گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
كشت بهاره 17 هزار هكتار از اراضی پارس‌آباد آغاز شد

كشت بهاره 17 هزار هكتار از اراضی پارس‌آباد آغاز شد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
نسخه چاپیارسال به دوستان
با هدف تولید 250 هزار تن محصول بهاری
كشت بهاره 17 هزار هكتار از اراضی پارس‌آباد آغاز شد

خبرگزاری فارس: كشت بهاره محصولات زراعی و صیفی‌جات به مساحت 17 هزار هكتار از اراضی مستعد شهرستان پارس‌آباد آغاز شد.

خبرگزاری فارس: كشت بهاره 17 هزار هكتار از اراضی پارس‌آباد آغاز شد

مدیرجهاد كشاورزی شهرستان پارس‌آباد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با آغاز كشت این محصولات امیدواریم از اراضی بخش خصوصی و دولتی 250 هزار تن محصول كیفی و مطلوب به دست آید.

حسن روحی خاطرنشان كرد: كشت دانه‌های علوفه‌ای نظیر چغندر‌قند، ذرت بذری، ذرت علوفه‌ای، برنج، سبزیجات و محصولات صیفی از آن جمله است كه انتظار می‌رود با عمل‌آوری مناسب در تابستان برداشت مورد انتظار را شاهد باشیم.

وی یادآور شد: ‌در این زمینه دو تن بذر پنبه، 45 تن بذر ذرت دانه‌ای و 3 هزار تن كود اوره و فسفات بین كشاورزان توزیع شده است.

مدیرجهاد كشاورزی شهرستان پارس‌آباد تجدید كشت، تناوب و آماده‌سازی مناسب اراضی را به همراه رعایت كردن اصول آبیاری مناسب ضروری توصیف كرد و گفت: در این زمینه از طریق شبكه‌های مراقبت و مهندسان ناظر آگاه‌سازی لازم انجام شده است.

روحی با یادآوری اینكه هیچگونه بیماری قارچی در اراضی زراعی شهرستان مشاهده نشده است، بیان داشت: كشت پاییزه مطلوبی را با توجه به بارش‌های بهاره شاهد هستیم كه انتظار می‌رود در یك فصل برداشت مطلوب شاهد تولید كیفی محصولات زراعی متنوع باشیم.

 

تبدیل 2 هزار هكتار از اراضی شیب‌دار كوثر به باغ

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان كوثر نیز در جلسه كار گروه توسعه كشاورزی شهرستان كوثر اظهار داشت: 2 هزار هكتار از اراضی شیب‌دار شهرستان كوثر به اراضی باغی تبدیل می‌شود.

سید سعد‌الله رئیس ساداتی تصریح كرد:‌ در این زمینه گام‌های بلندی برداشته شده و با كاشت درختان مثمر امیدواریم با تعیین میزان آب برداشتی چاه‌های كشاورزی و توجه به سفره آب‌های زیرزمینی تامین آب باغات مورد نظر را شاهد باشیم.

وی از سمپاشی 5 هزار هكتار از اراضی كوثر علیه آفت سن گندم خبر داد و افزود:‌ 5 درصد تولیدات بخش كشاورزی استان متعلق به شهرستان كوثر است و ما در تحقق شعار امسال به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود اعم از منابع خدادادی و نیروی انسانی تاكید داریم.

فرماندار شهرستان كوثر در ادامه بیان داشت:‌ 14 هزار هكتار از اراضی این شهرستان زیر‌كشت گندم رفته و 8 هزار هكتار از اراضی و باغات زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه مشابه فرماندار شهرستان خلخال نیز از اختصاص 15 میلیون تومان اعتبار برای انتقال آب روستای گرم‌‌خانه خلخال به اراضی كشاورزی خبر داد.

ذبیح‌الله عبداللهی اظهار داشت:‌ با این انتقال علاوه بر سیراب شدن اراضی و باغات این منطقه تولید محصولات افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/صا10

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910218000599





سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش