گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
ادعایی عجیب درباره 30 هزار قطعه ماهی تلف شده در دریاچه گیلارلوی شهرستان مغان (گرمی)

ادعایی عجیب درباره 30 هزار قطعه ماهی تلف شده در دریاچه گیلارلوی شهرستان مغان (گرمی)

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

تلف شدن بیش از 30 هزار قطعه ماهی در دریاچه گیلارلوی شهرستان مغان (گرمی) مساله مهمی است كه مسئولین مرتبط را با چالش مواجه كرده است.

به گزارش گرمی نیوز از خبرگزاری فارس مدیر شیلات استان اردبیل در ادعایی عجیب اظهار كرده است كه "این ماهی‌ها همان ماهی‌های رها شده در 13 فروردین به دست همشهریانی است كه در آخرین روز تعطیلات نوروزی ماهی‌های خانگی خود را در این سد و دریاچه رهاسازی كرده و به ازدیاد جمعیت این نوع ماهی‌ها كمك كرده بودند."

ایشان همچنین اعلام كرده‌اند كه "
ماهی‌های تلف شده در این دریاچه از نوع كاراست بوده و مفید به حال دریاچه و پرورش‌دهندگان نیز نیست."

تحلیل مرتبط با این مساله:

تلف شدن ماهی‌های دریاچه گیلارلوی شهرستان مغان (گرمی) / مسئول كیست؟



متن كامل این اظهارات را در ادامه مطلب بخوانید....


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر آرمان واعظی عصر امروز در جریان بازدید از دریاچه گیلارلوی گرمی محل تلف شدن هزاران قطعه ماهی اظهار داشت: ماهی‌های تلف شده در این دریاچه از نوع كاراست بوده و مفید به حال دریاچه و پرورش‌دهندگان نیز نیست.

وی تصریح كرد:‌ این ماهی‌ها همان ماهی‌های رها شده در 13 فروردین به دست همشهریانی است كه در آخرین روز تعطیلات نوروزی ماهی‌های خانگی خود را در این سد و دریاچه رهاسازی كرده و به ازدیاد جمعیت این نوع ماهی‌ها كمك كرده بودند.

واعظی خاطرنشان كرد: بر اساس ارزیابی‌ها و بررسی‌های انجام شده هیچ ماهی پرورشی و طبیعی در این دریاچه تلف نشده و در این زمینه مشكلی وجود ندارد.

این مسئول علت مرگ هزاران قطعه ماهی كاراست را ورود یك ویروس از نوع كپورماهیان اعلام كرد و افزود: عامل مرگ و میر این ماهی‌ها در كنار ویروس مشخص شده، زالو بوده كه در منطقه در این ایام سال شروع به رشد كرده و حتی در بسیاری از كشورهای دنیا نیز چنین امری اتفاق می‌افتد.

وی اضافه كرد: ما برای جلوگیری از تلف شدن دیگر ماهی‌ها از سرمایه‌گذاران این حوزه درخواست كردیم تا به آهك‌پاشی و ضدعفونی كردن دریاچه اقدام كرده تا مبادا بیماری و انگل شكل گرفته به سایر ماهی‌ها خطر و صدمه‌ای وارد كند.

به گزارش فارس، مدیر شیلات استان اردبیل بیان كرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی سعی كردیم آبزی‌پروران را با نحوه برخورد با چنین ویروس‌هایی آشنا كنیم تا مبادا برخی اشكالات و مشكلات دامنه وسیع‌تری پیدا كند.

واعظی همچنین خواستار جمع‌آوری ماهی‌های تلف شده این دریاچه شد و گفت: به سرمایه‌گذار این سد و پرورش ماهی اعلام كردیم كه به سرعت مشكلات و معایب پیش آمده را برطرف كنند.

انتهای پیام/آ20/پ3003


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910303001479


خبر مرتبط:

شعر مرتبط:

گیلارلی دریاچه سینده كی بالیق‏لارا دایر/ یاسر فاتحی بابی




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش