گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
طبق قانون چه كسی مسئول معابر شهر گرمی مغان است؟

طبق قانون چه كسی مسئول معابر شهر گرمی مغان است؟

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:
از موقعی كه یادم می‌آید در انتخاب نمایندگی شهرستان مغان (گرمی)، آسفالت معابر اصلی و فرعی از مهمترین شعارهای نمایندگان بود. با تشكیل شوراهای اسلامی شهر و روستا این شعار توسط همه نامزدها به صورت آشكار و قاطع اعلام شد. ولی این داستان هنوز هم ادامه دارد....
واقعا چه كسی مسئول معابر شهر گرمی مغان است؟ قانون پاسخ می‌دهد شهرداری مسئول این امر است و شورای شهر مسئول نظارت بر انجام آن.

طبق بند 23 از ماده 71 قانون تشكیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی كشور و انتخاب شهرداران، نظارت بر اجرای طرح‌های مربوط به ایجاد و توسعه معابر، خیابان‌ها، میادین و فضاهای سبز و تاسیسات عمومی شهر بر طبق مقررات موضوعه بر عهده شورای اسلامی شهر است.



طبق ماده 55 از فصل ششم قانون شهرداری‌ها وظایف شهرداری به شرح ذیل است:


1ـ ایجاد خیابانها و كوچه ها و میدان ها و باغهای عمومی و مجاری آب و توسعه معابر در دود قوانین موضوعه.


2 ـ تنظیف و نگاهداری و تسطیح معاب و انعار عمومی و مجاری اب ها و فاضلاب و تنقیه قنوات مربوط به شهر و تأمین آب و روشنایی به وسایل ممكنه .


تبصره 1 ـ سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز آنها و میدان ها و پاركها و باغهای عمومی برای كسب و یا سكنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مكلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع كوجود و آزاد نمودن معابر و اماكن مذكور فوق وسیله مأمورین خود رأساً اقدام كند . در مورد دكّه های منصوب قبل از تصویب این قانون ،شهرداری مكلف است نسبت به برداشتن آنها اقدام و چنانچه صاحبان این قبیل دكه ها ادعای خسارتی داشته باشند به نظر كمیسیون مقرر در ماده 77 نسبت به جبران خسارات آنها اقدام كند ولی كسانی كه بعد از تصویب این قانون به نصب دكه هائی در معابر عمومی كنند شهرداری موظف است رأساً و به وسیله مأمورین خود در برداشتن این قبیل دكه ها و رفع سد معبر اقدام گند و اشخاص مزبور حق ادعای هیچگونه خسارتی نخواهند داشت.و.....


و باز طبق بند 3 از ماده 71 قانون شوراها نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح‌های مصوب در امور شهرداری و... بر عهده شورای شهر است.


وقت آن است كه شهرداری و شورای شهر به فكر پاسخگویی در برابر وظایف قانونی خود باشند.



تصویر از وبلاگ آذرمغان می‌باشد.




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش