گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد
اولین برّه آهوی مغان با نام "موغانا جیران" در پارس آباد مغان به دنیا آمد

اولین برّه آهوی مغان با نام "موغانا جیران" در پارس آباد مغان به دنیا آمد

یازار : گئرمي‌لي

+0 به یه ن
گرمی  نیوز:

امروزه حفظ و گسترش میراث‌های طبیعی بشر به یكی از مهمترین دغدغه‌های بشری تبدیل شده است. گرمی نیوز با تشكر از زحمات اداره محیط زیست پارساآباد مغان، به دنیا آمدن اولین بره آهوی مغان را به همه هم‌منطقه‌ای‌های عزیز تبریك می‌گوید.


'محمد مجردی' عصر روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، افزود: با اجرای طرح ملی احیای آهوی مغان در سال 89 تا كنون، 13راس آهوی مغان در سایت فنس كشی شده قشلاق 'علملو' رهاسازی شده است كه با تولد این بره ی ماده، جمعیت آهوان این سایت به 14 راس رسید.

وی،با ابراز رضایت از وضعیت آهوان منتقل شده به سایت تكثیر و احیای آهوی مغان، اظهار كرد: با توجه به مطالعات و بررسی های انجام شده از سوی كارشناسان حفاظت محیط زیست و سازگاری آهوی مغان با اقلیم این منطقه ، این مكان برای نگهداری و احیای گونه ی نادر آهوی مغان انتخاب شده است.

پارس آباد مغان در 230كیلومتری شمال شهر اردبیل و كناره های رودخانه ی پرآب ارس قرار دارد.


منبع خبر

همچنین خبرنگاری مهر در گزارش خود آورده است:

بعد از سالها انتظار نخستین بره آهوی مغان با نام "مغانا جیران" در سایت احیای آهوی مغان در شهرستان پارس آباد متولد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر اداره حفاظت محیط زیست پارس آباد در جریان تولد این آهو عنوان كرد: این بره آهوی مغان از نوع ماده بعد از تولد شامگاه روز گذشته در سایت تكثیر و احیای آهوی مغان به طبیعت رهاسازی شد.

محمد مجردی تصریح كرد: در نیمه دوم سال 89 با هدف احیای آهوی مغان  دوازده آهو به دلیل سازگاری با محیط  از سایر استان‌ها وارد و در منطقه قشلاق "علملو" واقع در 40 كیلومتری پارس آباد رهاسازی شد.

به گفته وی 40 سال پیش نسل آهوی مغان در منطقه منقرض شده بود كه با اجرای طرح احیای آهوی مغان ضمن احیای زیستگاه و حفظ ژنتیكی این گونه جانوری، كمك موثری به گسترش صنعت توریسم و گردشگری در منطقه نیز صورت می گیرد.

مجردی با بیان اینكه در حال حاضر 25 رأس آهو در مناطق مختلف كشور وجود دارد، افزود: برای تكثیر آهو و افزایش جذب توریسم در این منطقه نیاز به توجه و حمایت جدی مسئولان است.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1615549




سون یازیلار

گئرمي نيوز فرق‌لي بير وئبلاگ يئني نسليميز اوچون *** گرمي نيوز وبلاگي متفاوت براي نسل جديد

گرمي نيوز، فرق‌لي باخيش