گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
آخرین اخبار مرتبط با شهرستان مغان (گرمی)

آخرین اخبار مرتبط با شهرستان مغان (گرمی)

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

از امروز تغییری در شیوه انتشار اخبار گرمی نیوز را شاهد خواهید بود. به این صورت كه تیتر اصلی اخبار به همراه چكیده آن در یك پست و یا مطلب آورده خواهد شد و گزارش كامل اخبار در ادامه مطلب آورده خواهد. این امر از ایجاد مطلب‌های جداگانه برای هر خبر جلوگیری‌ خواهد كرد و در نتیجه دوستان می‌توانند به صورت بهتری از سایر خدمات وبلاگ نیز استفاده كنند.

امكان پوشش دیجیتالی16شبكه تلویزیونی در دشت مغان مهیا می شود

با راه اندازی چهار فرستنده تا نیمه اول سال آینده در ایستگاه فرستنده 'خروسلو'، امكان پوشش دیجیتالی 16شبكه تلویزیونی صداوسیما در مناطق مختلف دشت مغان فراهم می شود.

'ابوالحسن صادقی جهانی' روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد مغان، افزود: برای نصب و راه اندازی این تعداد فرستنده كه از مصوبات سفرهای استانی دولت می باشد، به 60میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

وی، با اشاره به سرمایه گذاری و اجرای طرح های توسعه ای در صداوسیمای اردبیل، اظهار كرد: در سال گذشته پخش برنامه های شبكه سبلان از 9ساعت در روز به 24 ساعت افزایش یافت كه این سبب رضایت مندی مردم از صداوسیما شده است.

وی، ضریب نفوذ اخبار شبكه استانی سبلان را 75درصد اعلام و بر اجرای عدالت رسانه ای و اجتماعی تاكید كرد.

وی، مردم شهرستان های مرزی را مرزداران واقعی كشور دانست و ادامه داد: توسعه و تكمیل پوشش تلویزیونی مناطق مرزی از اولویت های اصلی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است.

صادقی جهانی، راه اندازی رادیو تخصصی ترویج و آموزش كشارزی را از نیازهای منطقه عنوان كرد و گفت: در صورت راه اندازی این رادیو، شاهد رونق و توسعه همه جانبه این شهرستان خواهیم بود.

وی، با اشاره به برخی پروژه های صداوسیما در مناطق مختلف استان اردبیل، اضافه كرد: در صورت فراهم شدن شرایط، دفتر خبری صداوسیما در پارس آباد نیز تاسیس می شود.

فرماندار پارس آباد نیز با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های بالای این شهرستان گفت: این خطی مرزی به علت مهاجر پذیر بودن و قرار گرفتن در نوار مرزی، نیازمند توجه بیشتر در زمینه های فرهنگی است.

'ولی كریمی' ادامه داد: هم اكنون برنامه های 24 كانال تلویزیونی كشورهای بیگانه در این شهرستان با آنتن معمولی قابل مشاهده است و این ضرورت سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی را دوچندان كرده است.

وی، اضافه كرد: با وجود قرار گرفتن این شهرستان در خط مقدم تهاجمات فرهنگی كشورهای بیگانه، حضور و مشاركت مردم در نمازهای جمعه و جماعت و عرصه های سیاسی و اجتماعی مثال زدنی است.

وی از مسوولان صداوسیمای مركز اردبیل خواست، در معرفی این شهرستان و پوشش اخبار و برنامه های آن بیش از پیش همت كنند.

7121/530

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / كد خبر 80134319


كلنگ احداث یك مدرسه خیری در شهرستان مغان (گرمی) به زمین زده شد.

این مدرسه توسط آقای عطایی و در روستای بینه (بنه) از شهرستان مغان (گرمی) احداث و ساخته می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا ، فرماندار گرمی گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت 450 مترمربع و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال توسط آقای عطایی ، خیر مدرسه ساز اهل گرمی ساخته می شود.

عزیز صحرایی با تقدیر از حركت ارزشمند این خیر افزود: اراده و نیت خالص خیرین در توسعه فضاهای آموزشی قابل ستایش و جبران ناپذیر است.

وی اظهارامیدواری كرد این گونه اعمال صالح ، به صورت فرهنگی در جامعه نهادینه شود.

7124/594/530

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / كد خبر 80134222


ریزگردهای كشورهای همسایه به استان اردبیل رسیدند

به گزارش گرمی نیوز از مهر این ریزگردها بیشتر متوجه شهرستان‌های جنوبی و مركزی استان است. بر اساس این خبر، احتمال رسیدن این ریزگردها به شهرستان مغان (گرمی) پایین است. در هر صورت همشهریان عزیز در صورت مشاهده هوای آلوده و با توجه به انواع آلودگی‌های میكروبی این ریزگردها بهتر است كه از ماسك استفاده نمایند.


اردبیل – خبرگزاری مهر: ریزگردها و توده هوای غبارآلود از صبح سه شنبه با ورد جریانات جنوب غربی بخش وسیعی از استان بویژه مركز استان را فرا گرفت.

رئیس اداره تحقیقات و پیش بینی اداره هواشناسی استان اردبیل دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هم اكنون بخش وسیعی از مركز استان با ریزگردهای عراقی پوشانده شده است.

علی دولتی مهر افزود: از دیروز با حركت توده هوای غبار آلود از عراق و گسترش آن به طرف بخشهای غربی كشور، جریانات جنوب غربی این ریزگردها را به استان اردبیل نیز منتقل كرد.

وی با بیان اینكه از بعد از ظهر تا اوایل شب دوشنبه تعدیل این پدیده جوی با بارش باران در سطح استان مشهود بود، یادآور شد: اما مجددا این گرد و غبار از صبح سه شنبه با گستره بیشتر باعث كاهش كیفیت هوا و دید افقی در برخی نقاط استان شده است.

دولتی مهر اضافه كرد: پیش بینی می كنیم با تداوم جریانات جنوب غربی سطوح میانی جو، این ریزگردها تا روز چهارشنبه در مناطق مركزی و جنوبی استان حاكم بوده و به تدریج از روز چهارشنبه از غلظت گرد و غبار كاسته خواهد شد.

وی با اشاره به آلودگی هوا و كاهش دید از رانندگان خواست در محورهای مواصلاتی بویژه مركز استان با احتیاط عمل كنند.

گفتنی است مهمانان ناخوانده كه از غرب كشور و بویژه از كشور عراق به شهرستانهای غربی وارد می شوند، به ندرت استان اردبیل را تحت پوشش قرار می دهند، اما با وضعیت فعلی شهروندان این استان نیز ریزگردها و هوای غبارآلود را تجربه كردند.

البته دقایقی پیش بارش باران بهاری در سطح استان آلودگی هوا و گرد و غبار و ریزگردهای موجود را در اردبیل تلطیف و تعدیل كرد.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1603235









سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش