گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
نیمی از زیرساخت‌های پیست سواركاری اردكان آماده است

نیمی از زیرساخت‌های پیست سواركاری اردكان آماده است

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از اردكان، احمد زارع‌پور ظهر امروز در حاشیه بازدید از پیست سواركاری اردكان در جمع خبرنگاران با بیان اینكه نیمی از زیرساخت‌های پیست سواركاری اردكان آماده شده است، اظهار داشت: این مجموعه مورد بازدید قرار گرفته و اشكالات و نواقص آن به پیمانكار گوشزد شده است.

وی خاطرنشان كرد: عرض قسمت راست پیست كم است و باید افزایش یابد، هم‌چنین شیب تند داخل پیچ‌ها نیز باید كم‌تر شود تا این مجموعه پس از تكمیل در زمره یكی از پیست‌های مناسب و استاندارد استان یزد و كشور قرار گیرد.

زارع‌پور یادآور شد: شهرستان اردكان در زمینه ورزش سواركاری از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است و از لحاظ پرورش اسب اصیل عرب نیز از جایگاه مناسبی در سطح كشور برخوردار است.

وی از كسب رتبه اول استان یزد در رشته پرورش اسب عرب برای دهمین سال متوالی در كشور خبر داد و عنوان كرد: در حال حاضر برخی از شهرستان‌های استان یزد از جمله اردكان در این زمینه قابلیت زیادی دارند و می‌توانند در این راستا هم‌پای استان حركت كند.

زارع‌پور خاطرنشان كرد: برای احداث این پیست، یك میلیارد ریال اختصاص یافته و مساحت زمین این مجموعه بالغ بر 20 هكتار است كه شامل فضاهای مختلف از جمله پیست، سكوی تماشاگران، جایگاه آب‌رسانی و اداری است.

به گزارش فارس، در حال حاضر 86 اسب از نژاد عرب، 60 اسب از نژاد دره‌شوری و 11 اسب از نژاد تروید در شهرستان اردكان وجود دارد، هم‌چنین 62 نفر در زمینه سواركاری و پرورش اسب فعالیت دارند و 9 باشگاه اسب‌سواری نیز در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/آ30/ط4000


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910212001416





سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش