گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
نگاه فراجناحی راه حل توسعه و پیشرفت شهرستان مغان (گرمی)

نگاه فراجناحی راه حل توسعه و پیشرفت شهرستان مغان (گرمی)

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

گرمی نیوز در نوشته‌های خود چندین بار به مساله باند و باندبازی و عواقب ناخوشایند آن اشاره كرده است. مهاجرت نخبگان جامعه و نیروی كار  و خالی شدن شهرستان از جمعیت به عنوان مهمترین خروجی‌های عدم مدیریت صحیح شهرستان در طول سالیان دراز است. درست است كه قسمت عمده‌ای از این كمبودها خارج از قدرت و اختیار مدیران محلی است ولی سوال اینست كه مدیران محلی تا چه اندازه‌ای به وظایف خود در قبال قانون، شهروندان و وجدان خود عمل كرده‌اند؟ آیا با همه كمبودهای كنونی نمی‌توان متفاوت اندیشید و عمل كرد؟

به نظر گرمی نیوز "نگاه فراجناحی" و عبور از "باندبازی" مهمترین استراتژی در نجات شهرستان از تخلیه و حیاتی‌ترین استراتژی برای حفظ توان توسعه شهرستان است. آیا این عمل امكان پذیر است؟

چرا كه نه! این عمل امكان پذیر است به شرطی كه بتوان افراد منفی باز و كسانی كه نانشان به بریدن نان دیگران وصل است را به كناری گذاشت و نخبگان منطقه را به روی عرصه آورد. ممكن است به شرطی كه به جای مشاوره گرفتن از افراد كوچكی كه بزرگترین نقشه ذهنیشان بازنشته كردن یكی و تخریب دیگری و فراهم كردن اخراج آن یكی و فرستان فلانی به فلان روستا و... است با افرادی مشاوره كرد كه به فكر راه‌های جدید برای توسعه هستند. به جای حذف حریف به فكر توسعه خود و شهرستان خود هستند.

باید قبول كنیم كه هر چیزی هزینه‌ای دارد. امكان دارد نگاه فراجناجی بعضی افراد را از اطراف نماینده محترم پراكنده كند ولی مطمئن باشید با ادامه روند تخلیه موجود شهرستان، بعد از چند سال دیگر، شهرستان ما اصلا نیاز به نماینده مستقل نخواهد داشت! چراكه برای مكانی خالی از جمعیت نماینده‌ای لازم نخواهد بود.

انتخاب بین این دو راه اگرچه به لحاظ تئوریك و نظری ساده است ولی همه ما می‌دانیم كه در عمل خیلی سخت و پرتنش است. چراكه گروه مخرب تمام توان خود را برای تخریب هر آنكس كه به فكر پیشرفت است متوجه خواهد كرد و سعی در دفن نگاه مثبت گرایانه خواهد داشت. این خود اراده‌ای محكم و اندیشه روشنی می‌طلبد تا راه مقابله هموار شود.

انسان‌های بزرگ، اسمهای بزرگ خود را به راحتی به دست نمی‌آورند. آنها كارهای بزرگی انجام می‌دهند و نام خود را بر روی صفحه تاریخ حك می‌كنند. آیا نماینده ما می‌خواهد و خواهد توانست نام خود را بزرگتر و روشن‌تر از اینی كه هست بر تاریخ شهرستان حك كند؟ و یا نامی خواهد ماند بر روی اوراق رسمی و به تاریخی خاك خورده ملحق خواهد شد؟ آینده به سوالات ما جواب خواهد داد.....



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش