گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
آهوی مغان برای سومین سال متوالی دوقلو زایید

آهوی مغان برای سومین سال متوالی دوقلو زایید

یازار : گرمي نيوز 3

+0 به یه ن
آهوی مغان برای سومین سال  متوالی دوقلو زایید

برای سومین سال پیاپی یكی از آهوان مغان در سایت تكثیر و احیای "علم لو" شهرستان پارس آباد دوقلو زایید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آران مغان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد امروز در حاشیه بازدید از سایت تكثیر و احیای آهوی مغان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای سومین متوالی است كه شاهد تولد دوقلوی آهوی مغان در این سایت هستیم.

'محمد مجرد'، حال عمومی بره های تازه متولد شده را خوب عنوان كرد و افزود: در سال گذشته اولین بره آهوی مغان با نام "موغانا جیران" به دنیا آمد كه با تولد این بره ها تعداد جمعیت آهوی مغان هم اكنون به 18 راس رسیده است.

وی گفت: نسل آهوی مغان 40 سال پیش در این منطقه منقرض شده بود كه خوشبختانه با اجرای طرح ملی احیای آهوی مغان از سال 89 تاكنون اقدامات مهمی در سایت فنس كشی شده قشلاق علملو پارس آباد انجام شده است.

مجرد با بیان اینكه این سایت علاوه بر احیای آهو مغان یكی از جاذبه های گردشگری شهرستان پارس آباد به حساب می آید، بیان كرد: این سایت در زمینی به مساحت 50 هكتار در سه كیلومتری قشلاق "علم لو" از توابع پارس آباد واقع شده و سالانه بطور متوسط بالغ بر۲۰ هزار گردشگر از این مركز بازدید می كنند.

رئیس اداره محیط زیست پارس آباد یكی از مهم ترین مشكلات پیش روی این سایت را نبود چراغ روشنایی عنوان كرد و از مسوولان و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی خواست مشكل راه و برق این سایت را با تخصیص اعتبار مناسب برطرف كنند تا گردشگران بتوانند به راحتی از این سایت دیدن كنند.

مجرد همچنین وظیفه سازمان محیط زیست را احیای زیستگاه های گیاهی و جانوری و تقویت ذخایر ژنتیكی دانست و از عشایر و مردم منطقه خواست از محیط زیست به خوبی پاسداری و نگهبانی كنند.

پارس آباد مغان در 220 كیلومتری شمال استان اردبیل در كناره های رودخانه مرزی ارس واقع شده است.




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش