گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
فرماندار شهرستان مغان (گرمی): مالكان خصوصی مانع احداث چهار راه گرمی نشوند

فرماندار شهرستان مغان (گرمی): مالكان خصوصی مانع احداث چهار راه گرمی نشوند

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری گرمی اظهار داشت: اجرای این پروژه می‌تواند شهرستان گرمی را از بن‌بست خارج كند به همین دلیل هیچ گونه سنگ‌اندازی را در مورد پروژه چهار راه گرمی نمی‌پذیریم.

وی افزود: معارضین و مالكان خصوصی محل اجرای این پروژه نیز باید هر چه سریعتر تكلیف خود را تعیین كرده و در مورد واگذاری زمین‌های خود پیمانكاران پروژه را یاری كنند.

فرماندار گرمی ادامه داد: مالكین محل اجرای پروژه چهار راه شهر گرمی برای تعیین قیمت كارشناسی اراضی به دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی می‌شوند.

صحرایی در ادامه از شهردار گرمی خواست با معرفی مالكین املاك و قیمت‌گذاری بر اراضی توسط كارشناس دادگستری، نسبت به تملك كامل اراضی محل پروژه اقدام كنند.

شهردار گرمی هم از تامین اعتبار لازم و آمادگی شركت خصوصی مجری پروژه برای اجرای چهارراه خبر داد و گفت: فاز اول این پروژه با تملك اراضی به پایان رسیده و فاز دوم آن در صورت همكاری مالكین در واگذاری املاك خود ظرف شش ماه اجرا و تكمیل خواهد شد.

خدارحیم شكوهی با اشاره به نقش چهارراه مركز شهر گرمی در كاهش بار ترافیك، ارتباط محلات شهر به همدیگر و ایجاد واحدهای تجاری در حواشی چهارراه، از اهالی و مسئولان شهر خواست برای تسهیل در واگذاری و تملك املاك تجاری و مسكونی محل احداث چهارراه تلاش كنند.

همچنین بخشدار موران نیز از واگذاری زمین رایگان در مركز این بخش به روستانشینان عقب نشینی‌كننده از نوار مرزی موران خبر داد.

عبدالله آقایی افزود: بر اساس تصمیم دولت و با هدف تامین امنیت نوار مرزی، سه روستای افچه، سیا و شیخلار بخش موران از نقطه صفر مرزی این بخش عقب‌نشینی خواهند كرد.

وی جمعیت این سه روستا را حدود 160 نفر در قالب 32 خانوار ذكر كرد و ابراز داشت: به دلیل عوامل طبیعی و جغرافیایی در اطراف روستاهای مذكور، انتقال روستا به حاشیه مقدور نیست.

این مسئول یادآور شد: با استفاده اهالی روستاهای مذكور از زمین رایگان و احداث واحدهای مسكونی جدید در مركز بخش موران، شاخص جمعیت مركز بخش موران نیز افزایش خواهد یافت.

آقایی با اعلام اینكه عقب‌نشینی روستاهای یاد شده تنها مربوط به املاك مسكونی است، اظهار داشت: زارعان و كشاورزان این روستاها با دریافت كارت مرزی، اجازه كشت و زرع در اراضی كشاورزی خود در نوار مرزی را خواهند داشت.

رئیس دانشكده پرستاری و مامایی گرمی نیز در این جلسه ابراز داشت: این دانشكده با 30 دانشجوی پرستاری فعال بوده ولی برای افزایش شمار دانشجویان نیاز به خوابگاه و محل اسكان دارد.

حافظ میرزانژاد افزود: موافقت اصولی ایجاد رشته مامایی در دانشكده پرستاری گرمی اخذ شده و با پذیرش دانشجو در رشته های پرستاری و مامایی تعداد دانشجویان این مركز به 100 نفر خواهد رسید.

وی با درخواست همكاری مسئولان گرمی برای تامین خوابگاه دانشكده پرستاری و مامایی این شهرستان ابراز داشت: دانشكده پرستاری و مامایی گرمی كه در ساختمان 17 شهریور سابق گرمی با یك هزار متر مربع زیربنا مستقر شده اواخر سال 1389 افتتاح شده است.

این مسئول تصریح كرد: دانشكده پرستاری گرمی دارای امكانات وایت‌برد، ویدیو پروژكتور، كامپیوتر، اتاق‌های اعضای هیئت علمی، اتاق مدرسان، سالن غذاخوری، خوابگاه، آزمایشگاه و اتاق پراتیك می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرمی نیز از افزایش سه رشته جدید به رشته‌های تحصیلی مقطع كاردانی پیوسته این واحد خبر داد.

اسماعیل ابراهیمی رشته‌های تحصیلی جدید را علمی كاربردی الكتروتكنیك و تاسیسات الكتریكی، تاسیسات و تهویه مطبوع و ساخت و تولید ماشین‌افزار ذكر كرد.

وی با اشاره به توزیع دفترچه آزمون كاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی از دهم اردیبهشت گفت: داوطلبان می‌توانند برای نام‌نویسی در رشته‌های فوق به سایت مركز آزمون به نشانی www.azmoon.org مراجعه كنند.


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910211001028




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش