گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
شهريور 1391 | گرمی نیوز

مشكلات عجیب در شهرداری شهر گرمی مغان!

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
مطلب زیر را یكی از خوانندگان وبلاگ با نام كارمند شهری به عنوان نظر درج كرده است كه بدون تغییر تقدیم می‌شود. گرمی نیوز از صحت و سقم مطلب بی‌اطلاع است لذا این اتفاقات افتادنی هستند....

سلام.در قسمتی از ساختمان اول شهرداری یكسری وسایل ورزشی از قبیل تردمیل2 عدد-وسایل بدنسازی و میز پینك پنك وجود داشت كه كارمندان و كارگران شهرداری بعد از ظهرها اوقات فراغت خود را با ورزش در آنجا سپری میكردند.ولی متاسفانه حدود 4 ماه است شهردار بدون هیچ دلیلی این قسمت از ساختمان را در اختیار فروشگاه رفاه قرار داده و ما نمیتوانیم از این امكانات استفاده كنیم.لطفا از آقای شهردار بپرسید علت این امر چیست؟آیا این وسایل كم ورزشی را مثل حقوقمان برای ما زیاد میدانید؟آقای شهردار لطفا شفاف سازی كنید حقوق نمیدهید لا اقل بگذارید با ورزش غمهایمان را پراكنده كنیم. اگر اجاره داده ایید باز روشن كنید تا بدانیم .لطفا در صفحه اول سایتتان ثبت كنید تا همه مردم شهر بدانند. با تشكر


روز ملی شعر و ادب [فارسی!!!] / ملانصرالدین

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

.....

اون ایل بوندان اوّل، شهریارین وفاتی نین ایل دؤنومو ایران اسلامی شورا مجلسینده، "روز ملی شعر و ادب" آدلاندی. آمّا تقویم لرده بو آد بئله تكمیل لشدی!! "روز ملی شعر و ادب فارسی".

من كی بیلمیرم "فارسی" كلمه سینی آرایا گتیرمگین علّتی نه دیر. آمّا بونو بیلیرم كی، بو ایش شهریارین آنا دیلینده یازان شاه اثرلرینه آغیز-بورون اگمك كیمی قیمتلنه بیلر. بئله بیر گوءن تقویمه لازم اولسا دا باشقا بیر شاعرین ایل دؤنومونه داها آرتیق لایقدیر. آمّا شهریار فارس دیلی نی دیكلتمكدن آرتیق ایراندا اولان موختلف فرهنگ لری یاخینلاشدیران بیر شخصیت كیمی گؤرونه بیلر. همین بو شخصیتی بیر فرهنگین نفعینه موصادره ائتمك، بؤیوك و چوخ فرهنگلی ایراندان بیر بؤیوك بیرلیك فورصتینی آلماق معناسیندادیر.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

اویون‌لار / علی محمد خلفی زنگیر

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

ایل‌لر بویو خالقی اَیلن‌دیرن و آرا-سیرا اَیلندیردیگی اینسان‌لارا یاشامین چئشیدلی یؤنتم‌لرینی اؤیره‌دن و بعضاً گیزلی و اوستو اؤرتولو مئساژ بوراخان "اویون‌لار" اونودولماقدا اولسادا، آزدان- چوخ‌دان ایندی ده اوینانیلیر.

بو اویون‌لارین بیر سیراسی صرف ایلنجه اوچون اولور آما بیر سیراسیندا گیزلی قالمیش اجتماعی ایداره یؤنتم‌لری دقتی چكیر، بیر سیراسی اویونو اوینایان اینسان‌لاری فیزیكی و ذهنی باخیم‌دان برك‌دن-بوش‌دان چیخارا‌راق حقیقی یاشام اوچون گلیشدیریر.

اویون‌لاردا بیر خالقین حیات یولونو، كیم‌لیگینی، دونیا گؤروشونو و.س. گؤرمك اولار. بیر سؤزله دئسك اویون‌لار بیر قاب اولا‌راق بیر میللتین كولتورونو داشیماقدا‌دیرلار.

سؤزسوز كی،  "اویون" اجتماعی و توپلومسال یاشامین محصولودور. دئمك اولار  كی، ایندی بیزه گلیب چاتمیش فولكلور و مادی-معنوی مدنیتین محصول‌لاری كیمی، اویون‌لاردا صرف ایندیكی هدف اوچون یارانمامیش‌دیر. ایلكین بشرین الی ایله یارانان ساخسی قاب-قاجاق‌لار ایندی اینجه‌صنعت ساحه‌سینده ال ایشلری آدلانسا دا او چاغ‌لارین آنجاق گونده‌لیك احتیاج‌لارینی اؤده‌ییردی، اما ایندی اونلارا بیر اینجه‌صنعت محصولو كیمی باخیلیر. اویونا گؤره ده بئله دوشونمك اولار، اسكی چاغ‌لاردا چئشیدلی آیین و اینانج حركت‌لری اولا‌راق اویغولانان بو اویون‌لار ایندی بیزده صرف ایلنجه اوچون ایشلنه ده بیلر.



آرديني اوخو -ادامه مطلب

ما منحصر به فردیم... / ملانصرالدین

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

ملانصرالدین خبری از سایت وزین آزادلو را بهانه قرار داده تا بیان كند آنچه كه بیان كردنیست. ما واقعا منحصر به فردیم....

من این اواخر به این نتیجه رسیده ام كه، اصولا بعضی ها خیلی اصرار دارند كه نیمه ی خالی لیوان را ببینند. مثلا، یك پدیده ی خاص را كه از چند نقطه نظر می توان دید، آن ها از بدترین زاویه ی ممكن به مسأله نگاه می كنند. مثلا همین نویسندگان سایت آزادلو...

مسئولین محترم ما كلی زحمت [نَـ]كشیده اند و خیابانی در شهرمان زده اند كه در كل ایران كه چه عرض كنم در كل جهان منحصر به فرد است و آن وقت سایت آزادلو آمده و از این كار مسئولین انتقاد كرده. من از همین تریبون كوچكی كه در اختیار بنده است به مسئولین می رسانم، كه این مردم قدر كارهای منحصر به فرد شما را نمی دانند... آن ها فكر می كنند كه یك جوی آب ناقابل كه به صورت عرضی از خیابان رد شده است و مانع از عبور و مرور چند ماشین قراضه شده مشكل شهر ماست. اصلا به این فكر نمی كنند كه نه تنها این مسأله مشكل شهر نیست، بلكه حتّی فرصتی برای شهر عزیزمان است.

می گویید چرا. خوب جواب خیلی ساده است...

نه ببخشید، چندان هم ساده نیست...



آرديني اوخو -ادامه مطلب

برداشت برنج در گرمی مغان آغاز شد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

آینه:‌ سرپرست جهادكشاورزی گرمی از آغاز برداشت برنج در سطح 650 هكتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.
نورالدین شارعی در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت:برنج استحصال شده از نوع طارم و هاشمی می باشد.
وی افزود:برنج در مناطق همه شان،كلانسرا،رحیملو و حاشیه رودخانه مرزی بالهارود بخش موران و در سواحل رودخانه دره رود بخش انگوت كشت می شود.
وی میانگین برداشت سالیانه برنج را در هر هكتار 2500 كیلوگرم اعلام كرد و از افزایش قابل توجه آن نسبت به سال های گذشته خبرداد.
وی تعداد برنج كاران گرمی را حدود 80 نفر برشمرد و ابراز امیدواری كردامسال 1625 تن برنج از شالیزارهای این شهرستان برداشت شود.


نماینده همیشه سخنگو مشاور وزیر شد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

بولتن نیوز با درج خبر فوق از انتصاب ولی اسماعیلی، نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان مغان (گرمی)، به عنوان مشاور  و مدیر كل بازرسی و نظارت بر عملكرد مدیران وزارتخانه تعاون، كار ورفاه اجتماعی خبر داد.

آیا این انتصاب نفعی برای شهرستان خواهد داشت؟ گذر زمان همه چیز را معلوم خواهد كرد.


بارندگی باعث خسارت در شهرستان مغان (گرمی) شد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

بدنبال بارش شدید باران كه از عصر روز دوشنبه 20/6/91رخ داد سیل شهر گرمی و مناطق اطراف را دربر گرفت. بارش باران و رعد و برق چندین بار سبب قطع برق در شهر و روستاهای اطراف شده و به برخی وسایل خانگی خسارتهایی وارد كرد. سیل همچنین سبب آبگرفتگی معابر در سطح شهر شده و گل و لای زیادی در كوچه ها و خیابانها بر جای گذاشته است.
همین بارندگی باعث مرگ 2 نفر از هموطنانمان در شهرستان مشكین شهر شده است.

خبر تكمیلی:

طبق اخبار رسیده متاسفانه یك نفر از همشهریان در بخش انگوت براثر سیل جان خود را از دست داده است. گرمی نیوز از خدواند متعال برای ایشان طلب رحمت و برای بازماندگان طلب صبر دارد.


گرمی مغان، قدرت، افراد كوچك و انگ زنی و مارك چسباندن

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

اینجا شهرستان مغان (گرمی) است. شهرستانی محروم و عقب و افتاده. جاییكه به سرعت در حال از دست دادن جمعیت خود است. در 5 سال 5000 نفر! با سرعت فعلی تا چند سال دیگر شهرستان مغان خالی از سكنه خواهد بود. اینجا شهرستان مغان است و در حالیكه مهمترین واردات آن دزدان حرفه‌ای شهرهای دیگر است، صادراتش معلمان و اندیشمندان و البته خیل عظیم قشر جوان و محروم منطقه است كه برای به دست آوردن تكه نانی و یا زندگی به درو از هیایو و انگ زنی عطای زندگی در این شهرستان را به لقایش بخشیده‌اند و.... این واقعیت تلخی است كه قلب هر انسان با وجدانی را به درد می‌آورد.

انگ زنی به افراد به قصد از دور خارج كردن رقیبان و به دست گرفتن قدرت یكی از شایعترین شیوه‌های مورد استفاده باندهای مختلف قدرت در شهرستان است. شیوه‌ای كه تنها نتیجه آن در بلند مدت خالی شدن شهرستان از نیروی‌های كاری و قدرتمند است. پیدا شدن چرخه‌ای معیوب از عدم توسعه شهرستان. و این چرخه همچنان مشغول چرخیدن است.

افراد كوچكی كه با استفاده از همین شیوه انگ زنی به قدرتی دست یافته‌اند در عمل به خاطر بی‌عرضگی آشكارشان حرف خاصی برای گفتن ندارند. كسانی كه قدرت پیش بردن كار مفید را ندارند سعی می كنند تا با كوچك كردن دیگران خودشان را بزرگ جلوه دهند و نتیجه آن می‌شود كه اكنون است...

وقت آن است كه فرزندان منطقه به لحاظ فرهنگی به مقابله با این سنت ناپسند برخیزند. به جای انگ زدن دیگران و حذف دیگران بهتر است به فكر ارائه خدمتی بهتر و متعالی‌تر باشیم. اگر لایق این كار نیستیم بهتر است كه صندلی‌های قدرتمان را به افراد شایسته‌تر از خود تحویل بدهیم. به خاطر خودمان، زن و بچه‌هایمان، محله‌مان، شهرمان، شهرستان‌مان و به خاطر زندگی كه در جریان است....


نایب قهرمان كشتی ناشنوایان جهان در ورود به زادگاهش گرمی مورد استقبال قرار گرفت

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

آینه:‌ سعید یونسی كشتی گیر ناشنوای گرمی در بازگشت پیروزمندانه از مسابقات جهانی كشتی ناشنوایان به زادگاهش،مورد استقبال گرم مردم،مسئولان و ورزشكاران این شهرستان قرار گرفت.
رضا ایران نژاد سرپرست اداره ورزش وجوانان گرمی در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت:سعید یونسی در مسابقات جهانی كشتی آزاد ناشنوایان سال2012 كه در اوزان مختلف در كشور بلغارستان برگزار شد در وزن 74 كیلوگرم نائب قهرمان جهان شد و مدال نقره این مسابقات را بر گردن آویخت.
وی افزود:در این رقابت ها تیم هفت نفره جمهوری اسلامی ایران پنج مدال بدست آورد و در امتیازبندی تیمی با 46 امتیاز در سكوی چهارم جهان ایستاد.
گفتنی است؛استقبال كنندگان،این كشتی گیر را از ورودی شهر گرمی تا مجموعه ورزشی ایثار با فریادهای خوش آمد و تبریك، همراهی كردند و پدر سعید یونسی ضمن قدردانی از ابراز احساسات مردم نسبت به فرزندش،پشتیبانی معنوی اهالی را زمینه توفیقات آتی برشمرد.


آرديني اوخو -ادامه مطلب

عنوان چهارمی تیم كشتی آزاد ناشنوایان ایران

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

عنوان چهارمی تیم كشتی آزاد ناشنوایان ایران در رقابت های قهرمان جهان ایران پرتو اخبار ورزشی به گزارش سرویس ورزشی برنا، در سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان كشتی ناشنوایان در صوفیه بلغارستان تیم كشتی آزاد ایران با 1 مدال طلا ، 1مدال نقره و 3 مدال برنز به مقام چهارمی این دوره از مسابقات دست یافت.
نتایج این مسابقات به شرح ذیل میباشد :
انفرادی :
وزن 60كیلوگرم : محمد سیاهپوش مدال طلا
وزن 74 كیلوگرم : سعید یونسی مدال نقره
وزن 55 كیلوگرم : امیر صمدی مدال برنز
وزن 66 كیلوگرم : حسین نوری مدال برنز
وزن 96 كیلوگرم : مجتبی لطیفی مدال برنز
تیمی :
1 تركیه 67 متیاز
2 روسیه 57 امتیاز
3 بلغارستان 49 امتیاز
4 ایران 46 امیتاز
5 اكراین 36 امتیاز
6 بلاروس 26 امتیاز

نشسته از چپ نفر اول سعید یونسی



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش