کنید.





سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش