گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
اختصاص یك میلیارد تومان اعتبار برای احداث دو سالن ورزشی روستایی گرمی

اختصاص یك میلیارد تومان اعتبار برای احداث دو سالن ورزشی روستایی گرمی

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی عصر امروز در جلسه بررسی مشكلات فضاهای ورزشی روستایی در گرمی اظهار داشت: عملیات اجرایی این سالن‌ها در روستاهای اینی و دیزج (دیزده) از توابع بخش مركزی گرمی آغاز شده و انتظار می‌رود تا پایان دولت دهم این پروژه‌ها تكمیل شود.

وی با بیان این‌كه احداث این دو سالن ورزشی برای پاسخگویی به درخواست‌های مكرر اهالی این روستاها در تأمین فضاهای تفریحی، ورزشی انجام شده است، تصریح كرد: از مسئولان ذیربط به ویژه اداره كل ورزش و جوانان استان انتظار داریم در ساخت، تكمیل و به بهره‌برداری رساندن این پروژه‌ها همت والایی داشته باشند.

صحرایی خاطر نشان كرد: زمین لازم و مورد نیاز برای احداث این سالن‌ها از سوی اهالی این دو روستا تأمین شده و در اختیار مسئولان ذیربط قرار گرفته است.

این مسئول در ادامه توزیع عادلانه امكانات و فضاهای ورزشی را امری ضروری دانست و اضافه كرد: با احداث سالن‌های ورزشی یاد شده بستر شكوفایی استعدادهای ورزشی و بالندگی ورزشكاران مناطق مختلف به ویژه ورزشكاران مستعد روستایی فراهم می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود ورزش و تفریح مناسب را یكی از بهترین اسباب شور و نشاط اجتماعی و توانمندی نیروی انسانی در كار و تلاش پرثمر توصیف كرد و ادامه داد: ورزش از اسباب توانمندی و بروز استعدادهای یك ملت است كه در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی می‌تواند یك فرصت و امتیاز تلقی شود.

سوءتغذیه نوزادان به صفر رسیده است

به گزارش فارس، فرماندار گرمی در جلسه بررسی مشكلات بهداشتی، درمانی این شهرستان بر ضرورت اجرای طرح پزشك خانواده تاكید كرد و بیان داشت: اجرای این طرح می‌تواند زمینه عادلانه توزیع امكانات درمانی و بهداشتی را در جای‌جای كشور فراهم آورد.

صحرایی گفت: اجرای این طرح در مناطق روستایی بسیار پرثمر بوده به طوری كه از گسترش و بروز برخی بیماری‌ها و مرگ و میرهای مادران باردار و نوزادان در سنین كودكی جلوگیری كرده است.

در این جلسه مدیر شبكه بهداشت و درمان گرمی نیز با بیان این‌كه درصد كم وزنی نوزادان و سوتغذیه آنها در شهرستان مرزی گرمی به پایین‌ترین سطح رسیده است، افزود: وزن نوزادان متولد شده در گرمی نسبت به میانگین استانی عالی است و در نقطه مقابل درصد كم وزنی نوزادان در عین تولد پایین است.

حافظ میرزانژاد تصریح كرد: تعداد نوزادان با وزن كمتر از دو هزار و 500 گرم در حین تولد در گرمی در دو سال گذشته 5.3 كودك تولد یافته بود در حالی كه این میزان در سال گذشته به 1.7 دهم درصد كاهش یافته است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی قبل و حین بارداری در كاهش تولد نوزادان كم وزن را مهم ارزیابی كرد و افزود: با استخدام و جذب نیروهای جدید سطح پزشكی و درمانی بیمارستان ولایت گرمی افزایش یافته است.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910219001544





سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش