گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
خسارات سیل در انگوت مغان (گرمی) + نرخ جدید خرید تضمینی گندم 420 تومان

خسارات سیل در انگوت مغان (گرمی) + نرخ جدید خرید تضمینی گندم 420 تومان

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی نیوز:

  • به گزارش گرمی نیوز از ایرنا محمد روحانی روز پنج شنبه گفت: سیلاب موجب افتادن چند تیر برق و قطعی برق در روستاهای قره آغاج و گوده كهریز و نیز تخریب شبكه آبرسانی روستاهای زیوه ، قره خان بیگلو ، كهریز و روستای یل سویی شد.
  • رئیس سازمان جهادكشاورزی استان اردبیل: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از سه هزار و 950 ریال به چهار هزار و 200 ریال افزایش یافت.

متن كامل خبرها از ایرنا:


سیلاب به تاسیسات زیربنایی بخش انگوت گرمی خساراتی وارد كرد

گرمی ، اردبیل - مسوول ستاد مقابله با حوادث غیرمترقبه فرمانداری گرمی گفت: سیل ناشی از بارش های اخیر در انگوت خساراتی به تاسیسات زیر بنایی و راههای این بخش وارد كرد.

سیلاب به تاسیسات زیربنایی بخش انگوت گرمی خساراتی وارد كرد

محمد روحانی روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: سیلاب موجب افتادن چند تیر برق و قطعی برق در روستاهای قره آغاج و گوده كهریز و نیز تخریب شبكه آبرسانی روستاهای زیوه ، قره خان بیگلو ، كهریز و روستای یل سویی شد.

وی انباشت مصالح كوهی در راهها ، تخریب شانه خاكی برخی مسیرها و تخریب پل آب نما در روستاهای صیاد آباد و درگاهلوی بخش انگوت را از دیگر خسارت های سیل ذكر كرد.

وی گفت: ماموران ادارات گاز ، برق ، آب روستایی و راه وترابری برای بازسازی و اصلاح خرابی ها از ساعات اولیه بروز سیلاب تلاش می كنند.

وی افزود: گزارش های مربوط به خسارات سیلاب انگوت در حال بررسی است و برآورد ریالی آن پس از بررسی ها اعلام خواهد شد.

7124/594/530

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / كد خبر 80149449


با موافقت دولت،

قیمت خرید تضمینی گندم ازكشاورزان افزایش یافت

پارس آباد مغان، اردبیل- رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان اردبیل گفت: با موافقت دولت، نرخ خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز كشاورزان در هركیلو گرم 250ریال افزایش یافت.

قیمت خرید تضمینی گندم ازكشاورزان افزایش یافت

'عادل عبدایمانی' روز پنجشنبه در مصاحبه با ایرنا، افزود: بر این اساس قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از سه هزار و 950 ریال به چهار هزار و 200 ریال افزایش یافت.

وی اضافه كرد: در پی پیشنهاد مشترك وزارتخانه های كشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، هیات وزیران با افزایش نرخ تضمینی خرید گندم مازاد بر نیاز كشاورزان موافقت كرد.

وی، سطح زیر كشت گندم در استان اردبیل را حدود 373هزار هكتار عنوان كرد و ادامه داد: از این میزان 290هزار هكتار دیم و 83هزار هكتار آبی است.

وی، با اشاره به نزولات جوی اخیر، وضعیت زراعت گندم استان را خوب توصیف و پیش بینی كرد: امسال حدود 660هزار تن گندم در سطح استان اردبیل استحصال شود.

7121/530

Economic@irna.ir





سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش