گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
مرداد 1392 | گرمی نیوز

نگاهی به فعالیتهای نماینده شهرستان در روزهای پركار مجلس

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

نماینده شهرستان مغان در شلوغترین و پركارترین روزهای مجلس ایام بی دردسر و آرامی را سپری كرد. در روزهایی كه مجلسیان به صورت موافق و مخالف درباره كابینه دولت روحانی سخنرانی می كردند، تذكر میدانند، احسنت می گفتند، روبوسی می كردند و... نماینده شهرستان مغان سكوت را ترجیح داد.

این سكوت در حالی اتفاق افتاد كه در روزهای قبل امضای نماینده شهرستان برای معرفی یك نفر برای وزارتخانه خاص به چشم می خورد. پیشنهاد وزیر به رئیس جمهور از طرف نماینده مجلس امری است كه در هیچ قانون و آئین نامه ای وجود ندارد ولی اظهار نظر درباره كابینه از وظایف اصلی مجلس به شمار می رود.

دلیل اینكه نماینده ما اولویتها را گم كرده است چیست؟

به نظر می رسد مهمترین عامل این سكوت، سیاست ایجاد حاشیه امنیت است. بدیهی است كه صحبت كردن به عنوان موافق و مخالف كابینه در جلو چشم میلیونها بیننده تلویزیونی و مهمتر از همه نهادهای مختلف جسارت و شهامت زیاد می خواهد. حرفهایی كه فردا روز در سرنوشت نماینده و شهرستان او تاثیر گذار خواهد بود.

در این شرایط برخی افراد روزگار را با سكوت سپری می كنند تا از شر بلایای احتمالی در امان باشند. این شیوه منسوخ میدان سیاست به حذف از بازی سیاسی می انجامد. الفبای دنیای سیاست جدید شهامت و شجاعت و تدبیر می خواهد. با قائم شدن و ترس از ناراحتی افراد مختلف نمی توان به آینده ای روشن چشم دوخت.....



روزی بود و روزگاری .... / نگاهی به خاطرات یك معلم از گرمی مغان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

حسین جاودانی، معلم سالهای دور گرمی مغان از شهر تبریز، در وبلاگی زیبا از خاطرات قدیمی خود نوشته است. تصاویر قدمی مربوط به شهرستان مغان زیبایی های وبلاگ و ارزش خاطراتش را دو چندان كرده است. توصیه می كنم حتما وبلاگش را ببینید.

آدرس وبلاگ: http://tabrizphoto.persianblog.ir/



چه كسی سكوت دریاچۀ گیلارلوی گرمی را خواهد شكست؟

یازار : گرمي نيوز 2

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

شهرها پایه و اساس توسعه گردشگری در كشورهای پیشرو در صنعت گردشگری می باشند. بسیاری از شهرها درصدند تا از ویژگی ها و امكانات خاص شهری خود سود برده و از مزایای جلب گردشگر برای توسعه پایدار بهره گیرند. شهر گرمی با دارابودن اقلیم مناسب و جاذبه های گردشگری فراوان طبیعی و تاریخی از جمله شهرهای مستعد در جذب گردشگر می باشد كه به دلیل عدم شناخت عناصر شهری ویژه، متأسفانه هنوز جایگاه مناسب خود را در این مقوله نیافته است. در میان عناصرشهری شهرستان گرمی، دریاچه زیبای گیلارلوی گرمی می تواند سهم عمده ای در جذب گردشگر بر عهده داشته باشد. مقوله ای كه همانند بسیاری از مقوله های دیگر از دید مسئولین شهر دور مانده است و اگر عنایتی نیز صورت گرفته محدود، موقت و بدون آینده نگری بوده است.



دریاچۀ زیبای گرمی دارای پتانسیل بالقوۀ بالایی است كه در صورت بالفعل شدن این پتانسیل ها می تواند زمینه ساز منافع بسیاری برای شهرستان گرمی شود كه به چند مورد به اختصار اشاره می شود:

ایجاد فضای تفریحی، زیبا و دلنشین برای گردشگران منطقه ای و فرا منطقه ای

ایجاد محیطی مناسب برای ورزشها و بازیهای آبی

ایجاد یك مجموعه كامل و متنوع تفریحی - توریستی با توجه به قرار گیری در مجاورت جادۀ جدید اردبیل-گرمی

ایجاد چشم اندازهای زیبا و متنوع

ایجاد محیطی سالم جهت پر كردن اوقات فراغت
اشتغالزایی حاصل از خدمات جنبی
درآمدزایی ناشی از رونق صنعت توریسم
ایجاد ارزش افزوده منطقه به خصوص در كاربری های اطراف دریاچه

اولین گزینۀ خانوادۀ ما برای گردش و تفریح دریاچۀ گیلارلو است و هرگاه كه برای تفریح به ساحل زیبای آن می رویم متوجه سكوت مظلومانۀ این دریاچه می شویم! دریاچه ای كه باید سرش بسیار شلوغ تر از این می بود. حال باید پرسید: كدام مسئول سكوت دریاچۀ گیلارلو را خواهد شكست؟




جوكی برای گریستن!

یازار : گرمي نيوز 2

+0 به یه ن
گرمی نیوز: 

امشب یكی از دوستانم بعد از مدت ها اس ام اسی برایم فرستاده بود. مثل اكثریت قریب به اتفاق اس ام اس های جامعۀ ما این اس ام اس هم جوك بود، اما به گمانم خندیدن به این جوك كار سهل و ساده ای نیست! اول اس ام اس را بخوانید:

روز قیامت به خاطر بار سنگین گناهانم گفتم خودم محترمانه بروم جهنم. داشتم می رفتم كه یكی از ملائكه داد زد: كجا؟

گفتم دارم میروم جهنم!

گفت: اهل كجایی؟

گفتم: گرمی!

گفت: بیا برو بهشت! فكر می كردی تا الان كجا بودی بدبخت!

گفتم كه خندیدن به این اس ام اس كار ساده ای نیست اما بهتر است این جمله را تصحیح كنم. شاید تنها برای آنهایی كه در فكر بهبود وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر گرمی هستند و به این مهم اعتقاد دارند، خندیدن به این جوك دشوار باشد و این جوك به جای اینكه خنده ای بر لب های این افراد بنشاند، باعث نقش بستن اشك هایی در گوشۀ چشم این افراد شود و در مقابل افرادی كه شهر پیر گرمی قربانی ندانم كاری ها و ناكارآمدی های آنان است از ته دل به این جوك بخندند! این افراد نالایق همانهایی هستند كه گرمی را به جرم كوهستانی بودن و داشتن دره ها و تپه های متعدد محكوم به عقب ماندگی می كنند. این افراد همانهایی هستند كه همواره نفع شخصی را بر نفع عمومی ترجیح داده اند، می دهند و خواهند داد. این افراد همانهایی هستند كه مصالح و منافع شهر را فدای مصالح و منافع طایفه ای خود می كنند و خیلی وقت است كه از قطار علم ، عقلانیت و پیشرفت جا مانده اند. لازم به توضیح اضافه نیست! چرا كه شما بهتر از من این افراد را می شناسید...



گازكشی به روستاها در كما! زمستان نزدیك است

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن

گرمی نیوز:

گرمی نیوز ضمن تسلیت به مناسب شهادت امام اول شیعیان، در شبهای مبارك قدر آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه همشهریان عزیز را دارد.

می گویند در تابستان ملخ ها به مورچه ها می خندیدند و می گفتند كه الان فصل گشت و گذار و عیش و نوش است. شما چرا اینقدر مونقول تشریف دارید.... و عاقبت فصل زمستان رسید و ملخها مجبور شدند برای تكه نانی در جلوی خانه مورچه ها خم شوند .....

داستان فوق بعضا به داستان مدیران ما بی شباهت نیست. بعضی از عزیزان در ایام مدیریت به گشت و گذار و عیش و نوش مشغولند و كار را برای خودشان عار می دانند و آنها را نگه می دارند برای سال آخر كاریشان كه بگویند ما كاری انجام داده ایم...

در حالی كه از پول بیت المال لوله گذاری گاز در داخل بعضی از روستاها انجام شده است و قرار بود كه 22 بهمن ما سال پیش شاهد افتتاح پروژه گاز كشی به بعضی از روستاها باشیم با كمال تاسف كار خوابیده است و تابستان به بعضی ها خوش می گذرد و چون زمستان بیاید یادشان خواهد افتاد كه تابستان گذشته است...




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش