گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
زنبورداران اردبیل 151 هزار كلنی مدرن دارند

زنبورداران اردبیل 151 هزار كلنی مدرن دارند

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل:
زنبورداران اردبیل 151 هزار كلنی مدرن دارند

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد كشاورزی استان اردبیل گفت: زنبورداران استان اردبیل در حال حاضر بیش از 151 هزار و 300 كلنی مدرن دارند.

خبرگزاری فارس: زنبورداران اردبیل 151 هزار كلنی مدرن دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا توانا عصر امروز در نشست بررسی مشكلات زنبورداران در اردبیل اظهار داشت: ما با حمایت متولیان این حوزه سعی داریم كندوهای سنتی و بومی را به كندوهای مدرن تبدیل كنیم كه در این ارتباط در تلاش هستیم 6 هزار و 350 كلنی سنتی را نیز تبدیل به مدرن كنیم.

وی با بیان این‌كه نباید در تولید محصول عسل خدشه و خللی به نام عسل سبلان وارد شود، تصریح كرد: در حالی كه برخی‌ها تلاش می‌كنند از این نام و شهرت سوءاستفاده كنند اما بهتر است عسل سبلان با برند جهانی در این استان تولید شده و بستر صادرات بین‌المللی و خارجی آن فراهم شود.

توانا حمایت از زنبورداران را در سال‌جاری جدی توصیف كرد و افزود: با توجه به این‌كه زنبورداری یك شغل و حرفه معروف شده است به همین خاطر پوشش بیمه‌ای و ارایه دیگر خدمات به این اقشار پیگیری شده و در حال انجام است.

این مسئول تولید سالانه 3 هزار و 300 تن عسل را یك افتخار برای دیار سبلان توصیف كرد و ادامه داد:‌ این میزان تولید عسل مازاد بر مصرف سرانه استان است.

وی خاطر نشان كرد: در تلاش هستیم با تولید ملكه زنبور عسل توسط بخش خصوصی آمارگیری از زنبورستان‌ها را انجام دهیم و با یك هدف‌گذاری درست از فعالان این بخش حمایت‌های جدی انجام شود.

به گزارش فارس، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد كشاورزی استان اردبیل بر استمرار واگذاری امور تولید به اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها خبر داد و تصریح كرد: میزان تولید عسل را به حدی افزایش داده‌ایم كه با واگذاری كارها انتظار می‌رود این روند همچنان رو به رشد و صعود باشد.

توانا از اختصاص تسهیلات وام با نرخ سود كمتر به زنبورداران استان خبر داد و اضافه كرد: این تسهیلات با هدف شكوفا كردن حرفه زنبورداری در استان و بهبود كیفیت عسل تولیدی در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان كرد: تمام زنبورداران این استان و خانواده‌هایشان زیر پوشش بیمه هستند و با هدف تشویق و حمایت از زنبورداران همه افراد شاغل در این حرفه شناسایی شده و از مزایای بیمه بهره‌مند می‌شوند.

توانا فعالیت شش شركت تعاونی زنبورداری را خاطر نشان كرد و گفت: در بخش تولید عسل سه هزار و 285 نفر مشغول فعالیت هستند و ما در استان 3 هزار زنبوردار را نیز شناسایی كردیم.

وی بار دیگر حمایت از زنبورداران را یادآور شد و افزود: انتظار می‌رود با افزایش شركت‌های تعاونی فعالان و شاغلان این بخش به اهدافشان دست یابند.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910211001640




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش