گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل/ سد عمارت دو سال عقب‌ماندگی دارد

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل/ سد عمارت دو سال عقب‌ماندگی دارد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

عاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: سد عمارت با دو سال عقب‌ماندگی از زمانبندی مشخص برای اجرا و تكمیل به موقع رنج می‌برد كه باید به نحوی جبران شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومی استانداری اردبیل، علی آذرنژاد در جریان بازدید از سد عمارت در گرمی اظهار داشت: این سد كه بزرگ ترین سد خاكی استان اردبیل است با كمبود منابع اعتباری روبه‌روست كه تلاش می‌كنیم از محل فاینانس و منابع دیگر بخشی از اعتبارات آن را تأمین كنیم.

وی تصریح كرد: تكمیل این پروژه به تأمین آب كشاورزی و شرب شمال استان اردبیل كمك می‌كند به طوری كه هموطنان ساكن در شهرهای گرمی،‌ بیله‌سوار و پارس‌آباد از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار اردبیل خاطر نشان كرد: سد عمارت با حجم 230 میلیون متر مكعبی و حجم مفید 194 میلیون متر مكعبی در حال اجراست كه البته تلاش می‌كنیم در این اعداد و ارقام بازنگری به وجود آید.

آذرنژاد با بیان این كه احداث این سد در بهترین نقطه شهرستان گرمی و در تلاقی دره‌رود اجرا می‌شود، اضافه كرد: در دو سال گذشته با كمبود اعتبار و تخصیص منابع این سد روبه‌رو بودیم به همین دلیل از برنامه زمانبندی شده دو سال عقب هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان كرد: مسئولان آب منطقه‌ای و شخص استاندار در حال پیگیری تأمین منابع این پروژه هستند تا از طریق فاینانس بخشی از این منابع تأمین و قسمتی نیز از محل جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تأمین شود تا بتوانیم عقب‌ماندگی دو ساله این پروژه را به نحوی جبران كنیم.

آذرنژاد یادآور شد:‌ این پروژه دو منظوره برای تأمین آب شرب شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی، بیله‌سوار و آبیاری اراضی پایین دست این سد در حال احداث است كه امیدواریم با تكمیل آن شاهد افزایش راندمان آبیاری و ارتقا تولید محصولات كشاورزی در منطقه باشیم.

 معاون استاندار اردبیل ادامه داد: با بهره‌برداری از این سد رونق اقتصادی منطقه با افزایش تولید محصولات متنوع تحقق پیدا می‌كند و ما یك حركت تحولی را در این حوزه شاهد و ناظر هستیم تا شهرستان گرمی و مناطق همجوار از برخی مشكلات و نارسایی‌ها خلاصی پیدا كنند.

http://ostan-ar.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=139&newsview=11303





سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش