گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
نامه سرگشاده گرمی نیوز به ایرنا برای استفاده صحیح از نام شهرستان مغان (گرمی)

نامه سرگشاده گرمی نیوز به ایرنا برای استفاده صحیح از نام شهرستان مغان (گرمی)

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

با سلام و عرض ادب، و  تشكر از فعالیت مستمر شما در امر خبررسانی شهرستان مغان (گرمی)

"شهرستان مغان (گرمی)" نامی است كه در تابلوی فرمانداری شهرستان خودنمایی می‌كند. خبرگزاری‌های رسمی مجبورند كه در اخبار خود نام صحیح شهرستان را ذكر كنند. حذف نام مغان از نام شهرستان اگر نگوییم اهانت و دهن كجی به مردم است نوعی تحریف محسوب می‌شود.

گرمی نیوز چندین بار اعتراض خود را به این امر اظهار كرده است. علیرغم این تذكرات تحریف نام‌های تاریخی شهرستان مغان (گرمی) هنوز هم ادامه دارد.

شهر گرمی مغان به عنوان شهری‌كه سال‌ها مركز شهرستان مغان بوده است دارای هویتی خاص در منطقه‌است. حذف نام مغان از نام این شهرستان و شهر نوعی جدا كردن هویت سه شهرستانی است كه به آنها نام "سه خواهران مغان" داده شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بنا بر مسئولیت اطلاع رسانی صحیح از یك سو و بنا بر حفظ هویت تاریخی - فرهنگی مناطق از سوی دیگر باید به این امر دقت كرده و در اخبار خود نام شهرستان را به صورت صحیح آن "شهرستان مغان (گرمی)" ذكر كند. عدم توجه به این امر می‌تواند از ارزش معنوی كار بزرگ ایرنا در امر اطلاع رسانی بكاهد و تبعات ناخواسته‌ای را داشته باشد كه مطمئنا هیچ نیازی به پرداخت آن از طرف خبرگزاری ایرنا نیست و این امر با كمی دقت و حوصله در تنظیم اخبار قابل حل است.

به امید توجه جدی مسئولین مرتبط به این امر و حل موضوع در سریع‌ترین زمان ممكن.

با تشكر، گئرمی‌لی، مدیر وبلاگ گرمی نیوز

http://www.germinews.arzublog.com/



سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش