گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
سرانه مطالعه در استان اردبیل 56 دقیقه است

سرانه مطالعه در استان اردبیل 56 دقیقه است

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
سرانه مطالعه در استان اردبیل 56 دقیقه است! سرانه مطالعه در شهرستان مغان (گرمی) چقدر است؟ هر چه است نباید فرق چندانی با میانگین استان داشته باشد. واقعا چه كار باید كرد؟

صادق فرهمند امین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به تعاریف جدید از مطالعه و دامنه گسترده آن اظهار داشت: در ارزیابی‌های جدید مطالعات اینترنتی، حوزه مجازی، مطالعه كتاب‌های قرآنی و ادعیه و حتی روزنامه‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته و جزو سرانه مطالعه محسوب می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی شبكه كتابخوانان حرفه‌ای كشور تاكید نهادها و سازمان‌های جهانی و بین‌المللی را بر حفظ ساختار سنتی كتابخانه اعلام كرد.

مدیركل كتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد:‌ فضای كتابخانه‌ای باید به ازای هر 100 نفر هشت متر‌مربع باشد كه در استان اردبیل این سرانه سه متر‌مربع است و همچنان پنج متر‌مربع با آن فاصله دارد.

فرهمند امین از احداث هفت كتابخانه روستایی و چهار كتابخانه مركزی در سطح استان خبر داد و گفت: با احتساب این فضا و همچنین فضای 10 هزار متر‌مربعی كتابخانه مركزی اردبیل كه یك فضای گسترده و مناسب است امیدواریم تا دو سال آینده فضای كتابخانه‌های استان به پنج متر‌مربع برسد.

 

84 درصد كتابخانه‌های اردبیل مجهز به خدمات اینترنتی هستند

این مسئول در ادامه سخنان خود به خبرنگار فارس بیان داشت: در حال حاضر 84 درصد كتابخانه‌های عمومی استان اردبیل مجهز به خدمات اینترنتی هستند.

دبیر انجمن كتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد:‌ نهاد كتابخانه‌های عمومی تلاش می‌كند تا سیستم و شبكه مستقل اینترنتی را برای تمام كتابخانه‌های عمومی راه‌اندازی كند تا در امانت گرفتن كتاب و استفاده از فضاهای مجازی سهولت كار را شاهد بوده و شبكه كتابخانه‌ها نیز به شكل آنلاین اداره شود كه امیدواریم با برقراری فضای اینترنت و اینترانت به عنوان شبكه محلی و اتوماسیون اداری این امر نیز در آینده نزدیك محقق شود.

فرهمند امین در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت:‌ البته دست یافتن به این امر و پوشش آنلاین خدمات كتابخانه‌ای به اعتبار كلان نیاز دارد به طوری كه ما در سطح استان سعی كردیم كتابخانه مركزی را كه جزو كتابخانه‌های مركزی ممتاز و شش استان برتر كشور هستیم به تجهیزات اینترنتی و الكترونیكی جدی مجهز كنیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910221000346





سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش